2020-06-16, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hon blev mördad av en annan person genom yttre våld och sedan styckad.

Med andra ord, så vet du inte hur hon dog.....

Därmed så finns det en möjlighet att han slog henne hårt på käften... Wilma ramlar baklänges och slår huvudet i bordet... Bryter nacken och dör.
Med andra ord finns det en möjlighet att det bara är vållande till annans död, och att han inte hade uppsåt.

Att han sen skändar henne och hanterar kroppen är brott mot Griftefriden....

Den möjligheten gör att det fortfarande finns tvivel......

Jag själv är övertygad, men juridik är nåt helt annat.
Citera
2020-06-16, 10:38
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -poke-
Är Ts pappa på plats? Kan inte släppa att han först svor att hans son var helt oskyldig men sen när de hittade stackars Wilmas huvud i Ts lägenhet var reaktionen typ "jaha, då måste han väl ha gjort det" liksom wtf?? Pappan måste väl ha haft någon misstanke om att T inte haft alla hästar i hagen... fast å andra sidan finns det väl inget korrekt sätt att reagera när man får höra något dylikt, jag tycker bara att Ts pappa uppfört sig ytterst märkligt.

Vad pappan känner är nog att det är en mardröm. Vem vill tro något sådant om sitt egna barn? Inte jag i varje fall. De anhöriga är nog i chock - och även hans vänner med kan jag tro.
Citera
2020-06-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Med andra ord, så vet du inte hur hon dog.....

Därmed så finns det en möjlighet att han slog henne hårt på käften... Wilma ramlar baklänges och slår huvudet i bordet... Bryter nacken och dör.
Med andra ord finns det en möjlighet att det bara är vållande till annans död, och att han inte hade uppsåt.

Att han sen skändar henne och hanterar kroppen är brott mot Griftefriden....

Den möjligheten gör att det fortfarande finns tvivel......

Jag själv är övertygad, men juridik är nåt helt annat.
Lägg av nu.
Vart vill du komma med din fråga?
Citera
2020-06-16, 10:44
Medlem
ska erkänna att jag är grymt nyfiken på vad som rör sig i T huvud precis just nu , när de yrkar på livstids fängelse.. jisses detta va en bra slutplädering..!
Citera
2020-06-16, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vad pappan känner är nog att det är en mardröm. Vem vill tro något sådant om sitt egna barn? Inte jag i varje fall. De anhöriga är nog i chock - och även hans vänner med kan jag tro.

Det tror jag inte att han känner. Eftersom både misstänkt och hans pappa kommer från världens rövhål så är hedern viktigare än allt annat! Han är nog stolt över att sonen slog ihjäl den "svenska horan".
Citera
2020-06-16, 10:47
Bannlyst
Citat:
Lägg av nu.
Vart vill du komma med din fråga?

Jag menar bara att det är livsfarligt att skrika ut mord mord mord....... För det krävs bara lite tvivel för att allt skall vända.
Och säga vad man vill, men så illa har inte försvaret varit, utan hon har jobbat på rätt bra.
Så, hur jävla självklart det är för dig och mig, och dom flesta i tråden, så finns det en möjlighet att aset promenerar ut från domstolen idag.
Jag menar att det är livsfarligt att döma honom i förtid.
Undra hur rätten såg på Sonny's framträdande........
Citera
2020-06-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
ska erkänna att jag är grymt nyfiken på vad som rör sig i T huvud precis just nu , när de yrkar på livstids fängelse.. jisses detta va en bra slutplädering..!

Om han skulle få fängelse, får han väl sitta isolerad. Annars lever han nog inte länge. Eller har jag fel?
Citera
2020-06-16, 10:56
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Han hör nog hemma i Psykvården i SV (Slutenvård/inlåst) - tror jag. Han har en grandios självbild och i hans värld (tankar som inte troligtvis är bra för någon i hans omgivning) existerar det saker som kan bli farliga för allmänheten om de vistas i hans närhet. Svårt att veta om han KAN bli frisk och alla som är diagnostiserade har sällan egen sjukdomsinsikt.

Grava personlighetsstörningar är väl ingenting som med automatik ger rättspsykiatrisk vård? För RPV krävs det väl att det finns något som kan behandlas/rehabiliteras?
Citera
2020-06-16, 11:01
Bannlyst
Susanna på Aftonbladet har absolut inte gjort bort sig... Tvärtom.!
Bra jobbat.
Citera
2020-06-16, 11:02
Medlem
Citat:
Hon blev mördad av en annan person genom yttre våld och sedan styckad.

du som kan så mkt, förklara och berätta för oss hur och vem den andra personen är? lägg ner med spekulationer, det finns bara en mördare och det är T.
Citera
2020-06-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Susanna på Aftonbladet har absolut inte gjort bort sig... Tvärtom.!
Bra jobbat.
Hon axlade manteln utmärkt :-)
Citera
2020-06-16, 11:03
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Grava personlighetsstörningar är väl ingenting som med automatik ger rättspsykiatrisk vård? För RPV krävs det väl att det finns något som kan behandlas/rehabiliteras?

Åklagarna har i sitt uttalande nyss sagt/yrkat på att:
T ska dömas för mord och brott mot griftefriden SAMT genomgå RPU (RättsPsykiatriskUndersökning) = den som i folkmun kallas för Stora sinnesundersökningen och tar dryga 4 veckor.

Vad som krävs exakt för Psykiatrisk vård och VILKEN slags psykiatrisk vård = ÖV (Öppen Vård) eller SV (Sluten Vård) överlåter jag till experter inom området att bedöma.

Jag sa att JAG tror osv. att T nog borde få SV - alltså en egen åsikt ifrån mig men inget expertutlåtande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in