2020-06-16, 17:25
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Och han tog sig tid till att bädda Madeleines säng innan han gick därifrån?
Vem som bäddar sängar e ointressant.Man kanske har löst fallet med maddie,coolt va?
Citera
2020-06-16, 17:48
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Och han tog sig tid till att bädda Madeleines säng innan han gick därifrån?
Nej, det gjorde tvillingarna.

Vad menar du med bäddad?
Citera
2020-06-16, 18:03
Medlem
JSelwyns avatar
Har England och/eller Tyskland ett eget Postnord?

Jag tror det här med att tyskarna har skickat ett brev till föräldrarna verkar osannolikt.

Mer då någon av deras företrädare? Konstigt dock. Jag trodde att sådan korrespondens gick mellan polis till polis. Utan mellanhand av föräldrarnas företrädare etc.
Citera
2020-06-16, 18:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn

Jag tror det här med att tyskarna har skickat ett brev till föräldrarna verkar osannolikt.

Mer då någon av deras företrädare? Konstigt dock. Jag trodde att sådan korrespondens gick mellan polis till polis. Utan mellanhand av föräldrarnas företrädare etc.

Så borde det vara. Inte skicka ut brev om en sådan här stor sak. Kontakta engelsk polis sedan få de besöka föräldrarna. Föräldrarna har säkert redan en kontaktperson där.

Nu nekar ju föräldrarna att varken fått något brev eller hört från engelsk media om saken. De fick höra det likt alla vi andra genom media. Så någon måste ju ha schabblat till det.
Citera
2020-06-16, 18:27
Medlem
sebastian_s avatar
https://www.gerrymccannsblogs.co.uk/Nigel/id141.htm

Jag tror att CB kan ha använt en mörk peruk. Han skulle smälta in bättre som brunhårig än blond och så klart vara svårare att identifiera som i fallet med någon som bar på ett barn.
Citera
2020-06-16, 18:28
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag blir glad om det är han och de hittar kroppen men jag är oerhört skeptisk till något innan de hittar någon kropp. Jag har alltid haft en känsla att det är någon i familjen eller nån med närhet till familjen som varit inblandad. Olycka eller med avsikt.

Att någon träder fram eller erkänner är inte ett bevis på att det faktiskt är han som gjort något. Sen att det kommer uppgifter om något brev som säger att hon är död utan att det finns någon kropp är inte heller mycket till bevis.
Citera
2020-06-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn

Det lustiga är att föräldrarnas reaktion kring detta får mig att misstänka dem igen.

Man har alltså hittat en misstänkt till mordet och man skulle ju tro att föräldrarna skulle vara lättade och glada och vilja veta allt? Istället skriver de på Twitter att det faktum att de har fått brev från Tyskland inte stämmer. Är inte det väldigt märkligt? Är det verkligen vad en förälder väljer att skriva när ens barn mördare är hittad? Skulle man inte bara fullständigt strunta i såna detaljer?
Citera
2020-06-16, 18:45
Medlem
Zaedrewss avatar
CB misstänks alltså för andra fall. Snubben borde som det verkar suttit inspärrad sedan länge. Men tyska lagar är kanske som svenska. Mestadels tandlösa.

Citat:
Inga Gehricke, 5, försvann spårlöst när hon gick ut i skogen i tyska Stendal i maj 2015.

René Hasee, 6, från Tyskland som 1996 försvann från föräldrarna när familjen var på semester i den portugisiska semesterorten Aljezur.

Tristan Brubach, 13, som 1998 hittades brutalt mördad och våldtagen i en tunnel i Frankfurt i västra Tyskland.

Carola Titze, 16, från Tyskland som 1996 var på semester med sina föräldrar i belgiska De Haan och försvann när hon gick till stranden för att bada.
https://www.expressen.se/nyheter/maddies-foraldrar-vi-har-inte-fatt-nagot-dodsbrev/

Märkligt hur det kan vara. Ingen utanför Tyskland lär ha hört talats om något av dessa fall. Men i princip hela världen vet om Madeleines försvinnande. Man undrar lite vad det beror på. Möjligen är en förklaring att tysk press inte är så skandalkåt som brittisk.
Citera
2020-06-16, 18:51
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Vilken bullshit !
Dom har ju inte hennes kropp denna gången heller !
Föräldrarna dödade henne genom en olycka men icke desto mindre var det föräldrarna.
Så less detta !

Jag är tveksam till att föräldrarna skulle gjort det. Var har de då gömt kroppen? Ska man begå ett sådant brott är det tusen saker man inte tänkt på som polisen kommer upptäcka. Luckor i lögnerna, tidsangivelser som inte går samman osv osv.

Bröderna Podesta tex i pizza-gate är på pricken likt de som vittnen angav som misstänkta. Jag viil minnas att de befann sig i Portugal vid den tidpunkten också. Om det är så är det för mycket slump för att inte ha ett samband.

Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Polisen i UK har hela tiden mörkat vad som egentligen hände då Mc Cann i ett tidigt skede duperade dem genom högt uppsatta kontakter.

Nu är jag övertygad om att alla vill lägga detta bakom sig (ansvariga vill sova tryggt och föräldrarna har fått som de ville att framstå som oskyldiga).

Inga bevis kommer läggas fram och peddo tysken får bära hundhuvudet.

Ungefär som Skandiamannen i Palemordet.

Ingen vill eller vågar dra detta längre nu.

Min tro också. Svårt att ha en uppfattning om föräldrarnas inblandning. De betedde sig onekligen mysko precis när allt inträffade men hur rationell är man om ens barn kidnappas?
Citera
2020-06-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Vem som bäddar sängar e ointressant.Man kanske har löst fallet med maddie,coolt va?
Det är det verkligen inte eftersom brottsplatsbilderna visar en bäddad säng där Madeleine påståtts legat och sovit då hon blev "tagen" då frågar man sig varför sängen ser orörd ut eller hur?
Citera
2020-06-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Nej, det gjorde tvillingarna.

Vad menar du med bäddad?
Brottsplatsbilderna visar att Madeleines säng är bäddad och ser tillrättalagd ut. Vem tar sig tid till det om man kidnappar ett barn?
Citera
2020-06-16, 19:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Brottsplatsbilderna visar att Madeleines säng är bäddad och ser tillrättalagd ut. Vem tar sig tid till det om man kidnappar ett barn?
https://www.gerrymccannsblogs.co.uk/Nigel/sitebuilderpictures/Maddiebedroom1.jpg

Den är inte bäddad. Anledningen till att täcket inte ligger huller om buller är för att Madeleine var 3 snart 4 år gammal. Hon var närmare en bebis än en vuxen person i storlek. Så den lilla ytan vid kudden är där hon rörde sig och hon kunde bli upplyft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in