2020-06-15, 17:39
Medlem
DeadEchos avatar
Råkade snubbla in på nån holländsk sajt där det hävdades att detta skulle vara en bild på Christer Andersson, tagen 1966.

https://www.moordolofpalme.nl/wp-content/uploads/2020/05/christerA1966.jpg
Citera
2020-06-15, 17:52
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadEcho
Råkade snubbla in på nån holländsk sajt där det hävdades att detta skulle vara en bild på Christer Andersson, tagen 1966.

https://www.moordolofpalme.nl/wp-content/uploads/2020/05/christerA1966.jpg

Själva sinnebilden för en lycklig och harmonisk människa.
Citera
2020-06-15, 18:34
Medlem
kato85s avatar
Möjligtvis Off Topic, men ett av Grandvittnena (Lars Knubb) beskriver Grandmannen som en blandning av den norske komikern Fleksnes och den svenska artisten Björn Gustavsson (Alfred i Emil i Lönneberga)

Jämför man CA med de båda så är han iaf. ganska lik Fleksnes.

CA brukar ju allmänt kallas för "Dubbelgångaren" i media.

1981 gjorde Fleksnes ett avsnitt som hette just "Dobbeltgjengeren" där en person blir felaktigt utpekad som gärningsmannen, men där det egentligen var Fleksnes som hade gjort det.

Ironiskt eller vad..

https://m.youtube.com/watch?v=LvRc7lriKhE
Citera
2020-06-15, 18:40
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Hans dialekt vore intressant, om han tilltalade dem på Hallandsmål.
Om han gjorde det, och kvinnan på Grand som frågar en observerande man efter klockan och får till svar "det har inte du med att göra" uppger att denne talade Halländska, så kan det vara en indikation.

Var han från Halland?
Citera
2020-06-15, 18:57
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Var han från Halland?
Ja, det är känd information. Du måste läsa mycket mer i relativt din aktivitet. Du har 320 poster i MOP och 31 inlägg bara i denna tråd.
Citera
2020-06-15, 19:00
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ja, det är känd information. Du måste läsa mycket mer i relativt din aktivitet. Du har 320 poster i MOP och 31 inlägg bara i denna tråd.

Ja, men jag har missa det. Varifrån i Halland?
Citera
2020-06-15, 19:11
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Stånk & Pust är bara en snackskalle, ingen professionell skytt typ militär, polis, underrättelsetjänst skulle skjuta ett skott på varje person. Du litar inte på turen, du skjuter både i kropp och huvud för att vara säker.
Dessutom lämnar du inte Lisbeth som vittne.
Tvärtom tyder snarare att det bara skjuts två skott på att det inte är ett proffs i farten. 4-7 sekunder till så hade Lisbeth haft ett skott i bröstet och ett i huvudet. Palme hade fått ett skott till i huvudet och ett till i bålen. Ett proffs hade dessutom haft ett backupvapen så en liten fördröjning hade denne lätt kunnat klara av om någon vågat gripa in.

I inslaget påstår sig Stånk & Pust vara en god skytt. Du vet alltså att det inte stämmer?

Jag tror att resonemanget bland de som hävdar att mördaren var en bra skytt, var att han hann få iväg ett välriktad andra skott så snabbt trots rekylen. Själv har jag bara skjutit med gevär så jag vågar inte uttala mig om revolvrar och pistoler.

I övrigt håller jag med om att det inte var ett proffs. Men det var med största säkerhet någon som kunde hantera vapen men kanske aldrig skjutit mot någon av kött och blod tidigare.
Citera
2020-06-15, 19:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
I inslaget påstår sig Stånk & Pust vara en god skytt. Du vet alltså att det inte stämmer?

Jag tror att resonemanget bland de som hävdar att mördaren var en bra skytt, var att han hann få iväg ett välriktad andra skott så snabbt trots rekylen. Själv har jag bara skjutit med gevär så jag vågar inte uttala mig om revolvrar och pistoler.

I övrigt håller jag med om att det inte var ett proffs. Men det var med största säkerhet någon som kunde hantera vapen men kanske aldrig skjutit mot någon av kött och blod tidigare.
Som skrivits tidigare så är det två skilda saker att vara bra på bana och bra om du skall skjuta för att döda en levande människa för första gången. Som sagt teorin om att det var ett proffs som sköt pga han nöjde sig med ett skott är i mitt tycke befängd.
Citera
2020-06-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ja, men jag har missa det. Varifrån i Halland?

Harplinge
Citera
2020-06-15, 19:46
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Harplinge

Tack så mycket.
Citera
2020-06-15, 19:48
Medlem
Misshandelsdomen från 2005 var okänd för mig fram till Expressens avslöjande.
Den understryker del av CAs personlighet som jag ser det,och som tidigare har resonerats om i samband med CAs dom för djurplågeri från 1985.

Det är konstigt att CAs misshandelsbrott från 2002 inte tidigare kommit till allmän kännedom.
Det hade varit en smal sak för vilken intresserad journalist som helst att ta reda på dylik fakta.
Citera
2020-06-15, 19:53
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Harplinge

Kanske har kopplingar till Gyllene Tider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in