Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Jeg er ny her og jeg har lagt merke til at denne Moderatormeddelande er godt synlig hver gang man skal poste innlegg her. Jeg oppfordrer alle til å lese grundig gjennom dette som Moderator skrev, og jeg oppfordrer alle til å tenke på dette før innlegg postes.
I denne artikkelen forklarer psykologspesialist Pål Grøndahl veldig bra om de belastningene som man utsettes for i en sak som denne. Han uttaler bl.a. at det ikke er merkelig om TH er preget av saken.
https://www.dagbladet.no/nyheter/hagen-om-isolasjonen-i-fengselet-belastende/72535667
Jeg er helt enig! Selv om TH har vært ekstremt suksessfull forretningsmessig, så er han bare et menneske.
Det å bli utsatt for et så stort psykisk press, som han opplever nå, er mye mer anstrengende og ødeleggende, enn det presset han har blitt utsatt for, totalt sett tidligere i hele sitt liv og yrkeskarriere.
Man må ikke glemme at TH kan være uskyldig.
Forventningene som mange her inne har til ham, i forhold til det TH har blitt utsatt for, er helt urealistiske, f.eks. dette;
Citat:
Å vise sinne kan tyde på noe å skjule.
Det å vise sinne, forteller hverken at du er skyldig eller uskyldig. Det viser ikke engang hvilken personlighet han har, fordi situasjonen TH befinner seg i er svært uvanlig - for å si det mildt.
Man får ikke supermann-krefter av å miste sin kone, hverken på den ene eller andre måten. På ett tidspunkt begynner kropp og sinn å gi beskjed om at man har fått nok, og det er en forsvarsmekanisme ett hvert sunt menneske bør ha, ellers går man til grunne. Det kalles å sette grenser!
Familien har ikke fått anledning til å sørge, og reaksjonene kommer deretter.
Det er heldigvis ikke mange som har erfaring med den situasjonen familien og TH befinner seg i, så man bør være forsiktig med å mene så mye om hva som er "normalt", siden karma biter bak.