2020-07-12, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg følger også ditt tankesett her,for det som er forbanna merkverdig-er jo akkurat dette at han hatet å komme i rampelyset ,og ville absolut ikke ha masse oppmerksomhet rundt sin person eller familie.
Så om alt dette helvete virkelig er verd det,da må jo motivet være noe helt for jævlig grusomt -tenker jeg.
Dette er en helvetes irriterende krimgåte JA!

Ja. Om han offrar sin heliga integritet för att ta alla risker och säkert som bara den bli världskändis i negativ bemärkelse, så är det något "jävlig grusomt" bakom kulisserna, ja ..
Citera
2020-07-12, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det gjelder ransaking som har langt lavere krav enn varetekt.
De fikk lov til å etterforske TH i hemmelighet, inkl. avlytting, før de fikk avslag på varetekt.

Du har vel tatt grundig feil i andre drapssaker tidligere på FB du vel ?
Citera
2020-07-12, 01:17
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Mitt inntrykk er at politiet siktet TH for å juridisk sett få tilgang til å etterforske saken mer grundig.
De må jo ha skjønt at de hadde en tynn sak, rent bevismessig sett - meningen, tror jeg, var å sikte
ham for å få bedre mulighet til å sikre beviser.

Men det virker for meg som om politiet har jobbet for sakte i starten av denne saken.
Det er kanskje en del viktig informasjon som gikk tapt det første halvåret - digitale
data som har begrensede lagringsmuligheter jfr. lov om datalagring og personvern.

Neste steg må være å lage en tiltale - gitt at de klarer å samle de nødvendige bevisene.
Jeg vet ikke hvor stor sjansen er for at de lykkes med det - og i så tilfelle tar det gjerne
tid siden det er en kompleks sak.

Uten å kjenne til politiets metoder, tenker jeg det kan være at de satser på å hale ut
saken slik at noen etterhvert sprekker, og begynner å snakke.

Jeg har tenkt at offentliggjøringen av "hettemann"-videoen kan være et ledd i en slik
taktikk - et signal om at "vi har deg på video". At de sier at personen i videoen kan
være et viktig vitne, tenker jeg muligens er en "decoy" for å rettferdiggjøre offentliggjøringen.

Mine spekulasjoner, dette altså.

Til dere som mener TH er psykopat - jeg tenker at om så er tilfelle, så kan man kanskje
betegne eventuelle medhjelpere som hans "redskaper". Dette kan muligens slå tilbake
på ham.

Ofre for psykopater har ikke nødvendigvis så stor kjærlighet til den som manipulerer
dem - underdanigheten bygger mer på frykt enn hengivenhet.

Når det er sagt - "psykopat" er vel helst et utdatert begrep, tidligere brukt om flere
typer dyssosial personlighetsforstyrrelse.

Takk for enda et godt og saklig innlegg.Jeg er enig i alt du skriver her-igjen. Nå er jeg for trøtt til å kommentere momentene,men jeg har personlig erfaring med flere psykopater.

Det er bare tittelen til sånne giftige personer som har fått nytt navn,metodene deres er like ille som før-om ikke enda verre.De lærer av hverandre med åra.
Citera
2020-07-12, 01:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det gjelder ransaking som har langt lavere krav enn varetekt.
De fikk lov til å etterforske TH i hemmelighet, inkl. avlytting, før de fikk avslag på varetekt.
Nei, det er nøyaktig de samme beviskravene som gjelder varetekt som ransaking.

Skjellig grunn vil si at det er en sannsynlighetsovervekt for at Tom Hagen er skyldig i drap eller medvirkning til drap på kona si.

Hagen ville selvfølgelig ikke anke denne gangen, for han visste han ville tape.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-12 kl. 01:27.
Citera
2020-07-12, 01:29
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja. Om han offrar sin heliga integritet för att ta alla risker och säkert som bara den bli världskändis i negativ bemärkelse, så är det något "jävlig grusomt" bakom kulisserna, ja ..

Ja,ikke sant -er ikke det helt åpenbart/selvsagt da!?
Citera
2020-07-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nei der har du rett,han er på mange måter en motpol til PS som du nevnte i stad, men att han er helt motstander av å vise seg i media stemmer ikke, å har han grunn god nok gjør han det gladelig..
Reagerer litt på video snutta av han som på kripos og bilder fra hjemme der når han skall gå inn i bilen å sånnt også jeg, virker jo ikke som en paranoid person som frykter å bli uskyldig dømt, heller ikke som en drapsmann som frykter korthuset skall rase...

.. Och det har du rätt i, att paranoid är han inte. Har också tänkt på videosnuttarna,
han verkar mycket socialt anpassad faktiskt. Möjligen gillar han inte att prata offentligt,
inte typen av "TV-underhållare" direkt.
Citera
2020-07-12, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Vad jag menar är egentligen tråden obefintlig, vad jag påstår och framställer som om det vore sanning kan vara någonting helt annat. Men om man ska ha lite credibilitet är det ofta smart att underbygga det man påstår genom att henvisa till fakta eller vart man har hittat uppgifterna, istället för att störa discussionen med chattande och svara otrevligt.
Men nok OT nu.

Jag har också tenkt i dom banorna, Nyvaaken. Vad med hot om att avslöja narkotikahandel, möjligtvis med Balkan inblandad? Kunde det vara ett motiv? Tror jag nävnt detta tidigare i tråden också.

WinnieSeila, men om han är rädd för att få något avslöjat, borde han då inte ha gett AE en stor del pengar så hon blev nöjd?
Citera
2020-07-12, 01:36
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Vad jag menar är egentligen tråden obefintlig, vad jag påstår och framställer som om det vore sanning kan vara någonting helt annat. Men om man ska ha lite credibilitet är det ofta smart att underbygga det man påstår genom att henvisa till fakta eller vart man har hittat uppgifterna, istället för att störa discussionen med chattande och svara otrevligt.
Men nok OT nu.

Jag har också tenkt i dom banorna, Nyvaaken. Vad med hot om att avslöja narkotikahandel, möjligtvis med Balkan inblandad? Kunde det vara ett motiv? Tror jag nävnt detta tidigare i tråden också.

Jeg har ingen tro på at Hagen har vært innblanda i noe med narkotika.
Det har vært mange rykter om at han har hatt en elskerinne,så da har jeg mer tro på at
denne kan være innblandat.Noen mente at han hadde en rysk elskerinne med seg på hytta.

Der kan det jo ha kommet noe hot/trusler av noe slag? Etter å ha sett mye true crime,så er det jo et av klassiske motiver. Tror i alle fall ikke motivet er bare penger og formuen.
Natta.
Citera
2020-07-12, 01:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
.. Och det har du rätt i, att paranoid är han inte. Har också tänkt på videosnuttarna,
han verkar mycket socialt anpassad faktiskt. Möjligen gillar han inte att prata offentligt,
inte typen av "TV-underhållare" direkt.
Nei han er nok langt unna typen "youtuber"/"TV-underhållare" eller tilsvarende som selger sjela for å bli kjent...
men at han ikke kan stå bak for at han ikke liker ofentligheten ser jeg på rent bullshit..
Citera
2020-07-12, 01:38
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Tror i alle fall ikke motivet er bare penger og formuen.
Natta.
artig å se at andre tenker det...
Natta
Citera
2020-07-12, 01:40
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
WinnieSeila, men om han är rädd för att få något avslöjat, borde han då inte ha gett AE en stor del pengar så hon blev nöjd?

Men ikke alt kan rettferdiggjøres med penger om mennesket som vet,har stor rettferdighetsans og samvittighet.
Jeg hadde ikke latt meg kjøpe,om jeg fikk vite om grusomheter.
Rikdom kan også være fred i sjela.
Citera
2020-07-12, 01:44
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det kan hende altså, sjøl om jeg mener å ha lest det som litt mere håndfast, vanskelig for meg å hvære skråsikker på noe når jeg ikke finner at der det sto hværtfall
Kan bekrefte at jeg også har lest dette i en seriøs avis for en tid tilbake. Var intervju av venner av AEH - de virket troverdig.
Reportasje er tydeligvis tatt bort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in