2020-06-16, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Bara struntprat från denna svamlande och bittra gamla gubbe.
Med tanke på hur Palmemordet löstes så nej,nej, nej till Sonny Björks teorier om hur mordet på Wilma har gått till.
Det är inget självmord utan ett mord.

OK.
Hur dog hon då.?
Citera
2020-06-16, 09:27
Medlem
KKNDs avatar
” De läser högt ur frivårdsyttrandet från den lilla rättspsykiatriska undersökningen som gjorts. Där framgår att den mordåtalade kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning både när undersökningen gjordes och när brottet begicks.”

Har detta kommit fram tidigare?
Citera
2020-06-16, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Igår så.frågade en person Frida på p4 om varför ett vittne blev tillsagd att lämna rättssalen.
Och då svarade Frida att vittnen inte ska bli påverkade.
Och sen skrevs det att man lika gärna kan följa live-rapporteringar eller också, rent tekniskt, ladda ner FUP.

Jag tror det är det som Beatrice nu lägger fram.
Kan absolut vara så, men de flesta som följer och rapporterar har ju detta med Rubriker FÖLJ rättegången här! Och FUP är ju offentlig vilket de flesta vet om man haft någon typ av samhällskunskaps lärare. vilket ingår i grundskola & gymnasier! Så om det är som du tror vilket det kan vara, så är det verkligen ett desperat sista försök att få rättegången på sin sida!
Citera
2020-06-16, 09:30
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte alls säkert. Det är ju en oerhört liten sinnesundersökning. Om den kvarstår under en 4 veckors RPU återstår att se. Men det tror åtminstone inte jag på.

Hur många blir inte dömda till rättpsyk? Massor istället för att sitta bakom lås och bom. Vårt rättssystem är ett skämt.

Nu hoppas jag äcklet blir dömd till mord och får sitta livstid, men visar pappret på att han var psykiskt störd under händelsen så vet jag inte.
Citera
2020-06-16, 09:31
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Kan absolut vara så, men de flesta som följer och rapporterar har ju detta med Rubriker FÖLJ rättegången här! Och FUP är ju offentlig vilket de flesta vet om man haft någon typ av samhällskunskaps lärare. vilket ingår i grundskola & gymnasier! Så om det är som du tror vilket det kan vara, så är det verkligen ett desperat sista försök att få rättegången på sin sida!

Verkligen! Allt är offentligt. Allt är i sin ordning.
Jag tror bara att just det svaret ovh formulering fick Beatrice att tänka "ahaa".

För hon har förmodligen aldrig själv ens tänkt tanken, eller ens hållt i en smartphone som live-sänder något.
Nej förlåt. Nu gick jag in med personliga tankar. Sorry.
Citera
2020-06-16, 09:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
” De läser högt ur frivårdsyttrandet från den lilla rättspsykiatriska undersökningen som gjorts. Där framgår att den mordåtalade kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning både när undersökningen gjordes och när brottet begicks.”

Har detta kommit fram tidigare?

Inte vad jag vet i FUP att de har sagt VAD P7:an (Lilla sinnesundersökningen) innehöll. Enbart ATT den har utförts och det var den de presenterade bakom stängda dörrar. Patientjournaler är ju sekretess på att delge andra per skrift och ordagrant för andra som inte berörs - utan patients medgivande.
Citera
2020-06-16, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Då var det dags för personalia och slutpläderingar idag då.
Live rapporterar gör:
Aftonbladet
Expressen/GT
Bohuslänningen
SR P4 väst

Har sökt på Aftonbladet ej hittat någon liverapport därifrån... någon som lyckats?
Citera
2020-06-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hur många blir inte dömda till rättpsyk? Massor istället för att sitta bakom lås och bom. Vårt rättssystem är ett skämt.

Nu hoppas jag äcklet blir dömd till mord och får sitta livstid, men visar pappret på att han var psykiskt störd under händelsen så vet jag inte.
Av ca 1500 P7-undersökningar per år går ca 500 vidare till en stor RPU. Av dessa 500 blir knappt hälften rekommenderade vård ist för fängelse. Bara lite statistik.
Citera
2020-06-16, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanMachine69
Självklart, nej så fan heller! Att komma dragandes med självmord är helt befängt i detta fall. Att du försöker få det att låta som att det är helt på sin plats visar att du inte fattat nånting mer än möjligen formalia.
Björks inlägg skapar bara löje och indignation vilket knappast kan gynna försvaret i detta mål.

När, var, hur, varför och sist så behövs ett mordvapen.
Hur många av dessa frågor kan Åklagaren Styrka bortom rimligt tvivel.
Kan Åklagaren bevisa HUR Wilma dog.?
Nä, och då blir det svårare såklart.
Kan Åklagaren bevisa vilket mord vapen som användes?
Nä, och då blir det ännu svårare såklart.
Och helt plötsligt plockar Försvaret in Sonny som visar på att det finns en liten möjlighet att Wilma dött på ett annat sätt.
Baaam, så finns det plötsligt rimligt tvivel.

Personligen är jag redan övertygad, men det är inte jag som skall göra juridik av detta.
Citera
2020-06-16, 09:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har sökt på Aftonbladet ej hittat någon liverapport därifrån... någon som lyckats?

Ta SR (Sveriges Radio) och P4 - den är igång nu sedan kl 9

https://sverigesradio.se/artikel/7496273
Citera
2020-06-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ta SR (Sveriges Radio) och P4 - den är igång nu sedan kl 9

https://sverigesradio.se/artikel/7496273

Har läst men de är så tröga med inlägg.

Hade hoppats på att Rapp från Aftonbladet varit på plats!
Citera
2020-06-16, 09:41
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har läst men de är så tröga med inlägg.

Hade hoppats på att Rapp från Aftonbladet varit på plats!

Jag med - men hittar inte heller något på AB, fast du kan ju kolla Bohuslänningen väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in