Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
”White flight” är en realitet även i Sverige enligt de studier som gjorts.
”
Infödda svenskar flyttar ifrån områden med många utomeuropeiska invandrare. Detta är en av de starkaste krafterna bakom den växande etniska segregeringen, enligt en studie*av flyttmönstren i landets tolv största kommuner under åren 1990–2007.”
https://fof.se/tidning/2015/7/artikel/segregeringen-okar-i-sverige
De allra flesta som utgjorde våldskapitalet i forna tiders Sverige var givetvis etniska svenskar. Detsamma gällde eliten. Sen fanns det missnöje även då med eliten och nog gjorde svenskarna mer än knöt näven i byxfickan. Tänk bara alla bondeuppror under Gustav Vasa. Men dagens globala elit har ingen förankring alls hos sina egna länder och folk. Deras lojalitet är mot andra globalister och globala strukturer. Så det går inte att jämföra med eliten förr.
Jaha, så nu medger du att det finns en hel del hot mot globalismen. Men det här med ”yttre fiender” är ett gammalt klassiskt trick som globalisteliten i EU spelar. Sanningen är att våra värsta fiender finns bland oss. EU har medvetet dränkt Europa med negrer och araber. Vidare har EU systematiskt främjat globohomovärderingar.
Jag har redan svarat på det där med vit flykt. Folk flyttar till bättre områden när de får det bättre ställt. Eftersom det främst är vita som har ekonomisk möjlighet att flytta så är de överrepresenterade, men även andra etniciteter sticker när de får chansen. Jag bor själv i ett "tryggt" bostadsrätts- och villaområde och utöver 80-90% svenskar finns här ganska många asiater, perser och en del blandpar (då är kvinnan alltid svensk och mannen MENA). Visst handlar det om segregation men inte om att vita segregerar sig från nysvenskar i den bemärkelse som du vill göra gällande. De som främst ägnar sig åt segregering från nysvenskar är svenskar med sjuka vänsterflums-värderingar som vill kunna upprätthålla sina sjuka värderingar i lugn och ro. Södermalm i Stockholm är t ex ett reservat för sådana sjuka vänstersvenskar.
Jag upplever inte att svensk medelklass har problem med skötsamma nysvenskar som fått det bättre ställt och flyttar in i deras områden. De (liksom jag) har problem med slöddret i utanförskapsområdena som inte kan sköta sig. Jag hyser idag ett totalt förakt för vänsterflummare som bor tryggt och röstar framför allt C, L eller MP, men jag kommer tämligen bra överens med nysvenskar som direkt förstår problematiken och röstar M eller (av taktiska skäl) SD.
Jag anser inte att det är hot mot globalismen utan jag definierar det snarare som distraktioner. Globaliseringen är en intrikat process som det är svårt att få grepp om. Jag har också redan redogjort för att Trump och Brexit inte nödvändigtvis behöver betraktas som bakslag mot globaliseringen. Men naturligtvis finns våra värsta fiender bland oss. Våra värsta fiender är svenskarna själva. Därför hatar jag också svenskar generellt (vilket jag också redogjort för i tråden).