2020-06-16, 11:03
Bannlyst
Då var det dax för Robert.

Nu får målsägarna framföra sitt
Senast redigerad av Avd.9 2020-06-16 kl. 11:10.
Citera
2020-06-16, 11:09
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
"Ett läkarintyg om särskild personlig utredning i brottsmål inhämtats. Där framgår att det kan misstänkas att han led av en allvarlig psykisk störning vid gärningen han misstänks för."

Där kom det också. Det blir blir väl rättspsykiatrisk vård för äcklet.

Nej, det tror inte jag. Han lider möjligtvis av en personlighetsstörning, straffvärdet är högt och han tog droger vilket kan sägas ha medverkat till hans tillstånd möjligtvis.
Citera
2020-06-16, 11:09
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
du som kan så mkt, förklara och berätta för oss hur och vem den andra personen är? lägg ner med spekulationer, det finns bara en mördare och det är T.

Jag är rätt säker på att Luxors syftar på T med "en annan person". Det var prat om att Luxors inte trodde det kunde vara självmord som Sonny Björk menade. Så det var inte död genom eget våld, utan av en annan person (=T)
Citera
2020-06-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natomember20
Om han skulle få fängelse, får han väl sitta isolerad. Annars lever han nog inte länge. Eller har jag fel?
rätt få av de som mördat någon annan som bragds om livet i fängelse väl?
dock är han ju en "fara" för sig själv, om man tänker på att han tydligen försökt i häktet att avsluta sitt liv, synd han misslyckades kan man tycka!
Citera
2020-06-16, 11:10
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hur många blir inte dömda till rättpsyk? Massor istället för att sitta bakom lås och bom. Vårt rättssystem är ett skämt.

Nu hoppas jag äcklet blir dömd till mord och får sitta livstid, men visar pappret på att han var psykiskt störd under händelsen så vet jag inte.

Rättspsyk behöver inte vara roligare än fängelse.
Citera
2020-06-16, 11:13
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Han hör nog hemma i Psykvården i SV (Slutenvård/inlåst) - tror jag. Han har en grandios självbild och i hans värld (tankar som inte troligtvis är bra för någon i hans omgivning) existerar det saker som kan bli farliga för allmänheten om de vistas i hans närhet. Svårt att veta om han KAN bli frisk och alla som är diagnostiserade har sällan egen sjukdomsinsikt.

Nej, precis, om han har personlighetsstörning som jag verkligen tror utifrån hans grandiosa självbild, då blir han aldrig bra. Han kan kanske lära sig hålla sig själv under disciplin, men han kommer alltid vara delvis påverkad av sin diagnos.
Citera
2020-06-16, 11:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natomember20
Om han skulle få fängelse, får han väl sitta isolerad. Annars lever han nog inte länge. Eller har jag fel?

Han kommer att avtjäna sitt straff med likasinnade så någon isolering blir det inte tal om. Lika barn leka bäst.
Citera
2020-06-16, 11:15
Bannlyst
Robert Mjösén fortsätter och återger vad grannen Göran hört:

- Ett gällt hjärtskärande kvinnoskrik innan det blir helt tyst

Aftonbladet.

Fy fan.........
Citera
2020-06-16, 11:16
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Grava personlighetsstörningar är väl ingenting som med automatik ger rättspsykiatrisk vård? För RPV krävs det väl att det finns något som kan behandlas/rehabiliteras?

Nej, det ger inte automatiskt rättpsykiatrisk vård.
Citera
2020-06-16, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Nu tror dem är på banan igen!
ja man följer detta med brännande tårar bakom ögonlocken,, hua!

Ja, du satte ord på något jag plötsligt precis upplevde! Läste live rapporteringen och växlade hit till Flashback och fick plötsligt en klump i halsen och tårar i ögonen. Tänk om det är rättvisans dag.
Hållar alla tummar, ber, allt jag kan för att detta går vägen.
Citera
2020-06-16, 11:21
Medlem
ariberts avatar
T kommer garanterat att få livstids fängelse, styckmord är en försvårande omständighet. Rättspsyk kommer inte att vara aktuell då T visat både förslagenhet och planeringsförmåga. Att T tar droger är ingen förmildrande omständighet, många mörare gör det. De närmaste 20 åren kommer T att få tillbringa på säkerhetsanstalt.
Citera
2020-06-16, 11:22
Medlem
Robert fyller i de saker Jim inte tog med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in