Citat:
Ursprungligen postat av
DenTredjeTeorin
Släpp det här med WT-män, det finns inte ett enda konkret bevis för sådana.
Däremot CA-teorin bygger helt och hållet på konreta bevis.
- CA gillade inte Palme.
- CA hade en Magnum som han har gjort sig av med med en dubiös förklaring.
- CA vapen är det enda licensierade vapnet som inte provskjutits.
- CA's vapen har ej dykt upp trots att den kunde inbringa miljoner i hittelön.
- CA infann sig ej till provskjutningen.
- CA rörde sig ofta på Sveavägen.
- CA bodde en kvarts promenad från Grand.
- CA gjorde sig anonym efter mordet.
- CA mordhotade en granne.
- CA sparkade en hund.
- CA sköt sönder sin TV.
- CA förlorade pengar på ett regeringsbeslut dagen innan mordet.
- osv osv osv.
Det urstarka med CA-teorin är att den bygger på bevisbar fakta, endast.
Jag håller med.
När det gäller specifika arbetshypoteser i mordet på Olof Palme,så handlar den allmänna diskussionen alltför mycket om rena spekulationer,direkta faktafel och tillrättalagda resonemang.
Silar man detta..och tittar på sumpen..så återstår det som är av verkligt värde.
Jag vill i sammanhanget tillägga att jag tror att vi alla färgas av personliga ställningstaganden och sättet vi intar information på..men generellt sett så anser jag att Palmemordsdebatten skulle tjäna oerhört mycket i kvalite om vi kom bort från hålla på mitt lag i fotboll mentaliteten.
Själv är jag intresserad av sanningen,och att komma denna så nära som möjligt.That´s it.
Vi famlar..alla..fortfarande i mörkret.Skulle det visa sig att hypotes CA är helt åt fanders i framtiden,så kommer jag omedelbart att lämna det därhän.Det finns faktiskt ingen prestige kvar att förlora när det gäller mordet på Olof Palme..och att hålla fast vid sådan falsk föreställning kommer inte att innebära att kollektivet medborgare kommer närmare sanningen om vad som verkligen hände utanför Dekorima 23.21.20 den 28 Februari 1986.
Jag hoppas att ovidkommande personlig prestige dog i Onsdags(fat chance).Låt oss alla prova något helt annat.