2023-02-19, 03:18
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Han verkar vara en riktig fitta. Vet inte om han ännu spelar i samma band som Peter London som själv har gjort covers på Onkel Kånkel, men han har ju inte gjort det för pengarnas skull, utan för att han genuint gillar musiken. Men den här jävla Marcus Öhrn får mig att vilja spy.

Men det är som det är ang Marcus Örn. (En riktig Fitta som sagt)
Får hoppas att han inte fortsätter att sälja CD.-R han tog runt 200 kr för dem om jag minns rätt. Men han har väl lite andra saker han håller på med.
Citera
2023-02-19, 03:19
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Men det är som det är ang Marcus Örn. (En riktig Fitta som sagt)
Får hoppas att han inte fortsätter att sälja CD.-R han tog runt 200 kr för dem om jag minns rätt. Men han har väl lite andra saker han håller på med.
Fy fan vilket överpris dessutom. Nä, gott folk ladda hem låtarna istället för att Marcus ska få pengarna.
Citera
2023-02-19, 03:22
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Fy fan vilket överpris dessutom. Nä, gott folk ladda hem låtarna istället för att Marcus ska få pengarna.

tror att det var runt 200 st å köpte man allt så blev det runt 500 kr med lite rabbat.
Folk klagade på FB så jag tror nog inte att han kommer att lägga upp bootlegs igen.

Tur att folk håller koll ändå som tur är.
För övrigt är det väl Tjockfett som verkar äga rättigheterna till en del skivor som tur är
Citera
2023-02-19, 03:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
tror att det var runt 200 st å köpte man allt så blev det runt 500 kr med lite rabbat.
Folk klagade på FB så jag tror nog inte att han kommer att lägga upp bootlegs igen.

Tur att folk håller koll ändå som tur är.
För övrigt är det väl Tjockfett som verkar äga rättigheterna till en del skivor som tur är

Okej, bra att folk klagade. Jävligt fult gjorda omslag också på de skivorna som jag såg.

Är det verkligen Tjockfet som äger rättigheterna? Trodde egentligen inte att det fanns några rättigheter till musiken.
Citera
2023-02-19, 16:02
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Är det verkligen Tjockfet som äger rättigheterna? Trodde egentligen inte att det fanns några rättigheter till musiken.

Kalle Anka Suger Pung kom på myutgåva på vinyl av Tjockfet 2016
Gyllne Tider kom på myutgåva på vinyl av Konkurrens Records 2017

Antingen så är det Tjockfet eller Konkurenns Rekords som har gett ut en del nyitgåvor.
Citera
2023-02-22, 01:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Kalle Anka Suger Pung kom på myutgåva på vinyl av Tjockfet 2016
Gyllne Tider kom på myutgåva på vinyl av Konkurrens Records 2017

Antingen så är det Tjockfet eller Konkurenns Rekords som har gett ut en del nyitgåvor.

Första Kalle Anka suger pung var väl egentligen en bootleg? Vilket bolag är det "nya" Tjockfet är en bra fråga? Spelar väl egentligen ingen större roll.
Citera
2023-02-22, 22:06
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Vilket bolag är det "nya" Tjockfet är en bra fråga? Spelar väl egentligen ingen större roll.

Egentligen gör det nog inte det. Men samtidigt så hoppas man att arvingarna får en del av royaltyn.
Om det går vill säga. Huvudsaken är att intresset finns fortfarande.
Även om det blir en del piratskivor också.

Gammaldags Jul finns som piratskiva utigven avOnkel Kånkel Fanclub
https://www.discogs.com/release/1067...Gammeldags-Jul
https://www.discogs.com/release/1072...Gammeldags-Jul
Citera
2023-02-27, 18:22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Egentligen gör det nog inte det. Men samtidigt så hoppas man att arvingarna får en del av royaltyn.
Om det går vill säga. Huvudsaken är att intresset finns fortfarande.
Även om det blir en del piratskivor också.

Gammaldags Jul finns som piratskiva utigven avOnkel Kånkel Fanclub
https://www.discogs.com/release/1067...Gammeldags-Jul
https://www.discogs.com/release/1072...Gammeldags-Jul

Ja, Håkans bror borde ju få en del och en del till Konkurrens Records. Men annars så finns det väl inga direkta rättigheter kan jag tänka mig, dessutom så är ju mycket av musik stulen av andra artister.
Citera
2023-02-27, 22:00
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, Håkans bror borde ju få en del och en del till Konkurrens Records. Men annars så finns det väl inga direkta rättigheter kan jag tänka mig, dessutom så är ju mycket av musik stulen av andra artister.

Hoppas kan man ju alltid även om mycket av musik stulen av andra artister.
Men vi får hoppas att det kommer ut mera utgåvor av skivorna.

Undrar dock vilka det var som pressade CD-Skivorna eftersom det inte är Hembrända CD-R skivor.
Citera
2023-03-05, 15:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Hoppas kan man ju alltid även om mycket av musik stulen av andra artister.
Men vi får hoppas att det kommer ut mera utgåvor av skivorna.

Undrar dock vilka det var som pressade CD-Skivorna eftersom det inte är Hembrända CD-R skivor.

Ja, det hade varit kul om de kom ut mera skivor. Har bara tre skivor i min samling som är riktiga skivor, de andra som har är hembrända skivor. Skulle gärna vilja se att Underbara Värld, Gammeldags Jul samt Fantastiska Äfventyr kommer ut igen som nyutgåvor. Och att det skulle komma ut skivor med de outgivna låtarna.
Citera
2023-03-05, 15:17
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, det hade varit kul om de kom ut mera skivor. Har bara tre skivor i min samling som är riktiga skivor, de andra som har är hembrända skivor. Skulle gärna vilja se att Underbara Värld, Gammeldags Jul samt Fantastiska Äfventyr kommer ut igen som nyutgåvor. Och att det skulle komma ut skivor med de outgivna låtarna.

Vilka tre skivor är det du har som riktiga skivor??
I mitt fall så har jag bara en skiva än så länge å det är klassikern Gammeldags Jul på Tryckt CD.
Har haft Bootlegen av Gammeldags Jul på vinyl men den slängde jag
Citera
2023-03-05, 15:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Vilka tre skivor är det du har som riktiga skivor??
I mitt fall så har jag bara en skiva än så länge å det är klassikern Gammeldags Jul på Tryckt CD.
Har haft Bootlegen av Gammeldags Jul på vinyl men den slängde jag

De skivorna som jag har är : Onkel Kånkel's Gyllene Tide, Blitzkrieg Blepp och Kalle Anka Suger Pung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in