2020-06-15, 20:30
Medlem
Tosingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Fattar jag det rätt
Han har sålt en S&W pistol till en knarklangare ..erkänt det brottet
Han har börjat slåss med Ungdomar på tåget --våldsbrott med svag behärskning osv
Han har psykiska problem
Han har sparkat på en Hund ---säg att vi tar det som ett skämt

Hur kan han ha vapen så att han kan skjuta sig själv år 2008 ?? På Licens eller ??
Jag trodde att man blev av med vapnen om man var full på stan en gång eller så .
Så kan det väl inte få gå till ?
Jag vet ett fall när en tävlings sportskytt gevär på långa avstånd. Fältskytte hette det nog.
fick personliga problem. Han blev av med vapnen. Det kanske är en fråga om hur snurrig , men här gick det ju i ngn mening snett.
Han kunde om tillräckligt snurrig ha skjutit ngn annan och vem vet kanske har gjort.
Verkar inte stämma ngn stans Illegala vapen 2008 ?? .Eller snuten på tillståndsmyndigheten slaggat .??
Så snurrig att han en kväll fick för sig att skjuta en statsminister?🤔
Citera
2020-06-15, 22:16
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosingen
Så snurrig att han en kväll fick för sig att skjuta en statsminister?🤔

Om du smäller till en yngling i ansiktet med hela knytnäven efter att ha fått en pappersboll i huvudet, så är steget inte långt till att mula statsministern ifall du anser att denne gjort så att du förlorat merparten av din miljonfömögenhet.
Det är tydligt att CA saknar referansramar när han utsätts för något negativt.
Citera
2020-06-16, 02:13
Medlem
KrokusHolmbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kanske har kopplingar till Gyllene Tider?
Även det har dryftats i tråden.
Citera
2020-06-16, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Om du smäller till en yngling i ansiktet med hela knytnäven efter att ha fått en pappersboll i huvudet, så är steget inte långt till att mula statsministern ifall du anser att denne gjort så att du förlorat merparten av din miljonfömögenhet.

Det är detta som är det fina med CA-spåret: ju mer som kommer fram, desto troligare blir han. Det är lätt att tro på CA.

De flesta andra spår får börja krysta redan när man skall försöka att skramla ihop ett mordvapen.

CA-spåret är det naturliga spåret. Därför vill ingen prata om CA, det blir för hård konkurrens till deras eget favoritspår.
Citera
2020-06-16, 07:32
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadEcho
Råkade snubbla in på nån holländsk sajt där det hävdades att detta skulle vara en bild på Christer Andersson, tagen 1966.

https://www.moordolofpalme.nl/wp-content/uploads/2020/05/christerA1966.jpg
Ser mer ut som Kapten Klänning
Citera
2020-06-16, 08:39
Medlem
Soterns avatar
KP har ju uppenbarligen avfärdat CA, men har det kommit fram något om varför det inte kan vara han?
Jag kan förstå att man under pressträffen inte hinner gå in på alla som man avfärdat och varför, men borde man inte redovisa något mer nu såhär i efterhand om varför man avfärdar den och den?
Citera
2020-06-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
KP har ju uppenbarligen avfärdat CA, men har det kommit fram något om varför det inte kan vara han?
Jag kan förstå att man under pressträffen inte hinner gå in på alla som man avfärdat och varför, men borde man inte redovisa något mer nu såhär i efterhand om varför man avfärdar den och den?

Christer Anderssson är inte avfärdad av någon.
Det stora problemet har varit och är fortsatt att PU inte lyckats köra spåret i botten.
Vi hör ju till exempel på den famösa presskonferensen att HM uttrycker att det är olyckligt att Christer Anderssons Magnumrevolver inte lyckats återfinnas.

Hypotes Andersson blev helt enkelt för svår för PU att jobba vidare med.
Citera
2020-06-16, 09:53
Medlem
Beroende på om det utbegärda materialet rörande Christer Andersson finns foton och andra relevanta saker..så ämnar jag nog ta kontakt med Mårten Palme och andra centrala vittnen i och omkring biografen Grand samt mordplatsen.

Jag ställer mig väldigt skeptisk till om centrala vittnen har konfronterats med relevanta foton av Christer Andersson..och vi måste rimligen säkerställa detta för sakens framåtskridande.
Citera
2020-06-16, 10:49
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Beroende på om det utbegärda materialet rörande Christer Andersson finns foton och andra relevanta saker..så ämnar jag nog ta kontakt med Mårten Palme och andra centrala vittnen i och omkring biografen Grand samt mordplatsen.

Mårten Palme har ju pekat ut både CP och SE. Hans signalement från 1/4 -86:

Omkr 40 år, 180 cm, kraftigt byggd, blå lång täckjacka, keps, bufflig utan att vara sjaskig.
Citera
2020-06-16, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag ställer mig väldigt skeptisk till om centrala vittnen har konfronterats med relevanta foton av Christer Andersson..och vi måste rimligen säkerställa detta för sakens framåtskridande.

Så vitt vi vet har de centrala vittnen aldrig konfronterats med CA eller med foton av honom. Detta framgår till exempel från rapporten från de två revisionsdirektörerna. En identifiering av CA skulle inte accepteras som bevis i en domstol, eftersom LP, MP och flygledaren redan utpekade CP. Nu är det för sent. En identifiering efter 34 år är aldrig tillförlitlig.
Citera
2020-06-16, 12:05
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlrichBrandman
Så vitt vi vet har de centrala vittnen aldrig konfronterats med CA eller med foton av honom. Detta framgår till exempel från rapporten från de två revisionsdirektörerna. En identifiering av CA skulle inte accepteras som bevis i en domstol, eftersom LP, MP och flygledaren redan utpekade CP. Nu är det för sent. En identifiering efter 34 år är aldrig tillförlitlig.

Nej, inte rättsligt relevant, men av intresse för CA-hypotesen. Dock inte mkt värt efter så lång tid. Intressantare är vad vittnena uppgav nära in på mordet.

Aporopå flygledaren, hans grandman ska väl ha fipplat med en cigg? Rökte CA? På mig ger han intryck att ha avstått sprit och tobak.

Apropå Mårten, nån som känner till något om den fantombild som gjordes efter hans beskrivning?
Citera
2020-06-16, 12:46
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

Smällen tog i vänster öga så han borde vara högerhänt. Har för mig att det har spekulerats om det motsatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in