2020-06-13, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Årsak: Tragisk uproffe journalister,som ikke er nøyaktige nok med språket.

Ja, forvirrende. Skulle likt å visst hva som foregår bak kulissene.
Citera
2020-06-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, forvirrende. Skulle likt å visst hva som foregår bak kulissene.

Tror ikke det er journalistenes feil, dette her.

Politiet har helt åpent sagt at de har hatt en mediestrategi.

Saken er spesiell, og å forhindre og forebygge falske krav og falske tilståelser har vært viktig for politiet.

Informasjonen som har vært frigitt skal ikke kunne misbrukes. Derfor er enkelte detaljer blitt endret underveis.
Citera
2020-06-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Hei!

Jeg har fulgt med på saken med ikke skrevet på dette forumet før.

Har noen fått med seg at det har kommet ut bok om saken? Jeg fikk disse linkene i går, men har ikke fått kjøpt boken ennå. Noen som har? Den skal visstnok diskutere ulike teorier for hva som har skjedd med AEH.

Hvorfor har vi ikke hørt om dette før?

http://anne-elisabeth.info/

https://books.apple.com/no/book/hvor-er-anne-elisabeth/id1517251110?ls=1

https://ebok.no/ebok/hvor-er-anne-elisabeth_m-rafat/

Er det TH som har sponset deg for å utgi denne boka da ???

Det ser ut som du blir brukt som en brikke i den videre villedningen, men hva gjør man ikke for en neve monero
Citera
2020-06-13, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Saken er spesiell, og å forhindre og forebygge falske krav og falske tilståelser har vært viktig for politiet.

Informasjonen som har vært frigitt skal ikke kunne misbrukes. Derfor er enkelte detaljer blitt endret underveis.

Ja, det skal jo nesten ikke gå ann å bomme sånn på denne detaljen. 3 forskjellige versjoner. Mens alt det andre har vel ikke blitt endret noe på, bortsett fra ang den samtalen der det først sto i mediene at den gikk til TH kl.9.14.
Ja, logisk at det er for å forhidre at saken blir skadet på noen måte. F.eks. trusler fra GM eller falsk GM om at TH er observert på bensinstasjonen osv.
Citera
2020-06-13, 18:32
Medlem
Citat:
Nok en gang er det TH og forsvarerne hans som slipper til orde i mediene. TH ble nok fort gretten da han oppdaget at politiet ville styre etterforskningen selv. Det var ikke slik han hadde tenkt at det skulle bli.

La merke til denne beskrivelsen.
"«Fornærmede fremsto svært stresset ved at han pratet mye og pratet med halve setninger. Jeg opplevde fornærmede som troverdig ved at han var oppriktig bekymret for hva som skjedde med kona».

Hagen er sterkt uenig i at han var stresset. Milliardæren mener selv at han opptrådte rolig, og ikke opptrådte slik politiet beskriver han.

Han har i et avhør kalt påstanden for manipulering og sagt at «det kan virke som han var en tulling» etter beskrivelsene i rapporten. "
Det må være noe ravende galt med en mann som kun er opptatt av at hvordan andre oppfatter ham selv, når kona hans angivelig er blitt kidnappet for noen timer siden.

Haris Hrenovica kommenterer slik:
"– Når det gjelder opplysninger fremkommet i avhør, er dette et anliggende mellom politiet og den som blir avhørt. Politiet har en lovpålagt taushetsplikt knyttet til dette, og dokumenter fra saken i en løpende etterforsking er på ingen måte offentlige. Fortrolige og detaljerte opplysninger fra avhør kan bidra til å skade en etterforsking, og øke bevisforspillelsesfaren. Politiet kan derfor ikke under noen omstendighet kommentere hva som er sagt eller ikke i avhør, eller kommentere spekulasjoner om dette."
Det er altså TH selv som står bak lekkasjer fra avhør han har vært i.

..Men att TH tänkte på hur han framstod mer än på sin fru just då han träffade poliserna, kan ha sin förklaring i att han självklart var medveten om att han kunde bli misstänkt ..eller åtminstone avsynad.
Han var så klart rädd för att bli anhållen per automatik.
Det kan ju kännas lika hemskt som att frun är försvunnen -
Hela situationen måste varit omtumlande.
Men litet konstigt - håller med - att han gör affär
om huruvida han verkade stressad eller inte! Vem hade inte blivit stressad, ja sjuk,
om en närstående försvann spårlöst med spår som av mord?

Men man kan inte döma en person på hur han uppträder ...
Han kanske är en härdad man på andra områden och är inte en känslomänniska.
Kanske betraktar poliser som "förhandlingspartner" ...
Citera
2020-06-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
De første gnisningene mellom TH og politiet skal ha oppstått allerede etter de første minuttene.

Det skjedde under den første telefonsamtalen TH hadde med politiet.
I følge TV2 ønsket TH at sivilkledd politi skulle komme hjem til huset med en gang.

Men politiet ga beskjed om at de måtte møtes et annet sted.
En beskjed som TH skal ha beskrevet som et "sjokk", skriver TV2.

Under møtet på bensinstasjonen kort tid senere skal situasjonen ha blitt verre.
I utrykningsrapporten omtalte politibetjentene TH slik:

«Fornærmede fremsto svært stresset ved at han pratet mye og pratet med halve setninger. Jeg opplevde fornærmede som troverdig ved at han var oppriktig bekymret for hva som skjedde med kona».
I følge TV2 skal TH være sterkt uenig i at han var stresset.

Når det gjelder avhørene har TH reagert på flere ting.

Blant annet at politiet stilte svært detaljerte spørsmål om omstendigheter han opplevde som irrelevante.
I tillegg reagerte TH på at politiet ikke var lydhøre for hans teorier om hva som kunne ha skjedd.

https://www.tv2.no/spesialer/longread/lorenskog-saken

En detalj til fra TV2-artikkelen som er både oppsiktsvekkende og avslørende.

Nå har goingsomewhere vært så grei at han har demonstrert tydelig for alle lesere her, hvordan det er mulig å legge beskjeder i bitcoin-overføringene.

Det er naturlig å tro at hvis DenAntatteMotparten er proffe kriminelle må de ha kjent til denne muligheten for kommunikasjon.

Har så politiet prøvd å forklare TH om denne muligheten for kommunikasjon? Prøvd å forklare datter HHB2, brevskriveren, om kommunikasjonmulighene i bitcoin-transaksjonene? I så fall har ikke budskapet nådd frem. Synes det som.
"Hvis Tom Hagen ikke svarte den såkalte motparten, håpet han at de ville ta kontakt på en plattform mer egnet for kommunikasjon.

I brevet hevder datteren at politiet, angivelig ved en feil, sendte kryptovaluta til motparten og dermed innledet en dialog. Dette reagerte den nærmeste familien sterkt på.

I brevet skriver datteren:

«Jeg var på det tidspunktet rasende, hvordan kan de leke med min mor sitt liv slik, hva med mine barns sikkerhet nå? Spørsmålene var mange».

Politiet har ikke villet kommentere dette. "
Men, det hadde vært mulig for TH å kommunisere med DenAntatteMotpart via bitcoin. Ville ikke TH gjøre det? Hva skjedde?

Politiet har jo sendt tre bitcoinmeldinger med kommunikasjon, "dec0de", "decode hex in monero to ascii" den 10. desember, og "cee face ae" den 14. desember 2018.

Visste ikke TH om disse tre meldingene? Det ville jo være ekstremt rart.
Citera
2020-06-13, 18:48
Medlem
Dette er et mysterium.

Om det var slik at TH motsatte seg at kommunikasjonsmulighetene i bitcoinoverføringene skulle benyttes aktivt.

En mulig årsak til en slik vrangvilje kan jo ha vært at TH ikke ville greie å svare på meldingene dersom det var han selv som agerte DenAntatteMotpart.

Og det kom aldri noen svar fra DenAntatteMotpart på de innebakte meldingene i bitcoin-transaksjonene.

Jeg kan egentlig ikke tenke meg at politiet har latt være å informere TH.

Snakk om å avsløre seg selv. For hele Norge, og hele verden, for den del. Saken vekker jo oppsikt kloden over.
Citera
2020-06-13, 18:57
Medlem
TH hadde satt seg selv i en vanskelig situasjon da han oppdaget at det gikk an å sende meldinger med bitcoin-transaksjonene.

Han må ha motsatt seg dette. Og ha løyet til barna, ihvertall HHB2, brevskriveren. Løyet til barna for å få barna til å vende seg mot politiet, og få fokus vekk fra den mulige kommunikasjonen via bitcoins.

Og nå angriper han politiet selv. For alt mulig. For å ha beskrevet han "som en tulling" i en rapport. Alt slags tull og tøys og uvesentligheter angriper han politiet med nå, i desperate forsøk på å få fokus vekk fra bitcoins-transaksjonene.

Avslørende.
Citera
2020-06-13, 19:30
Avslutad
Citat:
Tidspunktet 13:30 er nevnt også i videoen øverst i Nettavisens artikkel.

Det går da ikke an å bare anta at Nettavisens journalist har slurvet med én så ekstremt viktig detalj.

At TH kom hjem 13:30 i stedet for 13:38 stemmer også med politiets opplysninger om at TH har hatt problemer med å forklare hva han gjorde etter at han kom hjem.

Og, denne tidsforskjellen blir avslørende når vi vet at et familiemedlem ringte på fasttelefonen 13:40, og at TH under den korte samtalen ikke nevnte noe som helst om de unormale observasjonene han hadde gjort i huset etter at han kom hjem.

Citat:
Du må lære deg å lese.

Jayce rakk å svare deg først, ser jeg.

Det opprinnelige innlegget ditt er fullt av faktafeil. En skam.
Gid!
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-ringte-anne-elisabeth-atte-ganger-pa-tre-timer-dagen-hun-forsvant/3423974009.html
Citat:
Politiet har tidligere opplyst at han var hjemme rundt klokken 13.30.
Media opererer med cirka-tider, og 13:38 er fortsatt i 13:30-tiden.
Citat:
At TH kom hjem 13:30 i stedet for 13:38 stemmer også med politiets opplysninger om at TH har hatt problemer med å forklare hva han gjorde etter at han kom hjem.
Her nevner du selv at det tidligere har fremkommet at TH kom hjem kl 13:38.
Men så bekrefter kl 13:30 kanskje bedre din hypotese.
Bekreftelsefella! Som sagt, media bruker mye cirka-tider. Heldigvis er det ikke media som er påtalemyndighet, selv om det kan virke sånn akkurat nå.
Citat:
Tom Hagen forlot hjemmet sitt i Sloraveien 4 rundt klokken 09.00 forsvinningsdagen.
Cirka-tider igjen!

Jeg har nettopp registrert at du Kornblomst bommet med en time selv, men jeg tolker ting litt annerledes, og synes ikke det er skambelagt, selv om du skriver litt feil innimellom.

Jeg er hverken tilhenger av Prussiluskan eller Kling og klang, for å si det sånn. Det der er din og Jayce sin greie, og nå har dere fullt en hel side med flisespikkeri.
Nei, Jayce, innlegget var ikke fullt av feil, og hvorfor gidder du å sitere meg, når du ikke svarer i tilfeller jeg siterer deg, på dine uendelig mange tolkninger og fantasier, som jeg faktisk synes er "helt på jordet".

Gid!
https://www.tv2.no/a/11467233/
Citat:
Kort tid etter at samtalen ble avsluttet, like etter klokken 09.00, har Tom Hagen forklart at han forlot Sloraveien 4 og reiste til jobb.
Tidene i oppsummeringen er hovedsaklig tatt fra disse artiklene jeg lenket til, og det finnes flere opplysninger om tidslinjen i artiklene (legg merke til at de fleste tidene er avrundet)

Hvor ble det av verisureselgeren forresten?
Plutselig kom et teaterstykke og en god middag i konflikt med opplysningene i media...
Senast redigerad av Havhest 2020-06-13 kl. 19:47.
Citera
2020-06-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Synd at ikke språkekspertene til politiet forstår dette.

Ja, hva har de egentlig funnet ut? Har de konkludert?
Citera
2020-06-13, 19:44
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:

Om det er politiet som endrer detaljer de gir ut flere ganger,og gir bevisst ut gale detaljer-kaller jeg dette for løgner,verken mer eller mindre.Da må de jo isteden holde helt kjeft.

Om det er sånn,så er de ikke akkurat gode forbilder som lovens håndhevere.
De slår ned på mistenkte som lyver selv.
Håper og tror,det er journalister som har sitert de feil
Citera
2020-06-13, 19:49
Medlem
Citat:
En detalj til fra TV2-artikkelen som er både oppsiktsvekkende og avslørende.

Nå har goingsomewhere vært så grei at han har demonstrert tydelig for alle lesere her, hvordan det er mulig å legge beskjeder i bitcoin-overføringene.

Det er naturlig å tro at hvis DenAntatteMotparten er proffe kriminelle må de ha kjent til denne muligheten for kommunikasjon.

Har så politiet prøvd å forklare TH om denne muligheten for kommunikasjon? Prøvd å forklare datter HHB2, brevskriveren, om kommunikasjonmulighene i bitcoin-transaksjonene? I så fall har ikke budskapet nådd frem. Synes det som.
"Hvis Tom Hagen ikke svarte den såkalte motparten, håpet han at de ville ta kontakt på en plattform mer egnet for kommunikasjon.

I brevet hevder datteren at politiet, angivelig ved en feil, sendte kryptovaluta til motparten og dermed innledet en dialog. Dette reagerte den nærmeste familien sterkt på.

I brevet skriver datteren:

«Jeg var på det tidspunktet rasende, hvordan kan de leke med min mor sitt liv slik, hva med mine barns sikkerhet nå? Spørsmålene var mange».

Politiet har ikke villet kommentere dette. "
Men, det hadde vært mulig for TH å kommunisere med DenAntatteMotpart via bitcoin. Ville ikke TH gjøre det? Hva skjedde?

Politiet har jo sendt tre bitcoinmeldinger med kommunikasjon, "dec0de", "decode hex in monero to ascii" den 10. desember, og "cee face ae" den 14. desember 2018.

Visste ikke TH om disse tre meldingene? Det ville jo være ekstremt rart.

Familien la opp til at det ikke skulle være noen kommunikasjon. TH mente at taushet er gull.
Dette forklarer kanskje også hvorfor hverken TH eller familien har kommet med noen appell.

Mange vil kanskje mene dette er rart og at det ville hastet med å komme i kontakt med antatt motpart for å få hjem et kjært familiemedlem raskest mulig. At det heller ikke har blitt utlovet dusør understreker kanskje familiens linje.
Senast redigerad av Jayce 2020-06-13 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in