2020-06-16, 12:49
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
Smällen tog i vänster öga så han borde vara högerhänt. Har för mig att det har spekulerats om det motsatta.

Intressant iakttagelse, det har jag inte tänkt på.

Skulle vara värt guld om man kunde få detta bekräftat av han som blev slagen.

Isf. stämmer det in på GMP-rapportens profilering av mördaren och den allmänna teorin att mördaren ska ha greppat OPs axel med sin vänstra hand och avfyrat vapnet med sin högra.
Citera
2020-06-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
KP har ju uppenbarligen avfärdat CA, men har det kommit fram något om varför det inte kan vara han?
Jag kan förstå att man under pressträffen inte hinner gå in på alla som man avfärdat och varför, men borde man inte redovisa något mer nu såhär i efterhand om varför man avfärdar den och den?
Jag vet inte om man kan säga att PU har avfärdat CA.
De konstaterade väl mer att tyvärr har vi inte hittat hans vapen vilket gör att vi inte kommer längre med honom.
SE vet man var ¨på platsen och en hel del andra konstiga omständigheter som pekar på honom därför pekades han ut som sannolik GM vilket jag tror på också.
MEN CA är en stark kandidat att det är NÅN AV DOM är för mig helt givet.
Så länge CAs vapen ej hittats och provskjutits finns det onekligen vissa frågetecken kvar.
Citera
2020-06-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

Isf. stämmer det in på GMP-rapportens profilering av mördaren och den allmänna teorin att mördaren ska ha greppat OPs axel med sin vänstra hand och avfyrat vapnet med sin högra.
Absolut fast högerhänta är det ju många som är så av nån jättevikt är det ju inte men ändå en intressant iakttagelse.
Citera
2020-06-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Christer Anderssson är inte avfärdad av någon.
Det stora problemet har varit och är fortsatt att PU inte lyckats köra spåret i botten.
Vi hör ju till exempel på den famösa presskonferensen att HM uttrycker att det är olyckligt att Christer Anderssons Magnumrevolver inte lyckats återfinnas.

Hypotes Andersson blev helt enkelt för svår för PU att jobba vidare med.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------------------

Finfina inlägg på senaste tiden .. Bra jobbat plocka fram domen fan ta mig bättre än snuten.
Jag har i princip inte lyssnat eller läst på om detta och inget på 15 år
För mig är det i nuläget slam dunk solklart klockrent CA som misstänkt
Säga svårjobbat håller inte då skall man inte ha jobbet. Då är det för svårt.
som ngn skrev ökar bara sannolikheten ju mer som kommer fram.
I varje fall i relation till Skandiamannen

För svår att jobba med ??? så kan man inte resonera .. man har inte provskjutit hans revolver och nu är den borta .
Om man har sovit " Big Time" så har man en chef ett ledarskap ngn stans
Som sparkar stjärt " Lös uppgiften " hette det när jag gjorde rekryten ..med eftersatsen "eller du skriver under där och försvinner blir Pizzabagare eller något." Stryka semestrar och vad annat som behövs.

När det gäller pistolen kan man direkt börja köra hårt med knarklangare på stan ..Visserligen är det att vara sent ute 'Men batongen kan komma fram och det börjar frågas om fanns det en Sydeuropeisk langare. Där ngn stans
Vet dom inget skadar det ändå inte att man får " Känna Stålet " detta skall lösas

När det gäller pistolskytte klubben med konstiga snutar som medlemmar ,och annat folk med tveksam demokratisk lojalitet .. ,vill dom inte ställa upp hjälpa till så stänger man bara klubben klår upp varenda en om det behövs.

Den där j..a Wedin nere på Cypern som kräver betalt på två hövliga förfrågningar --- " Kneecapping " för h..e
tag med en annan S&W .. det är en sådan här vi letar efter pekar den mot valfri knäskål.
Sossarna har ju bra samarbete med ANC I Sydafrika dom kan verifiera de Kocks uppgifter .
kniper det använder dom Gummislangen mot Fotsulorna där nere så han ljuger ju inte .. Lite cash on the side får
man det materialet ..
Det var ju Nurnbergrättegång 2.0 där nere Segrarjustis .de Kock var i det förlorande laget .
Skulle han ha suttit och ljugit så att säga under galgen och av alla namnen i världen ryckt fram ett konstigt
Svenskt de Kock -- tordes han ju inte -- kön över vilka som ville skjuta de Kock var lång och är fortfarande
de Kock ljuger inte nu heller han är villkorligt frigiven enligt Wikipedia .Trixar han kan han åka in och det är som man säger " inte en hit " i Sydafrika det finns fängelser där han inte överlever 20 minuter om dom sätter in honom
inga kommentarer det håller inte från Wedins sida ,,NO Brainer
typ

" Av alla namnen i världen Bonngo Bangobongowitch , Zlatko Uberdiaspora så rycker den skumme fan de Kock
ett namn som lyder Bertil Wedin --- Hur kan ett svin inom Apartheid regimen som det låter en massmördare
ha kännedom eller samarbete med en Svensk Officer eller vad du är vill vi veta. "

Snackar vi om fula trix kanske ANC vill förhöra Wedin. också. Om inte annat så kan " Cash on the side " lösa det också.

Säg att man ( låtsas ) fått uppgifter från Sydafrika borde det gå att efterlysa Wedin internationellt så han kommer till Stockholm för förhör. Turkarna kanske kastar ut honom sätter honom " On the Run"
Skinnskallen Reinfeldt fraktade ju svartskallar i Orange overaller till Tortyr i var det Egypten
Kan sitta fint om en Antidemokratisk Nasse får känna på den praxis han själv startat .

PROVSKJUTNINGAR

Man har provskjutit var det ca 780 vapen --Varför gör man det om kulorna är skadade från Början
Det tar man ju rimligen reda på innan man påbörjar sådant ---har vi kulor hur ser de ut.

OM INTE
man kör en fuling man vet om direkt från början att dessa kulorna är körda men vi gör såhär ändå för att spola fram
alla vapnen. Då sprider sig detta och alla redovisar sina " Vita " vapen hederliga vapenägare svär en ramsa men
samarbetat Fattas då ett vapen har man försiktigt formulerat ett " Spaningsuppslag "

Då kan det vara precis det som hände ett registrerat vapen av intressant slag är borta
Fårskallarna på snuten fumlar och fångar då inte detta ..
Ledningen har kommit på upplägget " Vi låtsas vi kan kan koppla vapnet till kulorna "
det kan man ju inte berätta för organisationen så att det kommer ut .

Men så har puckona i Stockholm inte kollat ett vapen i " Kvarteret " om det nu inte är en " Coverup " att man aktivt skyddar polaren Christer som är med " Oss " eller i skytteklubben

När han ger en slyngel en smäll håller han på att åka in och åker på 10 000 i kostnader men när han säljer ett vapen till en kriminell händer inget Det är märkligt.

Har Wedin med Christer att göra .? Det beror ju på ad slags kompisar det finns inte minst i Skytteklubben eller politiska föreningar.

Det påstås att Sydafrika killarna var i Stockholm ..Kan inte det gå att kontrollera . ? Visum ?? Inresekontroll pass
Hotellregister ?? Kreditkort ? rese checkar ? fråga de Kock ?? fråga ANC ?

Slutligen pekar dessa " Misslyckanden " trots allt på att statsapparaten inte fungerar på det viset en medborgare i en demokratisk rättsstat har berättigade krav på skalle ske.
Man kan se det i Christers fall
Lagföres för en snyting --men inte för vapenbrott --- har vapen trots personliga problem -- verkar inte ha fått den hjälpen som en problemsituation kan ge anledning för -socialbidrag har nämnts

Presskonferensen om Skandiamannen ..kan ses som ett hjärnsläpp --fula kostymer bistra ansikten sitter han efter var det tre år med det stora pådraget och säger

" Skandia mannen bränner sig själv ---och känner en vapensamlare "

Var det sagan om Kejsarens Nya kläder ---- Ingen redovisning vad jag sett om åtgärder eller vad man jobbat med ingen kommission igen .. Man kan ha setat med fötterna på skrivbordet i 3 år för att sedan komma med detta
( med den reservationen att jag inte följde hans gula linjer det var en för liten bild på min dator )

Varför reser sig ingen säger

Var det allt ??? NI ÄR AVSKEDAD !

i en fungerande Demokrati hade Åklagare och Polisens bäste man fått jobba med detta från Början
ingen valt fram ngn jä,,a bög ..
och medborgarna hade kunnat rösta väck slappsvansarna om misslyckats

Inte godkänt prova Pizzabagare karriären
Citera
2020-06-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------

Vilken hand man slår först med är en vetenskap i sig ..fex inom Boxning men sedan om
Den träffade sitter ner i ett tåg och sitter i färdriktningen eller åt andra hållet är olika ansiktshalvor vänd mot anfallaren

När det gäller pistol är väl det samma lite som en hammare är man högerhänt tar man båda med höger hand
Skall man göra annat blir det den andra handen. Som greppa Palme
Citera
2020-06-16, 15:14
Medlem
fotsvetts avatar
Jag kan hålla med om att mycket talar för att CA är den skyldige. Men det finns en sak som jag har funderat på. Han bodde alltså ganska nära mordplatsen och det fanns några vittnen som såg mordet. Om det var han som sköt, då borde väl förr eller senare någon av vittnena se honom på stan. T ex när han åker till eller från jobbet, går och handlar eller rör sig i stan av andra orsaker.

Det borde väl vara ganska sannolikt att man någon gång stöter på honom. Jomen tjena, var det inte dig jag såg på mordnatten?

Han kan väl knappast ha stängt in sig i lägenheten i flera år.
Citera
2020-06-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotsvett
Jag kan hålla med om att mycket talar för att CA är den skyldige. Men det finns en sak som jag har funderat på. Han bodde alltså ganska nära mordplatsen och det fanns några vittnen som såg mordet. Om det var han som sköt, då borde väl förr eller senare någon av vittnena se honom på stan. T ex när han åker till eller från jobbet, går och handlar eller rör sig i stan av andra orsaker.

Det borde väl vara ganska sannolikt att man någon gång stöter på honom. Jomen tjena, var det inte dig jag såg på mordnatten?

Han kan väl knappast ha stängt in sig i lägenheten i flera år.

Signalementet kring gärningsmannen har förändrats över tid.

Ingen bild på CA har visats för allmänheten.
Citera
2020-06-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlrichBrandman
Så vitt vi vet har de centrala vittnen aldrig konfronterats med CA eller med foton av honom. Detta framgår till exempel från rapporten från de två revisionsdirektörerna. En identifiering av CA skulle inte accepteras som bevis i en domstol, eftersom LP, MP och flygledaren redan utpekade CP. Nu är det för sent. En identifiering efter 34 år är aldrig tillförlitlig.

Det är i så fall ytterligare ett bevis på vilket fullkomligt katastrofalt arbete som PU har bedrivit genom alla år.Christer Andersson var ju utan tvivel ett av huvudspåren,om inte huvudspåret självt..i många långa år och PU orkar inte ens visa foto av honom för de centrala vittnen som fanns och finns?
Fullständigt ofattbart.Det trotsar all rimlig beskrivning.

Jag anser att vi bör vara på det klara med att det handlar om att bygga på indiciemålet Christer Andersson ytterligare.Jag förväntar mig på inga sätt att CAs spädgris tillsammans med tre obrukade metal piercing patroner skall kunna upphittas över 34 år efter fullbordat faktum.

Således så är det indicier som koncentrationen bör ligga på..och alldeles oavsett så är det principiellt felaktigt att nyckelvittnen inte har fått se bild av CA från relevant tidpunkt..om nu sådan finnes.
Jag är oerhört skeptisk till om PU överhuvudtaget har orkat lyfta på sina betongarslen och försökt finna foton av sådan art.De har troligen nöjt sig med passfoto,och sedan struntat i att gräva djupare.

Det vore uppenbarligen fullt i linje med den överväldigande inkompetens som synes ha varit allerstädes närvarande inom PU.

Jag befarar att de inte har gjort de mest grundläggande saker,och inte kunnat dra de mest naturliga slutsatser.Jag fruktar att vi kommer att bli alldeles förfärade OM vi får se det material som de jobbat fram.Det kan vara något så hästväg undermåligt att fjärdingsman i Knohult skulle ha rodnat över kvaliten.

De har spelat pingis på PU..det är det som de har sysslat med.
Senast redigerad av Lookalike 2020-06-16 kl. 17:06.
Citera
2020-06-16, 17:16
Medlem
fotsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andran
Signalementet kring gärningsmannen har förändrats över tid.

Ingen bild på CA har visats för allmänheten.

Men jag menar att någon av vittnena som var med på mordnatten och såg GM med egna ögon skulle kunna få syn på honom på stan. Det borde inte vara speciellt osannolikt med tanke på att CA bodde ganska nära mordplatsen.

När man t ex åker till och från jobbet eller är inte och handlar så kan man få syn honom av en slump. Med tanke på att CA tydligen brukade besöka Cafe Svea så borde det inte vara konstigt om ett av vittnena får syn på honom och känner igen honom som GM.

Jag tycker att det är lite konstigt om det aldrig har inträffat.
Citera
2020-06-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotsvett
Men jag menar att någon av vittnena som var med på mordnatten och såg GM med egna ögon skulle kunna få syn på honom på stan. Det borde inte vara speciellt osannolikt med tanke på att CA bodde ganska nära mordplatsen.

När man t ex åker till och från jobbet eller är inte och handlar så kan man få syn honom av en slump. Med tanke på att CA tydligen brukade besöka Cafe Svea så borde det inte vara konstigt om ett av vittnena får syn på honom och känner igen honom som GM.

Jag tycker att det är lite konstigt om det aldrig har inträffat.

Inget vittne såg ju ansiktet. Vilket förklarar att två personer med så olika utseende som Christer Pettersson och Stig Engström kan vara huvudmisstänkta.

Men visst om CA är GM och sågs av många utanför Grand eller vid korvkiosken eller på väg hem efter skotten av någon som inte kunde beskriva honom så bra rent verbalt så skulle personen ändå kunna känna igen honom på stan. Det var ju det som hände vid misshandeln på pendeltåget, att den misshandlade såg honom långt efteråt och då kontaktade polisen.
Citera
2020-06-16, 18:11
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är i så fall ytterligare ett bevis på vilket fullkomligt katastrofalt arbete som PU har bedrivit genom alla år.Christer Andersson var ju utan tvivel ett av huvudspåren,om inte huvudspåret självt..i många långa år och PU orkar inte ens visa foto av honom för de centrala vittnen som fanns och finns?
Fullständigt ofattbart.Det trotsar all rimlig beskrivning.

En välvillig tolkning kan vara att vad vittnen sa om CH då det begav sig ansågs irrelevant. Det skulle inte räcka till nån domstol och CH var redan högintressant, det tvivlade man inte på. Man kan ha tänkt sig att "spara" på vittnena och hålla CHs utseende så okänt som möjligt tills det blir skarpt läge. Om man hade bra fotografi har jag svårt att tro att man inte skulle orka visa det för vittnen.
Citera
2020-06-16, 18:18
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiljonarInnan30
Inget vittne såg ju ansiktet. Vilket förklarar att två personer med så olika utseende som Christer Pettersson och Stig Engström kan vara huvudmisstänkta.

Men visst om CA är GM och sågs av många utanför Grand eller vid korvkiosken eller på väg hem efter skotten av någon som inte kunde beskriva honom så bra rent verbalt så skulle personen ändå kunna känna igen honom på stan. Det var ju det som hände vid misshandeln på pendeltåget, att den misshandlade såg honom långt efteråt och då kontaktade polisen.

Jag har ingen koll på turerna runt Palmemordet.

Är det så? Att det inte finns ett vittne som såg mördaren. Bortsett från Lisbeth. Vad sade hon om utseendet på gärningsmannen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in