2020-06-18, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter00
Oavgjort igen borta i Borås. oskärpa i avsluten och slarv + återigen skador i backlinjen ungefär som fjolåret. Piggt inhopp av Gustav spelade han inte division 4 fotboll för några år sedan? vilken resa han har gjort. Tycker han bör få starta på söndag eller är tanken att Gustav ska komma in sista 30 mot ett trött motståndarförsvar?

Han spelade i Sävedalen i division 3, det gjorde även Ellos Bernhardsson, när ÖIS plockade in dom var Sävedalen i division 2.

Det är sådana här spelare som Örgryte måste behålla lite längre om dom vill gå upp igen, nu har dom förvisso ett ganska intressant lag ändå, och Paulson är tillbaka igen efter skadan, men det hjälper inte om dom blir av med sina poängspelare hela tiden. Ackermann gjorde för övrigt mål för dom igår.

Paulsons mål igår var för övrigt... hyfsat nice.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-18 kl. 09:56.
Citera
2020-06-18, 10:36
Medlem
Otto Flicks avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/efter-stamplingen---nu-stangs-erlingmark-av-i-ytterligare-matcher/

Tre matcher totalt för August Erlingmark. Vad tycker ni om det, rimligt?
Citera
2020-06-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/efter-stamplingen---nu-stangs-erlingmark-av-i-ytterligare-matcher/

Det var väl ganska väntat.

Sedan är det ju lite av ett under att Simon Strand klarat sig utan varning än så länge, igår satte han armbågen i Rodic skalle och han skulle absolut ha gult i matchen mot oss.
Citera
2020-06-18, 10:51
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Sedan är det ju lite av ett under att Simon Strand klarat sig utan varning än så länge, igår satte han armbågen i Rodic skalle och han skulle absolut ha gult i matchen mot oss.

Ja, det är inte en favoritspelare direkt. Får samma irriterande vibbar av honom som jag hade av TFF/HIF-spelaren Erik Sundin för några år sedan.
Citera
2020-06-18, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag tänker att Sana tar Giorgis plats om Giorgi inte är 100. Nu är Giorgi förvisso uttagen men jag tycker inte vi ska chansa det minsta ändå där, vi har ju trots allt alternativ.
Jag hade satt Sana där, tagit upp Toko och slängt in Holm.

Det blir antagligen Calisir-Da Graca ikväll igen, om det strular för Calisir så får ju Tolinsson ta chansen.

Jobbig match dock, Varberg slog (ett förvisso värdelöst) HIF i premiären och vi var ju inte direkt i bästa slag, dessutom är det ju av hävd jobbigt med nykomlingar tidigt och vi har Mjällby härnäst...

Kommentatorn på AIK-Peking igår snackade om att det dessutom inte räknades som en "omgångs byten" när det skedde i första halvlek. Stämmer det verkligen?

Förövrigt kommer tydligen spelordningen för allsvenskan under denna dag efter UEFAs möte igår. Skall bli mycket intressant att se hur ihoptryckt schemat blir, även cupen skall tydligen in i det.

Byten i paus "räknas inte", dvs det är max 3 st tillfällen under pågående spel som räknas. Men byten under första halvlek måste ju räknas. AIK gjorde dubbelbyte i paus, så det blev därmed 5 byten vid 3 tillfällen under spelets gång = ok. (fast inte ok att de behöll Karol Mets på planen, som var helt eller delvis skyldig till samtliga 4 baklängesmål, men det räknas ju inte som ett regelbrott att vara en blind tränare..)
Citera
2020-06-18, 10:58
Medlem
junkbords avatar
Citat:

Helt rätt. Sjukt onödigt / idiotiskt av Erling.
Citera
2020-06-18, 10:59
Moderator
vfs avatar
Intressant start på allsvenskan, målsnåla laget AIK har redan "omsatt" 7 mål på två matcher, måste vara ett rekord

Citat:

Mycket rimligt, får se om det sätter tonen för resten av säsongen.
Citera
2020-06-18, 11:06
Medlem
Citat:

Är ju inte farligt spel eller risk för skada, så avstängningen bör ju vara kortare än någon som får rött kort för farligt spel med risk för skada. Normalt är det väl 3 matcher för ett sådant, så 1 eller 2 matcher för Erlingmark borde vara mest rimligt. Fast inte helt fel att man lägger på någon extra match pga hjärndödheten i tilltaget eller om man vill formulera det som "osportsligt uppträdande". Så tot 3 matcher känns ok, även om hela längden inte beror på farligheten i att trampa på en motståndare.
Citera
2020-06-18, 11:49
Medlem
Petterrors avatar
Var det någon neutral som såg Elfsborg-Bajen igår och kan uttala sig om domarinsatsen? När jag satt och kollade så undrade jag ett tag om Kristoffer Karlsson drev med oss alla, det var bland det sämsta jag har sett. Åt båda håll ska sägas.

Älskar för övrigt Ludwigsons spelstil.
Citera
2020-06-18, 11:59
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är ju inte farligt spel eller risk för skada, så avstängningen bör ju vara kortare än någon som får rött kort för farligt spel med risk för skada. Normalt är det väl 3 matcher för ett sådant, så 1 eller 2 matcher för Erlingmark borde vara mest rimligt. Fast inte helt fel att man lägger på någon extra match pga hjärndödheten i tilltaget eller om man vill formulera det som "osportsligt uppträdande". Så tot 3 matcher känns ok, även om hela längden inte beror på farligheten i att trampa på en motståndare.
Tänker slänga in en förlängning på "farligheten" här också. Det var inte bara idiotiskt utan också ett väldigt konstigt tilltag av Erlingmark när han gjorde stämplingen. För tittar man på situationen så ser man att han faktiskt inte trycker till på elfsborgarens rygg utan han stämplar honom rätt så försiktigt.
Kollar man på "stödjefoten" så ser man att han faktiskt hoppar upp lite med den så att han inte lägger full kraft på stämplingsfoten. Och ser man på stämplingsfoten så ser man att den knappt rör sig neråt nånting över huvud taget när han gör själva stämplingen. Jättekonstigt. Typ som att han vill vara ful men han klarar inte riktigt av det..

Jag hittar inget bra klipp men man kan se det 5:45 in i denna sändningen:
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-blavitt-foll-mot-elfsborg-i-premiaren---erlingmark-utvisad-efter-ful-stampli/
Citera
2020-06-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Enligt Ishizaki var det en vanlig nickduell, inga konstigheter.

Varför får han ens kommentera Elfsborg?
Citera
2020-06-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Var det någon neutral som såg Elfsborg-Bajen igår och kan uttala sig om domarinsatsen? När jag satt och kollade så undrade jag ett tag om Kristoffer Karlsson drev med oss alla, det var bland det sämsta jag har sett. Åt båda håll ska sägas.

Älskar för övrigt Ludwigsons spelstil.
Det brukar gå inflation på domargnäll. Men extremt befogat denna gång. Blåser sönder matchen totalt vilket är så fruktansvärt tråkigt och typiskt svenska domare.
Ska man ge han beröm för något är det att han var lika usel åt båda lagen.

Instämmer om Ludwigson, bäst på plan. Hade aldrig gjort två mål om inte han kom in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in