Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-06-16, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Har du någonsin författat ett enda inlägg med fler än två meningar, retard? Jag kan det här ämnet miljoner gånger bättre än du.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/darwin-eternity/201306/human-herding-how-people-are-guppies

Människa din intuition är väldigt svag.
Citera
2020-06-16, 20:54
Citat:
Fast du kan inte reducera vit flykt till något socio-ekonomiskt. Det var därför jag länkade till studien. Den etniska komponenten är oerhört stark. Så länge den icke-vita minoriteten verkligen är en liten minoritet i exempelvis ett bostadsområde så fungerar det säkert. Men det innebär inte att vita och icke-vita umgås. Överallt du tittar i världen där multipla etniciteter existerar så finner du också en påtaglig etnisk segregation.

Ponera att du har rätt. Naturlig etnisk segregation kan likväl övervinnas med totalitära metoder:

https://youtu.be/hpwPciW74b8

Citat:
Globalism handlar om en värld utan gränser och hinder för varor, kapital och människor. Bakslagen för globalismen är väldigt påtagliga. Trumps kanske mest betydande åtgärd mot globalismen har varit krossandet av frihandelsparadigmet. Personligen tror jag att den liberala globalismen faller först vid en djup och långvarig ekonomisk kris i väst. För det är först då som globalismens löften förvandlas till grus.

Nej inte alls. USA:s isolationism har fört Kina och EU närmare varandra. Trump har gett Kina och Ryssland mer internationellt inflytande, det är allt.

En djup och långvarig kris kastar omkull det mesta. Tro inte att globalisterna skulle missa ett sådant tillfälle till att utöka sina positioner. Vad ska HBTQ-certifierade-Sverige göra åt det menar du?
Citera
2020-06-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ponera att du har rätt. Naturlig etnisk segregation kan likväl övervinnas med totalitära metoder:

Nej inte alls. USA:s isolationism har fört Kina och EU närmare varandra. Trump har gett Kina och Ryssland mer internationellt inflytande, det är allt.

En djup och långvarig kris kastar omkull det mesta. Tro inte att globalisterna skulle missa ett sådant tillfälle till att utöka sina positioner. Vad ska HBTQ-certifierade-Sverige göra åt det menar du?

Vet du inte att alla vägar leder till en?
Citera
2020-06-16, 21:13
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racing-green
Flockbeteende kommer från rädsla, obalans och ointelligent, du lever i en illusion ditt sinne är designad.

Istället för att sitta hemma och äta dina egna snorbusar så borde du gå klart SFI så du lär dig läsa och skriva ordentligt.

Läs sen gärna en bok om människans utveckling, då får du lära dig att människan är ett flockdjur och ingenting annat.
Citera
2020-06-16, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Istället för att sitta hemma och äta dina egna snorbusar så borde du gå klart SFI så du lär dig läsa och skriva ordentligt.

Läs sen gärna en bok om människans utveckling, då får du lära dig att människan är ett flockdjur och ingenting annat.

Jag kommer från landet som inte hatar Svenskar, orkar inte med romaner annars får du 1 poäng.
Citera
2020-06-17, 06:45
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:

Absolut. Faktum är att endast totalitära metoder kan få en mångkultur att fungera. Men hur länge då?

Du sitter fast i ett typiskt neo-con inspirerat geopolitiskt tänkande där du härleder allt till USA. Men inte ens det blir rätt när splittringarna inom EU är så betydande och länder som Ryssland och Kina inte vill ha missfostret EU. Och varför skulle globalismen gynnas av att Ryssland och Kina flyttar fram sina positioner? Båda dessa länder vill ju ha en multipolär värld.

Vid en djup och långvarig kris så minskar människors lojalitet mot makten. Så har det alltid sett ut historiskt. Men du anser att saker och ting helt plötsligt ska börja fungera tvärtom? Sverige har ingen roll att spela utom som clownland.
Citera
2020-06-17, 08:11
Citat:
Absolut. Faktum är att endast totalitära metoder kan få en mångkultur att fungera. Men hur länge då?

Dessutom har Sverige som du skriver senare ingen roll att spela mer än som clownland. Sverige kommer aldrig att bli auktoritärt nog. Vi går mot soptippsstatus. Min poäng var dock att det finns minst en plats (Singapore) med fungerande mångkultur.

Citat:
Du sitter fast i ett typiskt neo-con inspirerat geopolitiskt tänkande där du härleder allt till USA. Men inte ens det blir rätt när splittringarna inom EU är så betydande och länder som Ryssland och Kina inte vill ha missfostret EU. Och varför skulle globalismen gynnas av att Ryssland och Kina flyttar fram sina positioner? Båda dessa länder vill ju ha en multipolär värld.

Mitt tänkande har inget med neo-con att göra. Det är du som tar upp USA/Trump gång på gång. Ryssland hade nog gärna velat bli medlem i EU, men tjänar som utomstående på att splittra unionen. De säger att de vill ha en multipolär värld men sanningen är att alla starka imperier vill dominera. När viljan till dominans avtar faller imperiet ihop, likt det brittiska.

Citat:
Vid en djup och långvarig kris så minskar människors lojalitet mot makten. Så har det alltid sett ut historiskt. Men du anser att saker och ting helt plötsligt ska börja fungera tvärtom? Sverige har ingen roll att spela utom som clownland.

Vi kan bara spekulera om vad som kommer att hända om det blir en långvarig kris. Håller med om att Sverige är och alltid kommer att vara ett clownland. Sverige kommer dessutom bara att bli mer och mer clownland på sin väg mot soptippsstatus. Därför är flytt det enda alternativet för sunda människor som kan flytta.
Senast redigerad av Sinestro 2020-06-17 kl. 08:13.
Citera
2020-06-17, 08:18
Medlem
Citat:
Sluta citera mig, jag är inte intresserad. Tråden handlar inte om dina vansinnesplaner.
Jag har inga planer och är inte vansinnig, det är du själv som är vansinnig som tycker det vore fel att påverka de personer som faktiskt styr till att ändra sig. Fast det är väl roligare spela 90-tals skinheadsmusik och hata alla svenskar och vara SD Thailand? Går du runt och hatar riktiga nationalister så kan du ju fundera över varför folk i gemen hatar övervintrade skinheads/orealistiska felfokuserande ”nationella” (till skillnad från seriösa rätt fokuserade nationella som folk utom de galnaste i vänstern respekterar). I slutänden är det enda sådana som du gör att splittra svenskarna mer. Du är åtminstone inte bättre än de passiva svenskarna med din nuvarande inställning. Ditt namn sinestro låter dessutom som härlett ut latinets ord för ”vänster”.
Senast redigerad av ledigtnamn46 2020-06-17 kl. 08:20.
Citera
2020-06-17, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ministryofdrugs
Patetiska defaitister.
Amen, helt korrekt. De är lika kassa som de passiva svenskarna men har mage att sakna respekt för dem. Hyckleri i sitt esse.
Citera
2020-06-17, 08:22
Citat:
Ursprungligen postat av ledigtnamn46
Jag har inga planer och är inte vansinnig, det är du själv som är vansinnig som tycker det vore fel att påverka de personer som faktiskt styr till att ändra sig. Fast det är väl roligare spela 90-tals skinheadsmusik och hata alla svenskar och vara SD Thailand? Går du runt och hatar riktiga nationalister så kan du ju fundera över varför folk i gemen hatar skinheads/orealistiska felfokuserande ”nationella”. I slutänden är det enda sådana som du gör att splittra svenskarna mer. Du är åtminstone int bättre än de passiva svenskarna med din nuvarande inställning.

Tämligen ointressant vad du tycker om mig. Dock så hatar jag inte nationalister och lyssnar numera nästan endast på elektronisk musik. Jean-Michel Jarre är en favorit.
Citera
2020-06-17, 08:27
Medlem
Citat:
Tämligen ointressant vad du tycker om mig. Dock så hatar jag inte nationalister och lyssnar numera nästan endast på elektronisk musik. Jean-Michel Jarre är en favorit.
Elektronisk musik är degenererad avart, entartete kunst och hypnotiserande och passiviserande. Förvånar mig inte att en missionerande defaitist lyssnar på sådant. Gå du och visa hur ”frisk” du är som inte fattar något om vem som styr och kallar det ”galet” att fokusera på de saker som faktiskt realistiskt kan orsaka en förändring.
Citera
2020-06-17, 08:30
Citat:
Ursprungligen postat av ledigtnamn46
Elektronisk musik är degenererad avart, entartete kunst och hypnotiserande och passiviserande. Förvånar mig inte att en missionerande defaitist lyssnar på sådant. Gå du och visa hur ”frisk” du är som inte fattar något om vem som styr och kallar det ”galet” att fokusera på de saker som faktiskt realistiskt kan orsaka en förändring.

Ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in