2020-06-18, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Okei, men har du noen link, eller kan dette være fra gammelt av?
Jeg spør fordi media har en tendens til å bruke gamle utsagn, og skrive som om at det er nye utsagn.
Det var i et intervju jeg hørte Haris Hrenovica si at kidnappingshypotesen ikke er utelukket.

Jeg fant denne +artikkelen fra 8. juni 2020:

https://www.aftenposten.no/article/ap-BRgWJG.html

"Forsvinningssaken: Kidnappingsteorien er ikke lagt bort, men politiet mener drapshypotesen er ytterligere styrket."
Senast redigerad av Havhest 2020-06-18 kl. 19:05.
Citera
2020-06-18, 19:07
Medlem
Citat:
De kan jo ikke anholde han i starten, de må jo skaffe seg et grunnlag først gjennom etterforskning.
At det har tatt så lang tid, tyder jo på at de har sjekket ut andre ting også og gjort et grundig arbeid.
Når det gjelder anholdelsen, så vet jo ikke vi hvordan den foregikk. Om det skjedde på amerikansk vis, med at de slo hodet hans ned i panseret, og sparket beina hans til hver sin side, eller om de snakket rolig med han gjennom bilvinduet, og at alt gikk rolig for seg.

Anhålla maken i början, till det behövs ingen bevisning,syftet med anhållandet är att utreda
eller påvisa om skuld eller motsatsen.Är han oskyldig eller har han skuld i detta.
Anhållande är inte samma sak som häktning.
Citera
2020-06-18, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det var i et intervju jeg hørte Haris Hrenovica si at kidnappingshypotesen ikke er utelukket.

Jeg fant denne +artikkelen fra juni 2020:

https://www.aftenposten.no/article/ap-BRgWJG.html

"Forsvinningssaken: Kidnappingsteorien er ikke lagt bort, men politiet mener drapshypotesen er ytterligere styrket."

Drapshypotesen ytterligere styrket. Ja, nei, vet ikke, de kan vel ikke legge den bort så lenge det ikke er 100% sikkert at det ikke er kidnapping med løsepengekrav. Så lenge det er 0.1% sjanse for at noen har kidnappet henne og at kravet om løsepenger er reelt, så kan de ikke legge det bort.
Citera
2020-06-18, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Anhålla maken i början, till det behövs ingen bevisning,syftet med anhållandet är att utreda
eller påvisa om skuld eller motsatsen.Är han oskyldig eller har han skuld i detta.
Anhållande är inte samma sak som häktning.

Kanskje det er anneledes i Sverige enn i Norge. Man kan ikke sette noen i varetekt eller celle uten skjellig grunn til mistanke. Med anholde, så går jeg utifra at du mener frihetsberøvelse? Arrest?
Du skriver at etter et år blir han anholdt, men at dette er noe de skulle gjort i starten/børjan?
Citera
2020-06-18, 19:22
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er mange som hevder at politiet tar feil her, det er bare ikke de som skriker høyest.

Med all respekt for det. Folk her inne mener forskjellig. Det jeg synes er interessant er argumentasjonen og hva folk bruker som belegg.

Du mener politiet tar feil. Jeg er nysgjerrig på hvorfor du mener det.
Citera
2020-06-18, 19:35
Medlem
Citat:
Kanskje det er anneledes i Sverige enn i Norge. Man kan ikke sette noen i varetekt eller celle uten skjellig grunn til mistanke. Med anholde, så går jeg utifra at du mener frihetsberøvelse? Arrest?
Du skriver at etter et år blir han anholdt, men at dette er noe de skulle gjort i starten/børjan?
Både du och jag kan bli anhållen om plötsligt vår egen partner försvinner mystiskt i ett nafs..
jag vet att både England och Sverige visst anhåller partnern
i första hand..man blir tagen i förvar, och genomgår förhör.
Föhören kan pågå olika lång tid tills polisen kan få
klarhet i om jag/du är skyldig till partnens mystiska försvinnande.
Polisen utreder skuld eller om man är oskyldig.
Anser polisen att det finns indicier så kan det leda till häktning.
Och utredningen fortsätter om man har begått brottet eller inte.
Inte ens häktning behöver innebära att det finns bevis elleratt man är skyldig till brottet.
Polisen arbetar också med att utreda andra möjliga gärningsmän.

Kan inte tänka mig annat än att Norge har samma förfarande. Men får ursäkta om jag haft fel.
Citera
2020-06-18, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Både du och jag kan bli anhållen om plötsligt vår egen partner försvinner mystiskt i ett nafs..
jag vet att både England och Sverige visst anhåller partnern
i första hand..man blir tagen i förvar, och genomgår förhör.
Föhören kan pågå olika lång tid tills polisen kan få
klarhet i om jag/du är skyldig till partnens mystiska försvinnande.
Polisen utreder skuld eller om man är oskyldig.
Anser polisen att det finns indicier så kan det leda till häktning.
Och utredningen fortsätter om man har begått brottet eller inte.
Inte ens häktning behöver innebära att det finns bevis elleratt man är skyldig till brottet.
Polisen arbetar också med att utreda andra möjliga gärningsmän.

Kan inte tänka mig annat än att Norge har samma förfarande. Men får ursäkta om jag haft fel.

Ja, du tar nok feil. Man kan ikke anholde, arrestere, sette i varetekt (frihetsberøvning) uten noe som helst grunn. Man kan kalle inn til avhør og det har dem jo gjort i begynnelsen. Men jeg skjønner ikke helt hvordan du kommer fram til at siden det tar et år før han blir arrestert, så betyr det at de ikke har etterforsket andre spor.
Citera
2020-06-18, 20:03
Medlem
Citat:
Så lenge det er 0.1% sjanse for at noen har kidnappet henne og at kravet om løsepenger er reelt, så kan de ikke legge det bort.

Hva er resterende 99,9% sjansene til da? Hagen?
Citera
2020-06-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ja, du tar nok feil. Man kan ikke anholde, arrestere, sette i varetekt (frihetsberøvning) uten noe som helst grunn. Man kan kalle inn til avhør og det har dem jo gjort i begynnelsen. Men jeg skjønner ikke helt hvordan du kommer fram til at siden det tar et år før han blir arrestert, så betyr det at de ikke har etterforsket andre spor.
Det hade varit bra om vi vetat vilka spår som polisen i såfall har.
Har polisen lyckats spåra de där mystiska personerna som fångats på film, en gänglig person.
Har polisen lyckats lokalisera mobiltelefoner till platsen, vilka har varit uppkopplade till platsen vid tidpunkten för frun Hagens försvinnande.
Vilka spår har de hittat i huset, förutom släpspår, och att frun antas vara död.
Hon levde ju uppenbarligen, eftersom hon talat i telefon, sedan hantverkaren som ringer och får inget svar..
TH är på arbetet. Han kan omöjligt ha dödat henne, fört bort henne under den tiden.
Så vem tog henne-
vilka bilar figurerar?
att polisen talat med Hellsangels avhoppare, och några andra banditer som kunde vetat något,
det har framkommit-
men i övrigt vilka spår har polisen arbetat med?
Citera
2020-06-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Er meget sannsynlig at et familiemedlem er GM i denne saken. Og at TH er helt uskyldig. For meg er det helt utrolig at folk ikke klarer å se dette nå.
Den ene muligheten jeg så på en gang, også som ideen bak, medhjelper eller manipulert, ble motargumentert og uttalt her som en umulighet og helt utelukket. Uansett kan en cocktail af psykiatriske medikamenter gjøre en del ting med sinnet, det er bare å google bivirkninger.
Ellers er min mening at TH har motiv, men det har flere andre også. Vi må vel nesten gå ut i fra at politiet har gått gjennom alibi og motiv til sønnen, eller mulighet for medvirkning. Akkurat der får vi jo ikke vite noe.
Senast redigerad av Snurrepipperi 2020-06-18 kl. 21:06.
Citera
2020-06-18, 20:43
Medlem
Citat:
Er du norsk du?

Nei?
Citera
2020-06-18, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Hva er resterende 99,9% sjansene til da? Hagen?

Politiet har jo jobbet ut ifra flere teorier da. Selvmord, eller at hun har iscenesatt sin egen forsvinning, og lever i beste velgående på Mallorca f.eks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in