2020-06-15, 13:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er ny her og jeg har lagt merke til at denne Moderatormeddelande er godt synlig hver gang man skal poste innlegg her. Jeg oppfordrer alle til å lese grundig gjennom dette som Moderator skrev, og jeg oppfordrer alle til å tenke på dette før innlegg postes.

I denne artikkelen forklarer psykologspesialist Pål Grøndahl veldig bra om de belastningene som man utsettes for i en sak som denne. Han uttaler bl.a. at det ikke er merkelig om TH er preget av saken.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hagen-om-isolasjonen-i-fengselet-belastende/72535667
Vil tro moderator går inn og sier ifra hvis det skjer for ofte. Jeg mener et større problem er at forumet blir spammet med poster fra kommersielle aktører.
De som er seriøse på dette forumet tror jeg er interessert i å finne en løsning på en trist sak. Det må selvfølgelig være en stor belastning for alle involverte i saken. Derfor må saken bli løst.
Citera
2020-06-15, 13:57
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Takk! Jeg er enig, og alle er enige om å unngå mer diskusjon om dette mer nå. Vil bare gjøre oppmerksom på at TV2 er kommersiell og sender programmer for å selge reklame og tjene penger. Det gjør det selvsagt likevel legitimt å diskutere innhold som tas opp der. Nok om det nå.

For min del så er jeg litt sær (som TH?) og kasta ut TV for mange år siden,jeg ser aldri på TV2. Oppegående folk vet jo selvfølgelig at TV og media er kommersiellt,og de fleste er tett bundet opp av til enhver tid styrende makt. Som sagt tidligere så har jeg stor sans for varslere med rettferdighetssans og stort mot.
Det finnes dessuten nå et forlag som heter Justismord forlag,kan ligne litt.
Citera
2020-06-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020
Hei,

Den første kontoen GM bruker har kontonummer som starter med "1DAgY" Denne kontoen ble fyllt på med 0.0365 BTC den 10.07.2018 fra en annen konto igjen. Så med andre ord er GM sin første Bitcoin konto i alle fall opprettet før denne datoen.

Antar Politiet har sjekket med kryptobørsen ("banken") hvor en av kontoene ble opprettet og fått mer info blant annet om falsk ID men ikke alle kontoer trenger opprettes via en bank. Goingsomewhere forsket litt i historikken her.

Bare for å oppklare. Alle transaksjoner sendes til "felleskonto" som har kontonummer som starter med 126sD. Denne brukes kun for kommunikasjon.

GM kontoer:
1DAGY - brukt 1 gang 10.11.2018
3n4mw - brukt 1 gang 30.11.2018
38doa - brukt 1 gang 30.11.2018
32jYx - brukt 9 ganger i resterende kommunikasjon fra GM

Politi kontoer:
3QZPR - brukt 1 gang 02.11.2018
3KKAR - brukt 1 gang 13.11.2018
1J1nb - brukt 2 ganger 10.12.2018
1PLS7 - brukt 1 gang 14.12.2018

TH konto:
3EnHq - brukt 1 gang 29.05.2020

Felleskonto:
126sD - 18 innkommende transaksjoner og en utgående.
Takk!
Har du eller noen av dere andre noen teorier om hvorfor GM brukte de tre første kontoene kun 1 gang og den fjerde kontoen 9 ganger?
Kan det tenkes at GM sendte de tre første bicoinmeldingene manuelt og at GM deretter gikk over til forhåndsprogrammerte bitcoinmeldinger?

Link til din oppdaterte liste over transaksjoner:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Fra din liste:
Citat:
30.11.2018 - 16:17:25 - 3n4mw - 0.0007060 - 126sD
30.11.2018 - 16:17:25 - 38doa -- 0.0007060 - 126sD
Innenfor samme sekund ble det sendt bitcoinmeldinger fra 2 forskjellige GM-kontoer. Hva kan ha vært årsaken til dette?

Fra din liste:
Citat:
10.12.2018 - 14:16:24 - 1J1nb -- 0.0007060 - 126sD - 000000dec0de000000
10.12.2018 - 15:00:27 - 1J1nb -- 0.0007060 - 126sD - decode hex in monero to ascii

10.12.2018 - 20:58:05 - 32jYx --- 0.0007001 - 126sD
10.12.2018 - 20:58:05 - 32jYx --- 0.0007001 - 126sD

Kan det være helt tilfeldig (og eventuelt forhåndsprogrammert) at motparten sendte to meldinger den 10.12.2018 noen timer etter at politiet hadde sendt to meldinger samme dag? Eller kan det tyde på at det i perioder var en person (motparten) som leste meldinger og sendte meldinger.

Jeg synes at dette er så påfallende, at jeg tenker at det er stor sjanse for at GM (motparten) fysisk sendte de bitcoinmeldingene den 10.12.2018, og at disse ikke var forhåndsprogrammerte.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-15 kl. 15:03.
Citera
2020-06-15, 14:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Tror nok du har misforstått hvilken sjanger boka hører under! Den var ikke ment å være kilde til informasjon.
Ja men personen som postet dette gikk litt amok på forumet. Det hadde holdt å gi informasjon om at det var en bok der ute som omhandlet saken.
Citera
2020-06-15, 14:21
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Oppfordrer alle trådens konstruktive debattanter til å IKKE sitere eller kommentere innlegg om kommersielle spinn-off produkter knyttet til AEHs forsvinning Primært fordi det ødelegger trådens kvalitet. La det ligge, så dør det hen.

I kveld sender Åsted Norge spesialutgave om saken. det er en bedre, og vi må anta: relativt kvalitetssikret og gjennomarbeidet kilde til informasjon for hundretusener av nordmenn.
Hej, är Åsted Norge en radio- eller tv-kanal!? Kanske en podd?
Citera
2020-06-15, 14:23
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja men personen som postet dette gikk litt amok på forumet. Det hadde holdt å gi informasjon om at det var en bok der ute som omhandlet saken.

Om du går tilbake i tråden,så vil du lese at det var akkurat sånn det foregikk.
Kun en orientering om at denne nå fantes! Det ble jo en brannfakkel for mange brukere her inne,også meg selv. Det er en naturlig menneskelig reaksjon,og få behov for å vite -hvem-hva-hvorfor-hvordan osv.
n.b. Den/de som gikk amok,var jo Gassa osv.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-15 kl. 14:29.
Citera
2020-06-15, 14:26
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hej, är Åsted Norge en radio- eller tv-kanal!? Kanske en podd?

Hei,det er en TV serie på TV2 sin kanal.Man kan kjøpe abonnement å se på nett TV2-Sumo,men vet ikke om det går ifra Sverige?
Citera
2020-06-15, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er ny her og jeg har lagt merke til at denne Moderatormeddelande er godt synlig hver gang man skal poste innlegg her. Jeg oppfordrer alle til å lese grundig gjennom dette som Moderator skrev, og jeg oppfordrer alle til å tenke på dette før innlegg postes.

I denne artikkelen forklarer psykologspesialist Pål Grøndahl veldig bra om de belastningene som man utsettes for i en sak som denne. Han uttaler bl.a. at det ikke er merkelig om TH er preget av saken.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hagen-om-isolasjonen-i-fengselet-belastende/72535667
Jeg er helt enig! Selv om TH har vært ekstremt suksessfull forretningsmessig, så er han bare et menneske.

Det å bli utsatt for et så stort psykisk press, som han opplever nå, er mye mer anstrengende og ødeleggende, enn det presset han har blitt utsatt for, totalt sett tidligere i hele sitt liv og yrkeskarriere. Man må ikke glemme at TH kan være uskyldig.
Forventningene som mange her inne har til ham, i forhold til det TH har blitt utsatt for, er helt urealistiske, f.eks. dette;
Citat:
Å vise sinne kan tyde på noe å skjule.
Det å vise sinne, forteller hverken at du er skyldig eller uskyldig. Det viser ikke engang hvilken personlighet han har, fordi situasjonen TH befinner seg i er svært uvanlig - for å si det mildt.
Man får ikke supermann-krefter av å miste sin kone, hverken på den ene eller andre måten. På ett tidspunkt begynner kropp og sinn å gi beskjed om at man har fått nok, og det er en forsvarsmekanisme ett hvert sunt menneske bør ha, ellers går man til grunne. Det kalles å sette grenser!
Familien har ikke fått anledning til å sørge, og reaksjonene kommer deretter.
Det er heldigvis ikke mange som har erfaring med den situasjonen familien og TH befinner seg i, så man bør være forsiktig med å mene så mye om hva som er "normalt", siden karma biter bak.
Citera
2020-06-15, 14:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Om du går tilbake i tråden,så vil du lese at det var akkurat sånn det foregikk.
Kun en orientering om at denne nå fantes! Det ble jo en brannfakkel for mange brukere her inne,også meg selv. Det er en naturlig menneskelig reaksjon,og få behov for å vite -hvem-hva-hvorfor-hvordan osv.
n.b. Den/de som gikk amok,var jo Gassa osv.
Ok la oss bare komme oss tilbake til saken som dette forumet er ment for.
Citera
2020-06-15, 14:46
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg er helt enig! Selv om TH har vært ekstremt suksessfull forretningsmessig, så er han bare et menneske.

Det å bli utsatt for et så stort psykisk press, som han opplever nå, er mye mer anstrengende og ødeleggende, enn det presset han har blitt utsatt for, totalt sett tidligere i hele sitt liv og yrkeskarriere. Man må ikke glemme at TH kan være uskyldig.
Forventningene som mange her inne har til ham, i forhold til det TH har blitt utsatt for, er helt urealistiske, f.eks. dette;

Det å vise sinne, forteller hverken at du er skyldig eller uskyldig. Det viser ikke engang hvilken personlighet han har, fordi situasjonen TH befinner seg i er svært uvanlig - for å si det mildt.
Man får ikke supermann-krefter av å miste sin kone, hverken på den ene eller andre måten. På ett tidspunkt begynner kropp og sinn å gi beskjed om at man har fått nok, og det er en forsvarsmekanisme ett hvert sunt menneske bør ha, ellers går man til grunne. Det kalles å sette grenser!
Familien har ikke fått anledning til å sørge, og reaksjonene kommer deretter.
Det er heldigvis ikke mange som har erfaring med den situasjonen familien og TH befinner seg i, så man bør være forsiktig med å mene så mye om hva som er "normalt", siden karma biter bak.

Holder med deg i det du skriver, TH kan selvsagt være uskyldig. Du har jo fungert litt som TH’s «advokat» her inne, synes det er bra jeg. Åpenhet er det viktigste på et forum som det her, men likevekt og balanse er alltid bra.
Citera
2020-06-15, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Oppfordrer alle trådens konstruktive debattanter til å IKKE sitere eller kommentere innlegg om kommersielle spinn-off produkter knyttet til AEHs forsvinning Primært fordi det ødelegger trådens kvalitet. La det ligge, så dør det hen.

I kveld sender Åsted Norge spesialutgave om saken. det er en bedre, og vi må anta: relativt kvalitetssikret og gjennomarbeidet kilde til informasjon for hundretusener av nordmenn.

Ja, det er litt kjipt når du selv havner fremst i boksen for de tullingene som aktivt går inn for et karakterdrap på Hagen, jeg skjønner godt at det gjør vondt å lese det om og om igjen.
Citera
2020-06-15, 15:01
Medlem
0914 samtalen og et lite forsøk på en liten oppsummering rundt den.

Dette skal være en samtale som gikk fra AE sin mobil og til et familiemedlem. kl. 0914-0916.
Og har vært karakterisert av politi som siste sikre livstegn. Det familiemedlemmet er ikke TH. NRK understreket dette. Etter siktelsen er dette også innlysende.
Det er heller ikke det samme familiemedlem som fikk sms 0910 (hvor AE tilbød seg å være barnevakt, som da må være en av døtrene).
Mottaker må derfor være sønnen eller den andre av døtrene. Jeg ville sagt det er svært spesielt hvis politi og media skulle bruke familiemedlem-begrepet til å omfatte hele slekta. Familiemedlemmer her må være 2 døtre, sønn + far. + mor (som er borte). Det er ihvertfall slik jeg oppfatter de konsekvent har brukt det begrepet ellers i saken også.
Flere i forumet har nevnt sønn, så det mest sannsynlige er sønnen som mottaker av 0914, men det har politi/media aldri bekreftet offentlig tror jeg, så det kan like gjerne stå åpent her.

Dette er omtalt som en samtale, og var på ca 2 minutter. Altså ikke noe innlesing på opptak til en telefonsvarer.
Nå er det vel ikke slik at samtaler blir spilt inn på opptak hos mobil-operatører, så hva som ble sagt, og om det i hele tatt ble sagt noe i denne samtalen, er det trolig bare denne mottakeren som kan vitne og si noe om.

Detaljer og konklusjoner rundt denne samtalen og om livstegnet er helt sikkert, faller derfor slik jeg ser det på hvorvidt denne mottakeren faktisk snakker sant.
Dersom AE ikke var i live på dette tidspunktet, så må det være at denne mottakeren isåfall vitner falskt om å ha snakket med henne. Da må den samtalen ha vært en fiktiv samtale, altså en "samtale" mellom to telefoner, uten at AE var med i den. Det må isåfall bety at mottaker har medvirket gjennom løgn, eller er direkte involvert i ugjerningen, ved for eks selv å være i huset med AE, og konstruere samtalen fra AE sin mobil til sin egen tlf (hvor den enn lå) hvilket også skal være ganske håndterlig med auto-answer funksjon. Så det kan ikke utelukkes.

Politi har etter min oppfattelse helt fra starten hevdet fra sin etterforskning og funn i saken, at de har ansett 0914 som siste sikre livstegn. Det må etter min tolkning være basert på at de ikke har funnet grunnlag for å tvile på mottakers vitnesbyrd om dette og derfor må gå ut fra at det stemmer. På tidlige tidspunkt de har uttalt seg om dette, har de antagelig ikke funnet noe indikasjon/bevis som kan underbygge at vedkommende skulle lyve om det. De har samtidig sagt at de kan ikke konkludere helt sikkert, hvilket også kan innebære at selv om de ikke har funnet grunnlag for å tvile på mottaker på tidlige tidspunkt i etterforskningen, så kan de ikke utelukke at det kan dukke opp ting underveis som kan skape grunn til tvil. Det er også slik at dersom de ikke regnet 0914 som siste livstegn, ville de samtidig kommunisere ut offentlig at de tviler på mottakeren.

Dersom de nå slipper mer opp og virker mer vage enn tidligere angående den samtalen som siste sikre livstegn, så kan det også sånn sett kunne tolkes som at de tviler litt mer nå enn før på om mottaker har snakket sant. Det blir spekulasjon isåfall.

Men dersom siktede TH, skal ha kvalt AE i løpet av natten eller på morgenen før han dro på jobb slik noen antyder, så må det vel isåfall være slik at mottaker av 0914 må ha medvirket enten direkte i handlingen, eller gjennom falskt vitnesbyrd om den tlf-samtalen. Da har vel mest sannsynlig også kontordamen gjort seg skyldig til medvirkning i ugjerningen, gjennom løgn om den lange samtalen med AE som ble avsluttet kl 0856, rett før TH dro. Det siste vil jeg anse som mindre sannsynlig.

Så i alle tilfeller er det vel derfor å regne som helt sikkert at AE var i live i det minste sånn ca 09.00-09.10, under alle omstendigheter. Så har politi gått ut fra 0914, med et lite forbehold om mottaker av den samtalen. Det er slik jeg ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in