2020-06-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Precis, kul att det finns de som vill föra andan vidare. Det ska de ha all heder för så klart. Men det som Håkan gjorde blir det ju aldrig som, och det tror jag inte heller är deras mening heller.

Jag är jätteglad att vem som helst gör sin grej med Kånkel.

Man kommer aldrig kunna göra Kånkel som Håkan skapade det. Men med stor respekt till alla som tar tag i materialet. Fler borde göra det. Jag skulle aldrig nedgöra någon för att försöka sig på Onkel Kånkel. Det är riktigt jävla modigt.
Citera
2020-06-11, 20:45
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Jag är jätteglad att vem som helst gör sin grej med Kånkel.

Man kommer aldrig kunna göra Kånkel som Håkan skapade det. Men med stor respekt till alla som tar tag i materialet. Fler borde göra det. Jag skulle aldrig nedgöra någon för att försöka sig på Onkel Kånkel. Det är riktigt jävla modigt.

Gick igenom staden jag bor i, och en riktig raggare/wt åkte i en gammal Volvo och dunkade Fistfucker med Onkel. Det förstörde synen helt med Onkel, rekommenderar Kapten Löskuk, han har skrivit i tråden och gjort en riktigt bra spelning förra veckan.

https://www.facebook.com/nastymusic....3552093028921/
Citera
2020-06-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Gick igenom staden jag bor i, och en riktig raggare/wt åkte i en gammal Volvo och dunkade Fistfucker med Onkel. Det förstörde synen helt med Onkel, rekommenderar Kapten Löskuk, han har skrivit i tråden och gjort en riktigt bra spelning förra veckan.

Jag har ingen aning vilken Knullgubben Alllan-du försöker snacka om. Men jag verkligen älskar din stil.

Såklart finns det fistfuck och Börje. Men försök att läs tidigare i tråden.
Citera
2020-06-15, 01:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

De borde ha spelat Åka 50-tals bil istället, eller Forta Bilar.

Inget ont om Kapten, som t.om har spelat upp sina covers för Håkan, bara därför skall ha all heder som finns i detta rövland. Men jag är inget fan av coverband.
Citera
2020-06-16, 16:59
Medlem
Citat:

Kapten löskuk gör usla covers på Håkans alster, inget som är värt att slösa energi på
Citera
2020-06-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ljudet funkade inte för mig tråkigt nog...
Dom har fimpat ljudet för att du skall köpa dvd:n
Såg livestramen totalt värdelöst mkt förinspelat bakgrund på sångkörer och gura.... Fusk Håkan som älskade enkelhet och ärlighet skulle vända sug i graven
Citera
2020-06-16, 17:33
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Såg livestramen totalt värdelöst mkt förinspelat bakgrund på sångkörer och gura.... Fusk Håkan som älskade enkelhet och ärlighet skulle vända sug i graven
Tycker dom är totalt väderlösa. De vill ha 500 spänn för sin CD box. Får en lite känsla att dom gör det lite mer för pengar och inte jätte genuint.
Citera
2020-06-16, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Tycker dom är totalt väderlösa. De vill ha 500 spänn för sin CD box. Får en lite känsla att dom gör det lite mer för pengar och inte jätte genuint.

Absolut inget att köpa.....
Ett gäng som bara vill tjäna lite kosing på en som dog....
Charmen med det enkla e borta
Citera
2020-06-16, 17:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Då är de totalt tvärt emot vad Håkan gjorde. Han gjorde det bara för att det kul, och han fick inte ens betalt för det fast skivbolaget mer eller tvingade honom att spela i skivorna. Han fick väl bara andra skivor som betalning har jag för mig att jag hört.
Citera
2020-06-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Då är de totalt tvärt emot vad Håkan gjorde. Han gjorde det bara för att det kul, och han fick inte ens betalt för det fast skivbolaget mer eller tvingade honom att spela i skivorna. Han fick väl bara andra skivor som betalning har jag för mig att jag hört.

Håkan hade det som en kul grej bara han gjorde flera tusen låtar, när det va populärt med köpa sk. Livetaper som även Håkan höll på med så la han alltid in några av sina låtar på det man beställt.
Minns jag köpte nån Ebba grön spelning av en snubbe i Kalmar och på andra sidan fick man höra en snubbe sjunga om , Jag vill se dej kräkas,
Lät väldigt amatörmässigt men kul tyckte man det va...
Har förstått först många år sen att det va Håkan som jag köpte av...,
Citera
2020-06-16, 21:36
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Är det bandet Okel / Onkel 2.0 du syftar på nu som jag tipsade om?

Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff

Kan hålla med dig till viss del ,Tycker ändå att de har sin charm.
Undrar dock vilka det är bakom maskerna
Citera
2020-06-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Är det bandet Okel / Onkel 2.0 du syftar på nu som jag tipsade om?

Kan hålla med dig till viss del ,Tycker ändå att de har sin charm.
Undrar dock vilka det är bakom maskerna

Vet inte vad charmen skulle bestå i faktiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in