2020-06-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Instämmer om Ludwigson, bäst på plan. Hade aldrig gjort två mål om inte han kom in.
Jag tycker definitivt att han ska starta nästa match i nummer 10 rollen. Något nytt om skadeläget?
Citera
2020-06-18, 13:32
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Var det någon neutral som såg Elfsborg-Bajen igår och kan uttala sig om domarinsatsen? När jag satt och kollade så undrade jag ett tag om Kristoffer Karlsson drev med oss alla, det var bland det sämsta jag har sett. Åt båda håll ska sägas.

Jag såg matchen i efterhand nu i förmiddags (ja, jag har inget liv) och det var en väldigt märklig domarinsats. Kändes som Karlsson tappade det ganska rejält och var jämndålig hela tiden och gentemot bägge lagen. Trodde domarna skulle få det enklare utan publik på plats som påverkar och "stör".
Citera
2020-06-18, 14:16
Medlem
LT10s avatar
Tuff gårdag för 08-lagen även om Bajen fick med sig en poäng från Borås, det är inte fy skam.

Spelmässigt var det ett steg framåt för oss jämfört med matchen mot Sirius, dock jävligt bleka fortfarande. Tycker vi gör en okej första halvlek utan att skapa några jättelägen precis. Bärkroth körde på bra på sin kant och hittade Kujovic helt fri i straffområdet som satte 1-0, riktigt dåligt försvarsspel av Örebro ska sägas. 1-1 målet var ju ett bedrövligt försvarsspel från vår sida, Curtis Edwards tar inte hemjobbet samtidigt som Karlström inte lyckas trycka bort Wright.

Andra halvlek startar vi riktigt bra. Vi får fast Örebro första 15 där vi gång på gång vinner andra bollarna och sätter tryck, däremot skapar vi inte heller den halvleken några jättelägen, förutom när Kujovic får sträcka sig i dålig vinkel eller några skott utifrån.

Känslan är att med publik på plats hade vi vunnit den här matchen, den här publikfria Allsvenskan kommer sätta sina spår för storstadslagen. Aldrig att Aik hade klappat ihop på det sättet dom gjorde och inte en chans att vi hade förlorat hemma mot Örebro.

Men ska erkänna såklart att Örebro imponerande, de har sett bra ut i inledningen av Allsvenskan.
Citera
2020-06-18, 14:50
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10

Känslan är att med publik på plats hade vi vunnit den här matchen, den här publikfria Allsvenskan kommer sätta sina spår för storstadslagen

Tror jag också, fler storstadslag kommer att tappa poäng mot mittengäng då hemmaplan utan tryck av publiken är borta. Är rätt så säker på att poängsnittet kommer vara lägre i år än dom senaste åren. Tror man tar guld under 60 poäng.

Jag anses också som en gudabenådad tippare, så jag har oftast rätt. igår tippa jag över 3 mål i AIK-Norrköping matchen
Citera
2020-06-18, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Ja, det är inte en favoritspelare direkt. Får samma irriterande vibbar av honom som jag hade av TFF/HIF-spelaren Erik Sundin för några år sedan.

Jag gillar generellt sett fysiskt spel, men om man går över gränsen måste det ju få konsekvenser också, nästan så att man undrar om hans gnäll är något som domarna har i bakhuvudet... för han skulle ha haft 2 gula nu egentligen.

Citat:
Enligt Ishizaki var det en vanlig nickduell, inga konstigheter.

Varför får han ens kommentera Elfsborg?

hehe, det var det ju verkligen inte. Jag tyckte det var ett ganska klart gult kort, Rosenberg stilen är inte ok, med lite oflyt kan det ju bli hjärnskakning osv av sådant där.

Jag trodde Ishizaki skulle kommentera superettan, men det blir väl rätt naturligt att låta han ta matcher i den här delen av landet. Samma upplägg hade ju C more där geografin ofta avgjorde vem som hade hand om matcherna och han bor väl i Borås. Hon Camilla har jag för mig kommer vara programledare för S1.

Sana och Giorgi lär börja på bänken idag om man får tolka Poyas uttalanden rätt, det är ju lite synd, men det kan ju bli en bra injektion sista 30 eller så, viktigt att inte utsätta dom för skaderisk om dom inte är 100%, men det kommer bli intressant att se hur vi ställer upp nu då, finns väl 2 huvudalternativ kvar för vakansen på mittfältet då, Titi eller Toko.
Citera
2020-06-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag trodde Ishizaki skulle kommentera superettan, men det blir väl rätt naturligt att låta han ta matcher i den här delen av landet. Samma upplägg hade ju C more där geografin ofta avgjorde vem som hade hand om matcherna och han bor väl i Borås. Hon Camilla har jag för mig kommer vara programledare för S1.
Well, han var ju i Stockholm och kommenterade vår premiär mot Östersund dagarna innan.

Men jag ska inte klaga. Så länge vi inte får bruden som kommenterade Sirius - dif är jag nöjd.
Citera
2020-06-18, 15:25
Medlem
Citat:
Well, han var ju i Stockholm och kommenterade vår premiär mot Östersund dagarna innan.

Men jag ska inte klaga. Så länge vi inte får bruden som kommenterade Sirius - dif är jag nöjd.

aha, såg inte någon mer match efter våran. Han var också med i Gais matchen i tisdags. Kanske är lite för underbemannat när det är så mycket matcher?
Citera
2020-06-18, 15:33
Medlem
girigfans avatar
Tror att publiken var en mer motiverande faktor för smålagen vars spelare taggar till lite extra och vill visa upp sig.
Minns när dif lira hockey i has, samtliga spelare i de mindre lagen stog upp i båset till skillnad feån hemmalaget som jämt satt ned
Citera
2020-06-18, 15:59
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Se det positiva. Först målet på Peking efter fyra matcher med noll.
Väljer att se det positivt. Norling är borta till höst, Max till nästa säsong.
Citera
2020-06-18, 17:19
Medlem
needAlifes avatar
Galet Schema för Gnaget nu alltså. Först 1-4 torsken hemma senast mot Peking. Härnäst följer alltså Bajen, MFF och IFK... Kunde varit enklare minst sagt! IFK igen i Cupen innan Malmö-matchen dessutom.
Citera
2020-06-18, 17:51
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Galet Schema för Gnaget nu alltså. Först 1-4 torsken hemma senast mot Peking. Härnäst följer alltså Bajen, MFF och IFK... Kunde varit enklare minst sagt! IFK igen i Cupen innan Malmö-matchen dessutom.
Blir ju intressant att se om Norling väljer att gå tillbaka till ”Aik-fotbollen” med 5-3-2 och allt vad det innebär redan till derbyt mot Bajen. Fatta om det skulle bli en 4, 5-0 kross till Bajen, då blir det hett om öronen.
Citera
2020-06-18, 18:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Varberg-Astrit har alltså gjort 100% procent fler poäng än Ajdarevic gjorde förra året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in