2020-10-20, 07:55
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Inte för att jag tror att Malmö tappar det, men på torsdag drar EL igång och Malmö får spela en match till varje vecka säsongen ut.
Vi missade ju EL, så säsongen är redan ett fiasko.
Citera
2020-10-20, 08:12
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Man vill ju alltid ha bättre eller lika bra.. Men iom alla utgående kontrakt och spelare som är lite sådär så tror jag man får nöja sig med fyra nya spelare - åtminstone om det ska vara lite kvalitet på dom. Annars blir det för dyrt.

Och t.ex. PK och Vaiho i mål är ju ändå helt OK. Då är det värre om Witry drar. Men jag tror inte man får särskilt mycket pengar för honom, så då kan man lika gärna behålla honom en säsong till... Tror ingen vill ha honom ändå... Han springer snabbt och mycket, men det är väl allt...

Hade Beijmo inte varit ett kvinnligt könsorgan så hade man försökt få in honom. Nu är han bänkad i Malmö istället. Idiot...

PK/Vaiho
Witry - Une/Berg - Ny - Ny
Karlis - Banda/ME
Chili - ME/Banda - Ny
Ny

Topp fem lätt.

Jaja, får avvakta och se vad som händer om 3-5 månader... Få hem Badji eller Sam...
Banda och Mange är ju inga innermittfältare på det sättet som Ulvestad är. Kommer läcka som ett såll bakåt om vi ska ställa upp så.

PK kommer ju garanterat dra. Då tror jag tränarna vill ha in ny förstamålvakt och Vaiho gnäller inte om han får vara andra. Sen känner jag mig personligen bekväm med Vaiho och han är en stor favorit men tror typ alla i ledningen tänkt hela tiden att Vaiho egentligen ska vara andra.

Aja nu kanske vi ska flytta över diskussionen till bättre lämpad tråd.
Citera
2020-10-20, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Vad har EL med MFF att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Just ja. Inte meningen att strö salt i såren så här dagen efter...
Citera
2020-10-20, 09:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Tar vi guldet blir det godkänt. Ska vi göra det duger det inte att vara överlägsna i 75 min och coachen gör en del konstiga drag för att sen ge bort segern.

Var det Rakip som sluta följa Chili ved DIFs segermål? När startar Ralle, kanske nu när Brorson är avstängd mot GBG?
Citera
2020-10-20, 09:40
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tar vi guldet blir det godkänt. Ska vi göra det duger det inte att vara överlägsna i 75 min och coachen gör en del konstiga drag för att sen ge bort segern.

Var det Rakip som sluta följa Chili ved DIFs segermål? När startar Ralle, kanske nu när Brorson är avstängd mot GBG?
Med tvekan godkänt*

Jag vet inte vem som hade ansvar för Chilufya, och det gjorde alldeles uppenbart ingen på planen heller. Bengtsson verkar inte vara aktuell för MFF så länge Tomasson leder laget och det är synd, genomklappningen igår hade knappast hänt med honom på planen, eller Safari för den delen. Det var en inställnings- och erfarenhetsfråga och säga vad man vill om Sarr, Adrian, Ahmedhodzic, Brorsson, Rakip och Johansson men några härdade vinnarskallar är de inte (än). De var inte rustade för uppgiften och Tomasson får naturligtvis ta på sig den här förlusten till 100%.
Citera
2020-10-20, 12:05
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Just ja. Inte meningen att strö salt i såren så här dagen efter...
Haha. Jag trodde ett tag att du hade missat malmös sedvanliga respass ur europacuperna, men det var alltså ett kvalités-inlägg. Mer malmöhat!
Citera
2020-10-20, 14:04
Medlem
Korders avatar
Hårda bud om europaplatserna i år, samtidigt som dem är värda mindre...
Senast redigerad av Korder 2020-10-20 kl. 14:06.
Citera
2020-10-20, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Hårda bud om europaplatserna i år, samtidigt som dem är värda mindre...

Har det släppts några siffror överhuvudtaget angående prispengar i Intertotocupen? Man hör bara att det är mycket mindre. Men hur mycket är mycket mindre?
Citera
2020-10-20, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Har det släppts några siffror överhuvudtaget angående prispengar i Intertotocupen? Man hör bara att det är mycket mindre. Men hur mycket är mycket mindre?

Med tanke på att UEFA precis gick ut och sa att de ska sänka prispengarna för CL och EL fem år framöver så hade det inte förvånat mig ifall de lag som ställer upp i ECL får betala en avgift för att vara med.
Citera
2020-10-20, 20:36
Medlem
Keldons avatar
Hur är skadeläget I Helsingborg och Falkenberg? Avstägningar? Fan jag är så nervös redan nu inför Falkenberg hemma.
Citera
2020-10-20, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Med tanke på att UEFA precis gick ut och sa att de ska sänka prispengarna för CL och EL fem år framöver så hade det inte förvånat mig ifall de lag som ställer upp i ECL får betala en avgift för att vara med.

Åfan det hade jag helt missat. Antar att det är ett coronabaserat beslut? Samtidigt förstår jag inte varför? Vad gäller publiken på matcherna så är det väl arrangerande lag som får tillgodogöra sig dom? UEFA får väl in sina pengar från tv-rättigheterna och dom borde ju vara än mer värda om fansen tvingas stanna hemma och titta på tv istället för live.
Citera
2020-10-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Intervju med MFF:s VD så sent som idag om detta: https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/allsvenskan/nya-planen-lattare-an-nagonsin-for-malmo-ff/

Lång historia kort, så är det inte klart. Men kommer bli det inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in