2020-06-19, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Viktig setning slik jeg ser det. Og er vi alle overbeviste om at det var kun TH som har skyld i turbulente forhold hjemme? Hva kunne være foranledningen for den rare ektepakten på 90-tallet for eks. Var det noe spesielt som skjedde som kunne gjøre at TH ble vanskelig? Og som ble en dominobrikke som ble starten på et trasig hjem?

Men var det verkligen ett trasigt hem?
Jag tycker både TH och AEH verkar att ha haft en viss humor i förhållande till varandra,
en kämpaglöd som härstammar från äkta kärlek.
Detta oavsett vem GM är.
Citera
2020-06-19, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Veldig godt skrevet! Det er akkurat slik det er.

Ekteparet Hagen har aldri lagt skjul på at de har hatt et turbulent ekteskap.

AE har blitt beskrevet som en glad dame, med humor og et stort og godt hjerte, og det harmonerer ikke med at hun var undertrykt.
Siste artikkel i VG forteller om at politiet har funnet 10 år gamle skillsmissepapirer, som bare AE har undertegnet.
Det må mer til enn dette for å mistenke at TH har drept sin kone.
Som noen andre nevnte, disse lekkasjene i media ødelegger for saken og for politiets integritet.

En hypotese er uansett ikke sterk, før alle andre hypoteser kan utelukkes.

I følge Eidsivating lagmannsrett er det ikke skjellig grunn til å mistenke TH (mindre enn 50% sannsynlig).

Det kan likevel dreie seg om en kidnapping, selv om drapshypotesen er styrket, pga kidnappingsofferet kan ha blitt drept ved en feiltagelse.
Så det å si at de aldri har tenkt på skilsmisse er ikke å legge skjul på hvor turbulent ekteskapet har vært? AEH var jo på vei ut!
Citera
2020-06-19, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Så det å si at de aldri har tenkt på skilsmisse er ikke å legge skjul på hvor turbulent ekteskapet har vært? AEH var jo på vei ut!
Har det blitt offentliggjort informasjon om at AEH var på vei ut av ekteskapet i slutten av oktober 2018?
Har noen bekreftet at AEH hadde sagt til noen i slutten av oktober 2018 at hun hadde planer om å skille seg fra TH?

Separasjonspapirene som AEH hadde signert mange år tidligere, trenger hun ikke å ha fortalt TH om. Og hvis hun virkelig ønsket å skille seg fra TH den gangen for ca 10 år siden, så hadde hun kunnet sendt inn separasjonspapirene uten hans signatur og uten å snakke med han om det. Men hun valgte å bli.

Man kan sende inn søknad om separasjon med kun den ene ektefellens signatur:
Kva skjer dersom den eine ektefellen nektar å skrive under søknad om separasjon/skilsmisse, kan eg søke separasjon eller skilsmisse aleine?
Svar: Ja, du kan søkje aleine men dykk er fremdeles begge part i saka. Fylkesmannen skriv til den som ikkje har signert søknadsskjema og ber om underskrift. Dersom vedkomande framleis ikkje vil skrive under, vil det likevel bli gitt bevilling til separasjon/skilsmisse og dette vil bli forkynt/gjort kjendt for parten. Saka kan då måtte sendast til forkynning gjennom namsmannen. Dette vil medføre lengre saksbehandlingstid før endeleg bevilling kan sendast ut.

https://www.fylkesmannen.no/nn/Rogaland/Folk-og-samfunn/Separasjon-og-skilsmisse/Skjulte-tekstar/Sporsmal-ved-separasjon-og-skilsmisse/#SPM9
Så hvis AEH ønsket separasjon, kunne hun feks ha sendt inn papirene uten å snakke med TH om det hvis hun ville.

AEH uttrykte skuffelse i melding til venninne over at ektemannen ikke hadde gjort noe på bryllupsdagen. Da hadde paret vært gift i 49 år.
https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-i-ukjent-sms-uttrykte-at-hun-var-oppgitt-over-tom-hagen-pa-bryllupsdagen-for-hu n-forsvant/3423972186.html

Hadde det vært naturlig å uttrykke skuffelse over dette, hvis hun var på vei ut av ekteskapet den 25.10.2018?

Separasjonspapirene kan feks ha vært plantet i huset av noen som forfalsket hennes underskrift.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-19 kl. 04:16.
Citera
2020-06-19, 03:49
Medlem
https://mercenaries.pw/hire-a-killer-rent-a-killer/

Ekte eller falskt? Veldig enkelt å finne proffe leiemordere.
Citera
2020-06-19, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har det blitt offentliggjort informasjon om at AEH var på vei ut av ekteskapet i oktober 2018?
Har noen bekreftet at AEH hadde sagt til noen i oktober 2018 at hun hadde planer om å skille seg fra TH?

Separasjonspapirene som AE hadde signert mange år tidligere, trenger hun ikke å ha fortalt TH om.

AEH uttrykte skuffelse i melding til venninne over at ektemannen ikke hadde gjort noe på bryllupsdagen. Da hadde paret vært gift i 49 år.
https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-i-ukjent-sms-uttrykte-at-hun-var-oppgitt-over-tom-hagen-pa-bryllupsdagen-for-hu n-forsvant/3423972186.html

Hadde det vært naturlig å uttrykke skuffelse over dette, hvis hun var på vei ut av ekteskapet?
Nå avslører du bare at du ikke vet noe om virkelig turbulente forhold der maktfordelingen er skjev. Forhold der den ene parten hele tiden lover bot og bedring og du tror på det hver gang. Og du blir skuffet, hver gang. AEH ble med i facebook-gruppen for bolig i Gjøvik-området i mars 2018 (og omtrent samtidig begynner TH med disse krypto-møtene). Tror du medlemsskapet i den gruppen er tilfeldig nå?
Citera
2020-06-19, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Nå avslører du bare at du ikke vet noe om
1) ..virkelig turbulente forhold der maktfordelingen er skjev. Forhold der den ene parten hele tiden lover bot og bedring og du tror på det hver gang. Og du blir skuffet, hver gang.
2) AEH ble med i facebook-gruppen for bolig i Gjøvik-området i mars 2018 (og omtrent samtidig begynner TH med disse krypto-møtene).
3)Tror du medlemsskapet i den gruppen er tilfeldig nå?
1) Link til artikkel som bekrefter at det var slik i deres ekteskap? En slik artikkel tror jeg ikke at finnes. Mener du at du tror at det var slik i deres ekteskap?
2) Første møte mellom Kryptomannen og TH var høsten 2017.
Mener du at du tror at det er sammenheng mellom AEHs medlemsskap f.o.m. 8. mars 2018 i den gruppen og det at Kryptomannen oppsøkte TH høsten 2017?
Hvorfor la du til dette (og omtrent samtidig begynner TH med disse krypto-møtene)?

3) En venninne la AEH til i den gruppen den 8. mars 2018. Jeg vet ikke årsaken til dette.

Det er en fordel å forholde seg til kjente fakta som er offentliggjort og å ikke dikte opp ting om andre mennesker Ariel70.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-19 kl. 04:33.
Citera
2020-06-19, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Har lest masse på forumet, men først nå jeg har valgt å poste.

Særdeles spesiell sak, det kan vi vel alle enes om.

Hvor sannsynlig er det at hun er blitt kidnappet? Hypotetisk la oss tro at det er noen som har lest om Tom og at han er svært velstående, men lever svært enkelt. Ingen alarm. Vedkommende planlegger å kidnappe kona med håp om å tjene mye penger på det. Gjør stor flid med å etterlate minst mulig spor. Dette er svært risikofylt, gjør dette på lyse dagen- og såvidt jeg forstår på et sted med andre hus og blokker i nærheten. Hvis målet er penger, og man tar så stor risiko med å utføre dette med stor potensiale for å bli tatt, er det ikke rart at de deretter viser så lite interesse i å få pengene? Hvis man tenker deres motiv var penger, det som driver dem. Så etter å ha gjennomført et slikt risikabelt prosjekt, så si «nei, det er ikke så farlig, vi venter 2 uker med å besvare en melding». Hvis hun var i live så er det jo enorme ressurser på å holde henne der hva gjelder å ordne med mat og vakthold. La oss anta at noe skjedde da, hun døde. Likevel ville sikkert familien vært villig til å betale for å vite hva som skjedde, men selv det er ikke kidnapperne interessert i. De har bare forsvunnet. Ut fra det konkluderer jeg med at kidnappingsteorien ikke er sannsynlig.

Sannsynligheten rent statistisk peker på TH. Han er ektemannen. Det som indisiemessig forsterker det, er at det fremkommer detaljer om en mann med et stort behov for kontroll. Ektepakten, der han skal ha full kontroll over verdier. Og ikke bare kontroll, men også svært liten empati og kjærlighet for sin fru. Ved evt skilsmisse unner han henne ikke mer enn 200.000 og en gammel bil. En kvinne som har muliggjort at han kan tjene de store verdiene. Fått 3 barn med, som kan videreføre arven og hans bedrift osv. Det høres ut som et iskaldt og kynisk menneske. Neste som er kommet frem er at han har fått felles barn til å kalle henne nedsettende karakteristikk. Han har null respekt for henne. Det vitner om et menneske som ser på sin fru som et verktøy. Vi hører at svoger har sett noe, som han har rapportert om. Det er bekreftet at det har vært turbulens. Cirka 10 år siden har hun signert skilsmissepapirer. Hun har søkt nylig etter leiligheter i Gjøvik og meldt seg i FB-gruppe og sett etter leiligheter. Barna som sier at kjærligheten seiret etter turbulensen, de åpenbart forsøker å dekke over noe/evt har liten til ingen sympati med sin mor. Evt at de rett og slett er blitt så hjernevasket av TH at de ikke er i stand til å ta standpunkt for sin mor og de vansker hun har hatt. Evt redd for å miste penger/arv. Det er utrolig hva penger gjør med folk.
Det neste som er merkelig er alle disse telefonene på morgenen fra TH til AE. Får en nesten til å tro at han gjorde det for å forsterke sitt alibi. Evt for å se om noe gift startet å virke (hvis han har slettet samtale fra logg), for så å gi et signal videre.
Videre hans personlighet, uten at jeg skal fjerndiagnostisere, men han sier selv at hans kone ville ha beskreevet ham som kald.
I tillegg manglende evne til å betale. Han betaler 10.mill først når han forstår at han er mistenkt av politiet (politiet går ut med at hovedteorien er endret). Neste gang han initierer kontakt er når han skjønner at han er siktet(nettopp sluppet ut).
Han er villig til å betale hvis det tar mistanken bort fra ham, men ikke for å redde sin kone/finne info om henne.
Det har kommet frem info om at han forsøkte å forhandle med kidnapperne fordi de hadde regnet ut feil sum tilsvarende 4% av hans totale eiendeler. Det er trist for å si det mildt.

La oss si som tredje hypotese at det er noen som vil forsøke å ramme TH. Legge skylda på ham. De har utført dette, for at TH skal rammes personlig og økonomisk. Da hadde mitt instinkt vært å fortelle politiet sannheten om all turbulensen i ekteskapet og sagt at noen må ha fått innsyn i alt dette, og bruker det til å nå bruke det mot meg. Det hadde styrket min sak. Jeg hadde ikke benektet for de faktiske forhold. Hmm...

Det du skriver om verkar trovärdigt på mig, även om jag inte kan se att TH haft tid till att stå ensam för gärningen.
Men som du säger - den risk det innebär att begå detta brott kan inte många ta som är utomstående, med mindre än att de är ganska korkade.
TH eller annan familjemedlem väcker knappast uppseende om någon kommer förbi. Som familjemedlem är det lätt att avstyra ett ev överraskande besök.

Men man får inte glömma en sak ...TH ville från början inte lägga sig i polisens utredning.
Kanske för att slippa bli missförstådd (och misstänkt).
Att han därför betalade till "kidnapparna" först när han blev misstänkt och häktad.
Att han då resonerade att han fick ändra kurs och försöka hjälpa till med utredningen på de sätt som stod honom till buds.

En sak som känns som ett konstigt sammanträffande är att AEH erbjöds byta larmsystem
kvällen före försvinnandet.
Någon som vet om TH också hörde erbjudandet?
De var ju på teater med middag under kvällen, detta erbjudande måste ha kommit innan,
(eller uttalats av någon av de andra närvarande).

Undrar vem som föreslog larmbyte. Någon som kände GM och ville varsla?
Känns litet för mycket av sammanträffande.
Citera
2020-06-19, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Sånne ting settes vel ikke på trykk? Særlig ikke i den fasen vi er i nå. Jeg vil tro at vitner har forklart seg om dette i avhør, naboer, slektninger, venninner ... og så har de igjen fortalt dette videre?

Ja äktenskapsförordet är verkligen uppseendeväckande! Det kan kanske infalla under
"kontrollerande" på sikt.
Även om det skulle finnas överenskommelser mellan TH och AEH som vi inte vet om,
borde TH ha tänkt på hur saken kan uppfattas av utomstående.
Han skyltar därmed med att han verkligen är kall.
Citera
2020-06-19, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Så enig! Jeg fatter ikke at det ikke er mere snakk om han.
Det han har lagt ut på Facebook er umulig en tilfeldighet.
Du legger ut bilde av en film der en person blir drept 31 oktober. Ett år senere blir moren din «kidnappet»/drept 31 OKTOBER.

Vist ikke politiet har etterforsket han så er jeg enig med alle her som sier politiet har gjort en drittjobb.

Jeg mener fortsatt at de ikke har gjort en dårlig jobb, men at de sitter på mer enn vi vet. Også om TEH.
Han er ikke bare sønnen til hovedmistenkte. Han er venn med den andre mistenkte og den eneste linken mellom de to.

Jeg tror TH er skyldig. Men måtte jeg valgt mellom han og TEH hadde det helt mot TEH.

Eller så kan andre som var/er venn med han på FB ha brukt dette ettersom det jo setter TEH i et dårlig lys. For oss er han rar, men jeg må si at jeg tror det er svært vanskelig å drepe en så koselig og søt dame som også snart er 70 år og ens egen mor. Det rimer ikke. Man har ikke laget en kidnapping for moro skyld med mindre man er en psykiatrisk pasient eller har spesielle psykologiske problemer. Hvis familien Hagen var så slappe at de titt og ofte lånte ut nøkler til arbeidsfolk, kan en av disse ha kopiert nøkkelen til eget bruk, eller også solgt den videre til andre kriminelle med informasjon om hvor huset ligger. Det er utrolig hva enkelte mennesker får seg til å gjøre. Etter hva jeg vet ble det funnet mobiltelefoner på bunnen i Langvannet og da tenkte jeg de kan ha vært brukt av kidnapperne, og at de er stjålet for lenge siden, evt. kjøpt brukt slik at de ikke står i ens eget navn. Det er jo litt spesielt at det ble funnet mobiltelefoner der kidnapperne? satt med telelinser noen mnd i forveien og at de i tillegg var bryske og avviste folk. SAVNER DEG POIROT!!!

En ting jeg har lurt på er hvem av familiemedlemmene som følte at noen fulgte med på de i tiden før forsvinningen og om det er slik at noen har følt noe etter forsvinningen? Og hvorfor var det så greit for prestedatteren at TH skulle være hos de i en evighet etter at AEH var forsvunnet? Ville ikke det økt sannsynligheten for at kidnapperne skulle kunne prøve seg på de også? Hvis jeg var henne ville jeg krevd å få kommet langt vekk og at alle familiemedlemmer skulle skjermes osv. Og jeg skulle hatt full politibeskyttelse og vakter i lang tid helt til saken var oppklart.
Citera
2020-06-19, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Så enig! Jeg fatter ikke at det ikke er mere snakk om han.
Det han har lagt ut på Facebook er umulig en tilfeldighet.
Du legger ut bilde av en film der en person blir drept 31 oktober. Ett år senere blir moren din «kidnappet»/drept 31 OKTOBER.

Vist ikke politiet har etterforsket han så er jeg enig med alle her som sier politiet har gjort en drittjobb.

Jeg mener fortsatt at de ikke har gjort en dårlig jobb, men at de sitter på mer enn vi vet. Også om TEH.
Han er ikke bare sønnen til hovedmistenkte. Han er venn med den andre mistenkte og den eneste linken mellom de to.

Jeg tror TH er skyldig. Men måtte jeg valgt mellom han og TEH hadde det helt mot TEH.
GM (som jeg tror at ikke er familiemedlem av AEH) kan ha valgt den datoen (etter å ha sett TEHs bilder m.m. på FB) for å få politiet til å mistenke AEHs familiemedlemmer.
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Eller så kan andre som var/er venn med han på FB ha brukt dette ettersom det jo setter TEH i et dårlig lys. For oss er han rar, men jeg må si at jeg tror det er svært vanskelig å drepe en så koselig og søt dame som også snart er 70 år og ens egen mor. Det rimer ikke. Man har ikke laget en kidnapping for moro skyld med mindre man er en psykiatrisk pasient eller har spesielle psykologiske problemer. Hvis familien Hagen var så slappe at de titt og ofte lånte ut nøkler til arbeidsfolk, kan en av disse ha kopiert nøkkelen til eget bruk, eller også solgt den videre til andre kriminelle med informasjon om hvor huset ligger. Det er utrolig hva enkelte mennesker får seg til å gjøre. Etter hva jeg vet ble det funnet mobiltelefoner på bunnen i Langvannet og da tenkte jeg de kan ha vært brukt av kidnapperne, og at de er stjålet for lenge siden, evt. kjøpt brukt slik at de ikke står i ens eget navn. Det er jo litt spesielt at det ble funnet mobiltelefoner der kidnapperne? satt med telelinser noen mnd i forveien og at de i tillegg var bryske og avviste folk. SAVNER DEG POIROT!!!

En ting jeg har lurt på er hvem av familiemedlemmene som følte at noen fulgte med på de i tiden før forsvinningen og om det er slik at noen har følt noe etter forsvinningen? Og hvorfor var det så greit for prestedatteren at TH skulle være hos de i en evighet etter at AEH var forsvunnet? Ville ikke det økt sannsynligheten for at kidnapperne skulle kunne prøve seg på de også? Hvis jeg var henne ville jeg krevd å få kommet langt vekk og at alle familiemedlemmer skulle skjermes osv. Og jeg skulle hatt full politibeskyttelse og vakter i lang tid helt til saken var oppklart.

I politiavhør lenge før han ble siktet, har Tom Hagen sagt at han har følt seg overvåket før kona hans forsvant den 31. oktober i 2018.
Hagen «opplevde å bli beglodd» og mistenkte at personer hadde vært på eiendommen, i garasjen og rundt huset.
Han har i avhør hatt en teori om at den eller de som sto bak, holdt ham under oppsikt før kona hans ble utsatt for en alvorlig kriminell handling, og han ble krevd for nesten 90 millioner kroner i løsepenger.

Mener noen har fulgt med.
Også i tiden etter forsvinningen har Tom Hagen opplyst til politiet at det er «en kjensgjerning» at han har blitt spanet på. Han har sagt at han blant annet har lagt merke til «biler her og der»

https://www.tv2.no/a/11468453/

Det fetade i ditt innlegg Gina33 er en av de tingene jeg tenkte på her. Jeg tenkte ikke at det trenger å ha vært en som er eller var venn med han på FB, men at det var en person som fulgte med på hans FB.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror at GM ikke er i familie med AEH. Jeg tror at GM kan ha overvåket flere av familiemedlemmene i lengre tid, ved å f.eks avlytte deres telefoner og ved å overvåke på andre måter. GM kan i tillegg ha studert flere familiemedlemmers Facebook for å skaffe seg informasjon m.m.

Og jeg tror at GM nøye planla flere detaljer (bl.a. detaljer i trusselbrevet og valg av dato) ved denne forbrytelsen og at GM ønsket at disse detaljene skulle føre til at politiet skulle tro at familiemedlemmer av AEH var involvert i forbrytelsen mot AEH.

I ett eller flere av de kryptoforumene som det har blitt postet informasjon om ble det også diskutert avlytting og stemmeforfalskere.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-19 kl. 05:19.
Citera
2020-06-19, 05:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, det er noe merkelig med saken som gjør meg usikker. Vet ikke riktig hva, tror bare det er så "godt gjennomført" og så mye rare detaljer at jeg har vanskelig for å tro at han har klart å få noen til å gjennomføre det for han uten at det går noen som helst rykter om hvem det kan være. At alle klarer å tie er utrolig, for det er ikke kun en medhjelper her.

Ja, mye rart med saken, det er sikkert. Men han har vel ikke gått rundt å spurt folk sånn ut i løse luften.
Han har vel kanskje spurt en forretningsmann som han kjenner som har slike kontakter, og som han vet kommer til å si ja, og som han vet han kan stole helt på. Kan være en mann som han stoler på som er veldig nært også. En som han sakte med sikert har luftet om kan være med på noe slikt.
Han har vel neppe gått rundt å: "hei du, kan du drepe kona mi, jeg gir deg 10 millioner", så dum er han ikke.
Citera
2020-06-19, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det hade varit bra om vi vetat vilka spår som polisen i såfall har.
Har polisen lyckats spåra de där mystiska personerna som fångats på film, en gänglig person.
Har polisen lyckats lokalisera mobiltelefoner till platsen, vilka har varit uppkopplade till platsen vid tidpunkten för frun Hagens försvinnande.
Vilka spår har de hittat i huset, förutom släpspår, och att frun antas vara död.
Hon levde ju uppenbarligen, eftersom hon talat i telefon, sedan hantverkaren som ringer och får inget svar..
TH är på arbetet. Han kan omöjligt ha dödat henne, fört bort henne under den tiden.
Så vem tog henne-
vilka bilar figurerar?
att polisen talat med Hellsangels avhoppare, och några andra banditer som kunde vetat något,
det har framkommit-
men i övrigt vilka spår har polisen arbetat med?

Det lurer vi vel på alle sammen. Jeg tror de har undersøkt alt mulig rart for å være ærlig. De måtte jo utelukke andre teorier. Men de er ikke sikre på om det er kidnapping eller drap og da vil det si at gjerningsmannen uansett kan være hvem som helst. 100 mennesker som jobber med full styrke i over 1 år var det vel, og nå er de noe færre. Det er helt elendig at de ikke klarer dette. Hvis de samlet inn alt av video den dagen hun forsvant (altså startet dette arbeidet), ville de vel hatt muligheten til å se alle bilene og luke ut de man tror ikke har med saken å gjøre. Jeg fatter ikke at det er så jævla vanskelig. Jeg tror ikke TH har utført noe selv, men hvorfor er det bare 9 avtrykk fra sprox-skoen, og er det slik at det ikke er funnet sport av andre gjerningsmenn i boligen, altså som man ikke kjenner id-en på, så er det jo enda rarere. 9 avtrykk høres veldig lite ut. Er det bevist at avtrykkene etter sprox-skoen er avsatt etter den kriminelle handlingen er begått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in