Citat:
Citat:
Jag kan inte riktigt se hur händelseförloppet styrdes av de tilltänkta förövarna i det här fallet. Ingen förutom sonen Mårten och dennes flickvän vet när paret Palme lämnar sin lägenhet och vart dom ska någonstans. Till råga på allt väljer paret Palme inte att ta den mest troliga vägen hem. Det var en kall och grinig kväll i Stockholm och dom hade kommit till bion med tunnelbana. Det mest troliga vore då att dom skulle ta samma väg tillbaka.
Förklara gärna varför inga mystiska män iakttogs längs vägen till tunnelbanan. En professionell organisation skulle naturligtvis ha haft män utposterade längs den mest tänkbara vägen. Det förefaller mig också som en oerhört omständlig och riskabel plan när man istället kunde koncentrera sig på de tillfällen när man exakt visste var Palme skulle befinna sig.
Förklara gärna varför inga mystiska män iakttogs längs vägen till tunnelbanan. En professionell organisation skulle naturligtvis ha haft män utposterade längs den mest tänkbara vägen. Det förefaller mig också som en oerhört omständlig och riskabel plan när man istället kunde koncentrera sig på de tillfällen när man exakt visste var Palme skulle befinna sig.
Poängen med att verka i en organisation är att tillfällena blir många fler & bättre. Man kan ha kontinuerlig koll under längre tid. Här dök ett tillfälle upp. Som strukturerad grupp har man helt andra möjligheter att gripa det tillfället.
Vad spelar det för roll om paret Palme rör sig mot Rådmansgatan eller Hötorgets T-banestation? Man har säkert haft någon utposterad på annan plats också, vid Rådmansgatan (om det är en konspiration dvs). Visst är det mest logiskt att ta samma väg tillbaka men det är en smärre detalj.