2020-06-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Kl.08.45 til 08.56 er vel det korrekte?

Altså 11 min
Ikke 1 time og 11 min.

Tusen takk. Jeg skal rette innlegget mitt.
Citera
2020-06-13, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Samtalene AEH hadde morgen hun ble borte sier da ingen ting, dette er bare registerte anrop gått til forskjellige medlemmer i familien, ingen andre enn familien som snakket med henne denne morgenen?
Man kan kun se på tlf, at anrop har blitt gjort, man vil ikke kunne høre samtalen.
Så disse anropene beviser vel lite, så lenge ingen andre enn familien snakket med henne denne morgenen.

Jo, hun snakket med andre enn familien denne morgen. Et viktig element i tidslinjen.
Citera
2020-06-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
AE snakket i telefonen med kontordamen, og samtalen ble avsluttet etter kl 09:00 - da hadde TH kjørt hjemmefra og var på vei til jobb.
I tillegg blir det sendt SMS og ringt utgående samtaler fra AEs mobil frem til kl 09:16.

<Siden TH er så rik - så har han sikkert supermann-krefter også>

Politiet mener at AE forsvant (drept?) i tidsrommet kl 09:16 - 09:48:

- AE ringte til kontordamen kl 08:45 (avsluttet samtale etter kl 09:00)

- TH drar hjemmefra mens AE fremdeles snakker i telefonen ca kl 09:00

- en bil blir observert kl 09:05 på overvåkingskamera (fra andre siden av vannet) rygger opp grusveien, og parkerer ved skogholtet på baksiden av garasjen

- AE sender SMS kl 09:10

- TH ankom Futurum-bygget kl 09:10 - 09:15 (kamera i området).

- Siste sikre livstegn fra AE er en utgående telefonsamtale klokken 09:14 (avsluttet samtale kl 09:16) til et familiemedlem

- elektrikeren ringte til AE kl 09:48 (AE svarer ikke på anropet)

- TH ringte fra Futurum-bygget kl 10:06, kl 10:07, kl 11:13, kl 11:14, kl 11:17, kl 13:06, kl 13:08 og kl 13:18

-TH kommer hjem kl 13:38

- TH ringer et familiemedlem kl 13:40

- TH ringte AEs mobil hjemmefra kl 13:45

- TH varslet politiet ca kl 14:10

AE hadde 21 anrop inn og ut fra telefonen sin den dagen hun forsvant, 31. oktober i 2018.
14 av disse var ubesvarte anrop fra 09.14-samtalen og frem til TH varslet politiet ca kl 14:10

Havhest,

Hvorfor skriver du så masse feil?

Du har vel fulgt både forumet og alle mediene såpass lenge, at fakta burde være på plass nå?
Det er generelt veldig påfallende hvor mye enkelte fantaserer eller dikter opp nye detaljer.

Din påstand: AE ringte til kontordamen kl 08:45 (avsluttet samtale etter kl 09:00)
Dette er ikke riktig: Samtalen ble avsluttet kl 08:56.

Din påstand: TH drar hjemmefra mens AE fremdeles snakker i telefonen
Dette er ikke riktig: AEH hadde avsluttet telefonsamtalen da TH skal ha dratt hjemmefra.

Din påstand: TH ringer et familiemedlem kl 13:40
Dette er ikke riktig: Det var et familiemedlem som ringte til THs fasttelefon kl 13:40.

Dette er det uklarheter eller ulike opplysninger om:

Din påstand: TH kommer hjem kl 13:38
Andre medier som NRK og Nettavisen har skrevet at han kom hjem kl 13:30 eller i 13:30-tiden.

Din påstand: TH ankom Futurum-bygget kl 09:10 - 09:15 (kamera i området).
Dette har mediene opplyst: Det er THs bil som er fanget opp av kamera i området.
Senast redigerad av Jayce 2020-06-13 kl. 15:59.
Citera
2020-06-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Havhest,

Hvorfor skriver du så masse feil?

Du har vel fulgt både forumet og alle mediene såpass lenge, at fakta burde være på plass nå?
Det er generelt veldig påfallende hvor mye enkelte fantaserer eller dikter opp nye detaljer.

Din påstand: AE ringte til kontordamen kl 08:45 (avsluttet samtale etter kl 09:00)
Dette er ikke riktig: Samtalen ble avsluttet kl 08:56.

Din påstand: TH drar hjemmefra mens AE fremdeles snakker i telefonen
Dette er ikke riktig: AEH hadde avsluttet telefonsamtalen da TH skal ha dratt hjemmefra.

Din påstand: TH ringer et familiemedlem kl 13:40
Dette er ikke riktig: Det var et familiemedlem som ringte til THs fasttelefon kl 13:40.

Dette er det uklarheter eller ulike opplysninger om:

Din påstand: TH kommer hjem kl 13:38
Andre medier som NRK og Nettavisen har skrevet at han kom hjem kl 13:30 eller i 13:30-tiden.

Din påstand: TH ankom Futurum-bygget kl 09:10 - 09:15 (kamera i området).
Dette har mediene opplyst: Det er THs bil som er fanget opp av kamera i området.

👏👏👏
Citera
2020-06-13, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvor har du denne informasjonen fra?? Fantaserer du? Link?

Samtalen med lønningsansvarlig varte fra 08:45 til 08:56.
Samtalen med lønningsansvarlig ble avsluttet 4 min før TH dro på jobb.
Jeg blingsa litt da jeg leste - leste bare halve setningen
Citat:
Kort tid etter at samtalen ble avsluttet, like etter klokken 09.00, har Tom Hagen forklart at han forlot Sloraveien 4 og reiste til jobb.
https://www.tv2.no/a/11467233/

Uansett, samtalen ble avsluttet etter klokke 09:00.
Trodde TH allerede hadde dratt - mener jeg har lest det tidligere faktisk, at AE og kontordamen ikke hadde avsluttet samtalen da TH dro hjemmefra.

Men jeg ser du blingsa litt selv på tiden
Citera
2020-06-13, 16:30
Medlem
Har dom hittat henne?
Citera
2020-06-13, 16:36
Medlem
Citat:

<b>Uansett, samtalen ble avsluttet etter klokke 09:00.</b>
Trodde TH allerede hadde dratt - mener jeg har lest det tidligere faktisk, at AE og kontordamen ikke hadde avsluttet samtalen da TH dro hjemmefra.

Du tolker nok fortsatt TV2s artikkel feil.

Det er ikke riktig som du påstår at samtalen ble avsluttet etter klokken 09:00.
Samtalen ble avsluttet kl 08:56, dvs før TH forlot hjemmet.

TV2 skriver at TH dro på jobb like etter kl 09:00, dvs kort tid etter at samtalen ble avsluttet
Kort tid etter at samtalen ble avsluttet, like etter klokken 09.00, har Tom Hagen forklart at han forlot Sloraveien 4 og reiste til jobb, skriver TV2.
Citera
2020-06-13, 17:00
Medlem
Citat:
Jeg blingsa litt da jeg leste - leste bare halve setningen

Uansett, samtalen ble avsluttet etter klokke 09:00.

Men jeg ser du blingsa litt selv på tiden

Du må lære deg å lese.

Jayce rakk å svare deg først, ser jeg.

Det opprinnelige innlegget ditt er fullt av faktafeil. En skam.
Citera
2020-06-13, 17:12
Medlem
De første gnisningene mellom TH og politiet skal ha oppstått allerede etter de første minuttene.

Det skjedde under den første telefonsamtalen TH hadde med politiet.
I følge TV2 ønsket TH at sivilkledd politi skulle komme hjem til huset med en gang.

Men politiet ga beskjed om at de måtte møtes et annet sted.
En beskjed som TH skal ha beskrevet som et "sjokk", skriver TV2.

Under møtet på bensinstasjonen kort tid senere skal situasjonen ha blitt verre.
I utrykningsrapporten omtalte politibetjentene TH slik:

«Fornærmede fremsto svært stresset ved at han pratet mye og pratet med halve setninger. Jeg opplevde fornærmede som troverdig ved at han var oppriktig bekymret for hva som skjedde med kona».
I følge TV2 skal TH være sterkt uenig i at han var stresset.

Når det gjelder avhørene har TH reagert på flere ting.

Blant annet at politiet stilte svært detaljerte spørsmål om omstendigheter han opplevde som irrelevante.
I tillegg reagerte TH på at politiet ikke var lydhøre for hans teorier om hva som kunne ha skjedd.

https://www.tv2.no/spesialer/longread/lorenskog-saken
Senast redigerad av Jayce 2020-06-13 kl. 17:17.
Citera
2020-06-13, 17:29
Bannlyst
Citat:
De første gnisningene mellom TH og politiet skal ha oppstått allerede etter de første minuttene.

I følge TV2 ønsket TH at sivilkledd politi skulle komme hjem til huset med en gang.

«Fornærmede fremsto svært stresset ved at han pratet mye og pratet med halve setninger. Jeg opplevde fornærmede som troverdig ved at han var oppriktig bekymret for hva som skjedde med kona».

Blant annet at politiet stilte svært detaljerte spørsmål om omstendigheter han opplevde som irrelevante.
I tillegg reagerte TH på at politiet ikke var lydhøre for hans teorier om hva som kunne ha skjedd.

Først sto det i media at politiet kom i uniformert bil, så ble det forandret til uniformert bil men med sivile klær, og siste nå er sivil bil og at betjentene hadde uniform på seg.
Citera
2020-06-13, 17:48
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Først sto det i media at politiet kom i uniformert bil, så ble det forandret til uniformert bil men med sivile klær, og siste nå er sivil bil og at betjentene hadde uniform på seg.
Årsak: Tragisk uproffe journalister,som ikke er nøyaktige nok med språket.
Citera
2020-06-13, 18:03
Medlem
Citat:

Nok en gang er det TH og forsvarerne hans som slipper til orde i mediene. TH ble nok fort gretten da han oppdaget at politiet ville styre etterforskningen selv. Det var ikke slik han hadde tenkt at det skulle bli.

La merke til denne beskrivelsen.
"«Fornærmede fremsto svært stresset ved at han pratet mye og pratet med halve setninger. Jeg opplevde fornærmede som troverdig ved at han var oppriktig bekymret for hva som skjedde med kona».

Hagen er sterkt uenig i at han var stresset. Milliardæren mener selv at han opptrådte rolig, og ikke opptrådte slik politiet beskriver han.

Han har i et avhør kalt påstanden for manipulering og sagt at «det kan virke som han var en tulling» etter beskrivelsene i rapporten. "
Det må være noe ravende galt med en mann som kun er opptatt av at hvordan andre oppfatter ham selv, når kona hans angivelig er blitt kidnappet for noen timer siden.

Haris Hrenovica kommenterer slik:
"– Når det gjelder opplysninger fremkommet i avhør, er dette et anliggende mellom politiet og den som blir avhørt. Politiet har en lovpålagt taushetsplikt knyttet til dette, og dokumenter fra saken i en løpende etterforsking er på ingen måte offentlige. Fortrolige og detaljerte opplysninger fra avhør kan bidra til å skade en etterforsking, og øke bevisforspillelsesfaren. Politiet kan derfor ikke under noen omstendighet kommentere hva som er sagt eller ikke i avhør, eller kommentere spekulasjoner om dette."
Det er altså TH selv som står bak lekkasjer fra avhør han har vært i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in