Alla älskar vi Onkel! Men vissa av oss älskar honom lite mer: 1990, efter 7 års tystnad och då Onkel Kånkel i själva verket var helt bortglömd gick en väldigt känd svensk sångare och tog ett lån, bekostade produktionen av Kalle Anka Suger Pung, och stod själv utanför Bengans och sålde plattorna. En kulturgärning av sällan skådat slag, utan denna insats tvivlar jag på att det nånsin hade kommit några fler plattor. Om man läser noga på vinylen så står det vem denne man är, jag tror t o m att han varit insyltad i det grafiska på något vänster.
En jävla rolig historia som iaf jag inte visste om fram tills nyligen. Men om man tänker efter så känns det liksom självklart
Hittade en liten kassett med Onkel kånkel som jag spelade flitigt under mellan/högstadiet.
Nu till min förvåning så känner jag igen väldigt många låtar, då de är "covers" på kända hits.
Detta tänkte jag givetvis inte på då jag var så ung men nu förstår jag.
Sökfunktionen användes till ingen nytta så....
Jag undrar nu om någon vänlig själ skulle kunna rabbla upp lite låtar som Onkel Kånkel har covrat, samt vad original bandet/låten heter.
Alla låtar på Gammeldags jul är ju omgjorda jullåtar. Sen så är de enda andra två jag kan komma på just nu Gyllene tiders Sommartider (homotider) och Puttin' on the Ritz (Puttin' on the Fritz).
Edit: Just det ja, Ghostbusterslåten finns ju där också (gaybusters).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!