2020-06-16, 21:57
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Är det bandet Okel / Onkel 2.0 du syftar på nu som jag tipsade om?

Kan hålla med dig till viss del ,Tycker ändå att de har sin charm.
Undrar dock vilka det är bakom maskerna
Tyckte Onkel 2.0 var helt okej i början, men dom känns inte så genuina och därför lyssnar jag inte på dom länge.

Tror jag vet vem sångaren är.
Citera
2020-06-16, 22:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Håkan hade det som en kul grej bara han gjorde flera tusen låtar, när det va populärt med köpa sk. Livetaper som även Håkan höll på med så la han alltid in några av sina låtar på det man beställt.
Minns jag köpte nån Ebba grön spelning av en snubbe i Kalmar och på andra sidan fick man höra en snubbe sjunga om , Jag vill se dej kräkas,
Lät väldigt amatörmässigt men kul tyckte man det va...
Har förstått först många år sen att det va Håkan som jag köpte av...,

Okej, åfan det lät ju intressant. Ja, han höll ju på med sånt så det var väl ingen omöjlighet att du köpte det av han.
Citera
2020-06-17, 16:39
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Kapten löskuk gör usla covers på Håkans alster, inget som är värt att slösa energi på

Han framför de mycket bättre än Onkel och Onkel Bäver. Men helt klart att det är Håkan som gäller, kul att höra någon annan framföra men originalet går ju inte att komma i närheten.
Citera
2020-06-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Han framför de mycket bättre än Onkel och Onkel Bäver. Men helt klart att det är Håkan som gäller, kul att höra någon annan framföra men originalet går ju inte att komma i närheten.

Nej han framför dom totalt charmlöst o utan känsla....
Kollade några klipp på tuben o det är totalt värdelöst
Citera
2020-06-17, 19:59
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Nej han framför dom totalt charmlöst o utan känsla....
Kollade några klipp på tuben o det är totalt värdelöst
Måste tyvärr hålla med. Men måste nämna att det är inprincip omöjligt att nå upp till Håkans nivå. bättre att cover banden lägger ner och gör något annat. Håkans musik ska icke spelas med akustik trummor
Citera
2020-06-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Måste tyvärr hålla med. Men måste nämna att det är inprincip omöjligt att nå upp till Håkans nivå. bättre att cover banden lägger ner och gör något annat. Håkans musik ska icke spelas med akustik trummor

Att göra om det Håkan gjorde e mkt svårt om inte ens omöjligt.....
Det gjordes en hyllningsplatta där band gjorde egna tolkningar av hans alster punkgruppen charta77 gjorde tolkning av åka 50 tals bil blandannat den skivan va allafall charmig
Citera
2020-06-18, 00:27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Väldans tjat om coverband i den här tråden. De blir aldrig lika bra som originalet, spelar ingen roll vem de gör covers på. Kan förstå grejen med coverband, hade jag varit musikalisk så skulle jag säkert lira i flera stycken. Mest då för att man kan låtarna och älskar dem, thats it. Tror inte att någon coverband tror att de är lika bra, eller kan ta över efter Onkel Kånkel Håkan Florå him self. Coverbanden vill väl bara mest troligen ha kul. Själv lyssnar jag inte på något coverband, skulle inte heller gå på någon spelning med något heller. Sedan finns ju de banden som bara är ute efter pengarna, de kan dra åt helvete!
Citera
2020-06-18, 09:06
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Väldans tjat om coverband i den här tråden. De blir aldrig lika bra som originalet, spelar ingen roll vem de gör covers på. Kan förstå grejen med coverband, hade jag varit musikalisk så skulle jag säkert lira i flera stycken. Mest då för att man kan låtarna och älskar dem, thats it. Tror inte att någon coverband tror att de är lika bra, eller kan ta över efter Onkel Kånkel Håkan Florå him self. Coverbanden vill väl bara mest troligen ha kul. Själv lyssnar jag inte på något coverband, skulle inte heller gå på någon spelning med något heller. Sedan finns ju de banden som bara är ute efter pengarna, de kan dra åt helvete!

Blev ett par sidor som fylldes på snabbt. Ifall de skulle tjäna pengar på det så hade det varit illa, de ända de skulle göra med pengarna är att skänka till hjärt och lungfonden eller till superbögarnas fond eller ev volleybollagets så de kan spöa håmåfilerna återigen!
Citera
2020-06-18, 11:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Blev ett par sidor som fylldes på snabbt. Ifall de skulle tjäna pengar på det så hade det varit illa, de ända de skulle göra med pengarna är att skänka till hjärt och lungfonden eller till superbögarnas fond eller ev volleybollagets så de kan spöa håmåfilerna återigen!
Ja, om de skänker pengarna till stjärt och pungfonden så visst det är väl bra. Men vem fan vill skänka sina surt förvärvade pengar på ett coverband?
Citera
2020-06-20, 21:12
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, om de skänker pengarna till stjärt och pungfonden så visst det är väl bra. Men vem fan vill skänka sina surt förvärvade pengar på ett coverband?

Skulle aldrig komma på tanken! Tagit emot när man köpt bootlegs på vinyl, men underbara värld och julskivan är ju ett måste att ha! Inväntar att de ska göra Fantastiska Äfventyr också!
Citera
2020-06-20, 23:32
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Skulle aldrig komma på tanken! Tagit emot när man köpt bootlegs på vinyl, men underbara värld och julskivan är ju ett måste att ha! Inväntar att de ska göra Fantastiska Äfventyr också!
Fattar inte varför ingen har släppt Fantastiska Äfventyr på vinyl än skulle vara kul att ha. Saknar tyvärr bootleg julskivan.
Citera
2020-06-21, 16:49
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Fattar inte varför ingen har släppt Fantastiska Äfventyr på vinyl än skulle vara kul att ha. Saknar tyvärr bootleg julskivan.

Hoppas det kommer under året, samt att man skulle kunna få tag på Ferdinand singeln..

Säger som nämnts tidigare i tråden är ju att Fantastiska är den bästa skivan Håkan gjorde, förbannat mycket bra hits på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in