2020-06-13, 15:54
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag håller med han som skrev tidigare om ditt hälsotillstånd.

Du har helt missat att vi nästa har lägst arbetslöshet i EU nu? Att vi har en strålande ekonomi. Exempelvis var det endast Sverige som ÖKADE sin BNP första kvartalet 2020. Vi har bland de lägsta statsskulderna i EU. Ja, jäkla skitland. Really.

Vet inte om du läser det du vill läsa..

Jag säger det igen. Vi kommer att få förmodligen den högsta arbetslösheten på sikt i Europa. (Helt övertygad)
Vi kommer på sikt även få problem med ekonomin.

Du beskriver läget nu men jag gör som jag gjort tidigare i tråden alltid beskriva vad som kommer hända i framtiden vilket hittills visat sig rätt.

Sen ska jag bara bevisa för dig hur fel du har när du skriver att vi redan nu har låg arbetslöshet i Europa. Det visar hur lite du har koll men det är alltid kul när du försöker bevisa något och nästan alltid har fel

https://www.europaportalen.se/content/sveriges-okning-av-arbetsloshet-bland-det-hogsta-i-eu
Citera
2020-06-13, 15:54
Medlem
Våg nr 2 på G nu?
Det verkar röra sig uppåt efter en tid av nedgång.
Citera
2020-06-13, 15:55
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Första gången vi inte kryper som hundar för omvärlden och har de strängaste reglerna av alla, då får man skit för det med.

Mer rena missbedömningar som ledde fram till strategin än något överlagt.

Grannländerna var inne på fel spår i början också, men ställde om. De fick viss hjälp från ondskefullt ministerstyre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Första gången vi inte kryper som hundar för omvärlden och har de strängaste reglerna av alla, då får man skit för det med.

Ta munskydd t.ex. Finns ju inget vetenskapligt stöd för FHM överhuvudtaget. Har aldrig funnits något stöd och det är ju det tydligaste exemplet på varför Sverige borde krypa som hundar då landet inte har förmåga att styra sig själva.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det har du uppenbarligen inte! Sen så registreras såklart inte alla influensafall som slutar med döden som influensadödsfall utan mer som lunginflammation och hjärtattack etcm

Men då dör ju ingen av influensa eller hur .

Berätta , hur registreras ett influensa dödsfall?
Citera
2020-06-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Svenskar är ett speciellt folk, man vägrar inse att man gjort fel och alla länder som kritiserar är ett utomstående hot.

Gillar inte JÅ så mycket men säger nog ganska mycket när JÅ tog upp hur Sverige bortsett från WHO rekommendering och det avfärdades i debatten som JÅs killgissning.

Ingen fan av JÅ direkt men det säger ganska mycket när de håller på så.

Eller när vi har Löfven som säger att vad spelar det för roll om man testar sig idag om man kan bli smittade imorgon.

Jo, det gör nog mycket. För är man sjuk då så stannar man hemma, och på så sätt kanske inte smittar någon i riskgrupp.

Att vi ens har en statsminister som uttrycker sig så.

Störda människor.
Senast redigerad av kajusi 2020-06-13 kl. 16:04.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Bara sverige som haft kravaller? Oj.... du har nog missat en del nyheter sista tiden.

Att tex spanien kritiserar sverige är väl självklart. Om spanien gjorde rätt måste ju sverige gjort fel. Så klart de ger sig på sverige politiskt. Saken är att de är avundsjuka på oss.

Nu läste du inte riktigt igen. Demonstrationer och upplopp har skett. Men med i Sverige hade vi det på flera orter och under flera dagar vilket inget annat land hade.
Andra länder satte upp stränga regler och demonstranterna tvingades hem pga av regler för Covid-19.

Men inte Sverige för där fortsatte det.

Spanien avundsjuka på oss? Måste vara de spanjorer som förespråkar diktatur och vill ha en sådan massmördare som Tegnell hos dem. Men måste vara en liten minoritet av spanjorer som motsvarar FI i Sverige tror jag
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vet inte om du läser det du vill läsa..

Jag säger det igen. Vi kommer att få förmodligen den högsta arbetslösheten på sikt i Europa. (Helt övertygad)
Vi kommer på sikt även få problem med ekonomin.

Du beskriver läget nu men jag gör som jag gjort tidigare i tråden alltid beskriva vad som kommer hända i framtiden vilket hittills visat sig rätt.

Sen ska jag bara bevisa för dig hur fel du har när du skriver att vi redan nu har låg arbetslöshet i Europa. Det visar hur lite du har koll men det är alltid kul när du försöker bevisa något och nästan alltid har fel

https://www.europaportalen.se/content/sveriges-okning-av-arbetsloshet-bland-det-hogsta-i-eu

Ja, du får tro vad du vill och önska vad du vill. Men du har uppenbart ingen aning om vad du snackar om. Noll koll.

Arbetslöshetslänken var från 3 mars. Hyfsat inaktuell. Det har kommit en pandemi, men det kanske du missat?
Citera
2020-06-13, 15:58
Moderator
Chantres avatar
Märks att hypen kring det här viruset har dalat stort i Skåne.

Region Halland uppdaterar inte sina siffror under helgerna sedan några veckor tillbaka.

Region Skåne slutar med pressmeddelanden om dagens siffror under helgerna från och med den här helgen.

Region Bleking fortsätter som vanligt med daglig uppdatering.

Folk har tappat intresset för viruset och har börjat leva livet igen.
Citera
Medlem
Citat:
Jag håller med han som skrev tidigare om ditt hälsotillstånd.

Du har helt missat att vi nästa har lägst arbetslöshet i EU nu? Att vi har en strålande ekonomi. Exempelvis var det endast Sverige som ÖKADE sin BNP första kvartalet 2020. Vi har bland de lägsta statsskulderna i EU. Ja, jäkla skitland. Really.

Hur har vi lägst arbetslöshet när vi betalar en halv miljon människors löner varje månad med skattepengar?

Påstår du att vi har en strålande ekonomi? Varje bölar så många företag då... eller varför har vi lika många konkurser nu som 08/09.. kom tillbaka till verkligheten.
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Sverige

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
På en månad har antalet döda hamnat på 1 541 st och smittade 22 423 st.
Citera
2020-06-13, 16:00
Medlem
Citat:
Oj, 30%. Vafan då för. De allra flesta har ju samma ekonomi som före pandemin. Varför ska man snåla på sin semester då för. Nåja, folk är konstiga ibland. Om jag inte får åka utomlands kommer jag spendera mindre pengar på semester eftersom det blir billigare i Sverige men å andra sidan kommer pengarna spenderas i Sverige istället för utlandet.

Men experterna har säkert koll.

Konstigt? Du har tydligen ingen kunskap om psykologiskt beteende vid lågkonjunktur och depression.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in