Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Stånk & Pust är bara en snackskalle, ingen professionell skytt typ militär, polis, underrättelsetjänst skulle skjuta ett skott på varje person. Du litar inte på turen, du skjuter både i kropp och huvud för att vara säker.
Dessutom lämnar du inte Lisbeth som vittne.
Tvärtom tyder snarare att det bara skjuts två skott på att det inte är ett proffs i farten. 4-7 sekunder till så hade Lisbeth haft ett skott i bröstet och ett i huvudet. Palme hade fått ett skott till i huvudet och ett till i bålen. Ett proffs hade dessutom haft ett backupvapen så en liten fördröjning hade denne lätt kunnat klara av om någon vågat gripa in.
I inslaget påstår sig Stånk & Pust vara en god skytt. Du vet alltså att det inte stämmer?
Jag tror att resonemanget bland de som hävdar att mördaren var en bra skytt, var att han hann få iväg ett välriktad andra skott så snabbt trots rekylen. Själv har jag bara skjutit med gevär så jag vågar inte uttala mig om revolvrar och pistoler.
I övrigt håller jag med om att det inte var ett proffs. Men det var med största säkerhet någon som kunde hantera vapen men kanske aldrig skjutit mot någon av kött och blod tidigare.