2020-06-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nok en gang er det TH og forsvarerne hans som slipper til orde i mediene. TH ble nok fort gretten da han oppdaget at politiet ville styre etterforskningen selv. Det var ikke slik han hadde tenkt at det skulle bli.

La merke til denne beskrivelsen.
"«Fornærmede fremsto svært stresset ved at han pratet mye og pratet med halve setninger. Jeg opplevde fornærmede som troverdig ved at han var oppriktig bekymret for hva som skjedde med kona».

Hagen er sterkt uenig i at han var stresset. Milliardæren mener selv at han opptrådte rolig, og ikke opptrådte slik politiet beskriver han.

Han har i et avhør kalt påstanden for manipulering og sagt at «det kan virke som han var en tulling» etter beskrivelsene i rapporten. "
Det må være noe ravende galt med en mann som kun er opptatt av at hvordan andre oppfatter ham selv, når kona hans angivelig er blitt kidnappet for noen timer siden.

Haris Hrenovica kommenterer slik:
"– Når det gjelder opplysninger fremkommet i avhør, er dette et anliggende mellom politiet og den som blir avhørt. Politiet har en lovpålagt taushetsplikt knyttet til dette, og dokumenter fra saken i en løpende etterforsking er på ingen måte offentlige. Fortrolige og detaljerte opplysninger fra avhør kan bidra til å skade en etterforsking, og øke bevisforspillelsesfaren. Politiet kan derfor ikke under noen omstendighet kommentere hva som er sagt eller ikke i avhør, eller kommentere spekulasjoner om dette."
Det er altså TH selv som står bak lekkasjer fra avhør han har vært i.

Det har jo vært en haug med lekkasjer hele veien, så dette er nok bare politiets måte å unnskylde seg på Hvordan ellers har media fått fatt i all innsideinformasjonen? Tviler på at det er nære bånd mellom Hagen og politiet.
Citera
2020-06-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
I min hypotese var all bruk av AE’s telefon etter 31.10.18 kl. 0856 fiktiv, gjort av ett av barna.

Hvorfor lage en hypotese som strider mot sikre livstegn? Jeg tar da utgangspunkt i at politiet sier at siste sikre livstegn var tlf.samtale kl914.
Citera
2020-06-13, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Er det TH som har sponset deg for å utgi denne boka da ???

Det ser ut som du blir brukt som en brikke i den videre villedningen, men hva gjør man ikke for en neve monero

Hvis du leser de utdragene som er lagt ut gratis, tror jeg du skjønner det er ganske åpenbart at TH ikke har sponset denne boken. Her luftes mange alternative muligheter for hva han kan ha gjort. Heller ikke VG eller politiet. Interessant å se hvor mange som uttaler skråsikkert om boken, dens forfatter og meg uten en gang å ha giddet å lese gratiskapitlene Rafat har lagt ut. (jeg har ellers fått bekreftet hvem som har skrevet den fra en som kjenner forfatteren).

http://anne-elisabeth.info/utdrag-fra-boken

Ikke noen spesielle nyheter i boken om selve saken, den refererer til det som allerede er kjent, men en diskusjon og beskrivelse av hvordan folk fra ulike kulturer tolker saken basert på egne erfaringer og et knallhardt oppgjør med politiets håndtering og VGs dekning av saken opplevd gjennom fiktive personligheter.
Citera
2020-06-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH hadde satt seg selv i en vanskelig situasjon da han oppdaget at det gikk an å sende meldinger med bitcoin-transaksjonene.

Han må ha motsatt seg dette. Og ha løyet til barna, ihvertall HHB2, brevskriveren. Løyet til barna for å få barna til å vende seg mot politiet, og få fokus vekk fra den mulige kommunikasjonen via bitcoins.

Og nå angriper han politiet selv. For alt mulig. For å ha beskrevet han "som en tulling" i en rapport. Alt slags tull og tøys og uvesentligheter angriper han politiet med nå, i desperate forsøk på å få fokus vekk fra bitcoins-transaksjonene.

Avslørende.

Har jeg misset noe her? Var det ikke opplagt fra starten at man kan sende meldinger med bitcoin transaksjoner? Det var da beskrevet i brevet som var lagt igjen??
Citera
2020-06-13, 21:28
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Hvorfor lage en hypotese som strider mot sikre livstegn? Jeg tar da utgangspunkt i at politiet sier at siste sikre livstegn var tlf.samtale kl914.
Da har du ikke lest min hypotese. 0914 er selvfølgelig ikke noe sikkert livstegn dersom telefonsamtalen skjer mellom to av sakens involverte som jeg tror.
Citera
2020-06-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Havhest,

Hvorfor skriver du så masse feil?

Du har vel fulgt både forumet og alle mediene såpass lenge, at fakta burde være på plass nå?
Det er generelt veldig påfallende hvor mye enkelte fantaserer eller dikter opp nye detaljer.

Din påstand: AE ringte til kontordamen kl 08:45 (avsluttet samtale etter kl 09:00)
Dette er ikke riktig: Samtalen ble avsluttet kl 08:56.

Din påstand: TH drar hjemmefra mens AE fremdeles snakker i telefonen
Dette er ikke riktig: AEH hadde avsluttet telefonsamtalen da TH skal ha dratt hjemmefra.

Din påstand: TH ringer et familiemedlem kl 13:40
Dette er ikke riktig: Det var et familiemedlem som ringte til THs fasttelefon kl 13:40.

Dette er det uklarheter eller ulike opplysninger om:

Din påstand: TH kommer hjem kl 13:38
Andre medier som NRK og Nettavisen har skrevet at han kom hjem kl 13:30 eller i 13:30-tiden.

Din påstand: TH ankom Futurum-bygget kl 09:10 - 09:15 (kamera i området).
Dette har mediene opplyst: Det er THs bil som er fanget opp av kamera i området.

Har du ikke utelatt noe veldig vesentlig her? Var det ikke en samtale kvart over ni med et familiemedlemm som varte i to minutter? Det har jo vært rapportert hele tiden av politiet som det siste sikre livstegn. Jeg antar det er mange som spør seg om den samtalen var fiktiv. Men da må vel den andre også med kontoret ha vært fiktiv, for Hagen hadde vel ikke rukket å kvele henne mellom kl 9 og 9.05 og dra på kontoret rett etter?
Citera
2020-06-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Da har du ikke lest min hypotese. 0914 er selvfølgelig ikke noe sikkert livstegn dersom telefonsamtalen skjer mellom to av sakens involverte som jeg tror.

Unnskyld, jeg så ikke denne. Vet man hvem den samtalen var med? Var det med sønnen eller noen av de andre barna? Er det en mulighet for at begge samtalene har vært fiktive, slik at lønnsmedarbeideren og familiemedlemmet begge er med på opplegget? I så fall kunne handlingen ha skjedd på natta.
Citera
2020-06-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Har du ikke utelatt noe veldig vesentlig her? Var det ikke en samtale kvart over ni med et familiemedlemm som varte i to minutter? Det har jo vært rapportert hele tiden av politiet som det siste sikre livstegn. Jeg antar det er mange som spør seg om den samtalen var fiktiv. Men da må vel den andre også med kontoret ha vært fiktiv, for Hagen hadde vel ikke rukket å kvele henne mellom kl 9 og 9.05 og dra på kontoret rett etter?

Du må nok lese gjennom innlegget en gang til.

Innlegget tar for seg faktafeilene til Havhest og gjengir ikke alt som har skjedd i saken minutt for minutt.
Citera
2020-06-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du tolker nok fortsatt TV2s artikkel feil.

Det er ikke riktig som du påstår at samtalen ble avsluttet etter klokken 09:00.
Samtalen ble avsluttet kl 08:56, dvs før TH forlot hjemmet.

TV2 skriver at TH dro på jobb like etter kl 09:00, dvs kort tid etter at samtalen ble avsluttet
Kort tid etter at samtalen ble avsluttet, like etter klokken 09.00, har Tom Hagen forklart at han forlot Sloraveien 4 og reiste til jobb, skriver TV2.

Og da er teorien den at han skal ha kvelt henne mellom klokka 8.56 og 9.05 og at noen medhjelpere siden skal ha kommet og hentet henne rett etter, mens han dro på jobb? Er den videre teorien at han skal ha forsøkt å ringe henne kl 10 for å sjekke om hun fortsatt var i live og derfor slettet anropene?
Citera
2020-06-13, 21:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Unnskyld, jeg så ikke denne. Vet man hvem den samtalen var med? Var det med sønnen eller noen av de andre barna? Er det en mulighet for at begge samtalene har vært fiktive, slik at lønnsmedarbeideren og familiemedlemmet begge er med på opplegget? I så fall kunne handlingen ha skjedd på natta.
Trolig til sønnen. Nei, begge er neppe med på opplegget, så drapet kan ha skjedd mellom 0856 og 0905 en gang, enten ved kvelning eller gift hvis ikke annet enn kvelning kan utelukkes.
Citera
2020-06-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Årsak: Tragisk uproffe journalister,som ikke er nøyaktige nok med språket.

Spiller det noen rolle om det var bilen eller uniformene som avslørte dem? Poenget er vel at de kom på en slik måte at mulige kidnappere skjøte at politiet var involvert. Hadde vært interessant å vite om kidnapperne brukte den der koden for at politiet snuser rundt og at de derfor må drepe henne.
Citera
2020-06-13, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Politiet sier at dette er et sikkert livstegn, og det forholder jeg meg til.

Hvis politiet bare har data fra basestasjonen å gå etter, så kan det ha vært andre som brukte hennes telefon. Dessuten er det vel en stund siden at politiet omtalte det som siste livstegn. En annen ting man kan merke seg er at de omtaler det som livstegn og ikke livsbevis. Telefoner har blitt brukt i tidligere drapssaker for å plante livstegn, det så vi seinest i Jemtland-saken. I den saken ble det også omtalt som at "siste livstegn fra Janne var kl. 05.50", men så var det altså Svein som var på ferde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in