2020-06-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Grava personlighetsstörningar är väl ingenting som med automatik ger rättspsykiatrisk vård? För RPV krävs det väl att det finns något som kan behandlas/rehabiliteras?
RPV har samma kriterier som det civila Lagen om tvångspsykiatrisk vård. Det verkar alltså krävas en hel del för att få vård istället för fängelse.
Citera
2020-06-16, 11:24
Medlem
Tycker domen borde ta upp kuddvaren med mättat blod idag också.. 🩸 i övrigt verkar det ju gå bra idag!
Citera
2020-06-16, 11:25
Medlem
Det leder mig till slutsatsen att det är på det viset att åklagaren har visat att Wilma har avlidit till följd av våld mot henne utövat av (pojkvännen). Någon annan förklaring till det finns inte, säger målsägandebiträde Robert Mjösén.
Pojkvännen skakar på huvudet.

Alltså jag har lust å strypa aset när man tänker att han skakar på huvudet!

Men om han nu är oskyldig och en annan person gjort detta

Varför inte förklara sig då? Mer än att säga det är inte jag! Hade det vart jag hade jag ju försökt förklara vem/vilka det skulle kunna vara som vill sätta dit mig!

Men då skyller han på att polisen gör fel och ej lyssnar! För helvete öppna ögonen!
Citera
2020-06-16, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogaland
Robert fyller i de saker Jim inte tog med!

Ja,
Han är fan bra, alltså.

Hoppas även att han på ett tydligt sätt förmedlar familjens sorg och känslor.
Citera
2020-06-16, 11:27
Medlem
Att han sitter obrydd när dom talar om dömd för mord!
Äh lås in fanskapet! Jävla monster!
Citera
2020-06-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Med andra ord, så vet du inte hur hon dog.....

Därmed så finns det en möjlighet att han slog henne hårt på käften... Wilma ramlar baklänges och slår huvudet i bordet... Bryter nacken och dör.
Med andra ord finns det en möjlighet att det bara är vållande till annans död, och att han inte hade uppsåt.

Att han sen skändar henne och hanterar kroppen är brott mot Griftefriden....

Den möjligheten gör att det fortfarande finns tvivel......

Jag själv är övertygad, men juridik är nåt helt annat.

Det finns ändå en hel del vi vet i detta fall.

Det är också på det viset att om du slår till någon som ramlar och blir medvetslös då har du en skyldighet att kontakta hjälp. Gör du inte det så har du likgiltighetsuppsåt till att personen du slagit dör. Och just detta med likgiltighetsuppsåt tog åklagaren upp i dag i sin slutplädering. T:s agerande har inneburit att han varit likgiltig till effekten dödens inträffande. Då är det mord/ dråp
Citera
2020-06-16, 11:29
Medlem
Ni som pratar om han ska få psykvård eller inte.
Grandios självbild / psykopat är inte själ till rättspsykiatrisk vård. 2-3% av befolkningen har en sådan störning.

Personer som anses ha en allvarlig psykisk störning klarar ofta inte av ett vardagligt liv, som att ha ett arbete, en relation m.m. T har utåt sett inte uppfattats som psykiskt störd utan helt normal. Förutom sin grandiosa självbild dvs, och svartsjuka, problem med impulskontroll med mera.

Vidare är det vanligt med vanföreställningar, hallucinationer, tankestörningar.

T kan ha haft en psykotisk episod vid tillfället men det är inte samma sak som att vara allvarligt psykiskt störd.
Citera
2020-06-16, 11:30
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Inte vad jag vet i FUP att de har sagt VAD P7:an (Lilla sinnesundersökningen) innehöll. Enbart ATT den har utförts och det var den de presenterade bakom stängda dörrar. Patientjournaler är ju sekretess på att delge andra
per skrift och ordagrant för andra som inte berörs - utan patients medgivande.

De ju stod att störning kan misstänkas. Även msm har gått ut med den infon innan rättegången.
Citera
2020-06-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
du som kan så mkt, förklara och berätta för oss hur och vem den andra personen är? lägg ner med spekulationer, det finns bara en mördare och det är T.
Jag har inte skrivit att det är någon annan än T som är mördaren.
Citera
2020-06-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag är rätt säker på att Luxors syftar på T med "en annan person". Det var prat om att Luxors inte trodde det kunde vara självmord som Sonny Björk menade. Så det var inte död genom eget våld, utan av en annan person (=T)

ja då förstår jag dig rätt 👍
Citera
2020-06-16, 11:32
Medlem
Känns som enda alternativet nu är att erkänna vållande för att få ett mildare straff.
Citera
2020-06-16, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Det finns ändå en hel del vi vet i detta fall.

Det är också på det viset att om du slår till någon som ramlar och blir medvetslös då har du en skyldighet att kontakta hjälp. Gör du inte det så har du likgiltighetsuppsåt till att personen du slagit dör. Och just detta med likgiltighetsuppsåt tog åklagaren upp i dag i sin slutplädering. T:s agerande har inneburit att han varit likgiltig till effekten dödens inträffande. Då är det mord/ dråp

Det har du helt rätt i.

Men jag skrev att hon dog av fallet.
Inte att hon blev medvetslös.
Men visst har du rätt i det du säger.

Nu skiter vi i det och så diskuterar vi efter förhandlingen, för då har vi facit på hur rätten har sett på detta. Spännande dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in