2020-06-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Kan du bekräfta att CA:s pappa hette Verner?

Det kan jag. Och mamma hette Astrid.
Citera
2020-06-12, 21:02
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
Kontakta Paul Smith

En ny bok av Paul Smith med medverkan från insatta svenska stämmor som nu är friare att yttra sig är kanske det bästa att hoppas på. Och med en bra svensk översättning. Antagligen ointresse från förlag, så där kan behövas förtidsfinansiering och egenutgivning. Bör ske medan det ännu finns kvar allmänintresse för mordet, missnöje över "avslutet" och behov av en väg framåt.

Vad sker med yppandeförbud nu? Smith var ju i kontakt med någon från skytteföreningen som ville uttala sig, men inte fick.
Citera
2020-06-12, 21:05
Medlem
Roerligs avatar
Leif GWs påtagliga ointresse för CA är märkligt. Han verkade inte ha läst Paul Smiths bok och han har väl aldrig tagit upp CA i Veckans brotts avsnitt om mordet eller i andra sammanhang? Nu inför presentationen verkade han antyda något om CA, men det tycktes främst grunda sig i att han tycker att Engström är en stolle och föredrar isåfall CA.

Även om man inte fäster någon vikt vid GWs synpunkter, så får hans resonemang om brott ett genomslag som är unikt.

Kan den som säger sig hata slumpen och inte vill krångla till det i onödan ignorera CA?
Citera
2020-06-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag känner precis som du. Utan vapnet så är CA bara intressant, inte misstänkt. Anledningen till att jag trodde (och fortfande tror) på CA var att KP gick ut hårt med att man hade teknisk bevisning, vilket jag tolkade som mordvapnet.

SE uppför sig mycket konstigt i samband med mordet, och jag köper KP:s resonemang om att man borde ha tittat närmare på honom.
Att han borde ha granskats noga redan 1987 senast är givet.

Att han INTE granskades efter sin intervju i Skydd&Säkerhet 1992 är helt ofattbart.
En del punkter i Clarkes "Tha possible Assasin" stämde dessutom oerhört väl på SE.
Att mördare la sig i utredningen att han hånade vittnen och polis.
Att han på olika sätt försökte återskapa situationen och känslan han hade i samband med mordet.
Att tex springa samma väg som GM flydde i tv är ett lysande exempel på det.
Intervjun i Skydd&Säkerhet ett annat.
Dessa grejer är nog de saker som gör mig allra mest misstänksam mot honom,
Ja ett mordvapen från vapensamlaren hade för mig räckt för att va helt hundra på SEs skuld även om det inte hade varit ett helt vattentätt bevis,
Men CAs vapen som mordvapen det hade varit vattentätt som bevis för CAs skuld.

OM man hade utrett SE långt tidigare hade man nog kunnat säkra de avgörande bevisen kanske hade han rent av erkänt vem vet?
OM SE var oskyldig hade man ju också kommit fram till det och kunnat avföra honom .
Då hade vi sluppit det här lite trista efterspelet som vi nu upplever.
Citera
2020-06-12, 23:39
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
Crowdfunding

Är det någon som känner sig manad att dra igång en Crowdfunding för CA delen av förundersökningen? Tror 100 000 kr räcker ganska långt.

Lookalike har begärt ut allt material om CA och skulle återkomma med summan för detta.
Kan inte tänka mig att det skulle handla mer än något hundratal sidor, säg 200 sidor det blir 400 kronor.
Citera
2020-06-12, 23:41
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Leif GWs påtagliga ointresse för CA är märkligt. Han verkade inte ha läst Paul Smiths bok och han har väl aldrig tagit upp CA i Veckans brotts avsnitt om mordet eller i andra sammanhang? Nu inför presentationen verkade han antyda något om CA, men det tycktes främst grunda sig i att han tycker att Engström är en stolle och föredrar isåfall CA.

Även om man inte fäster någon vikt vid GWs synpunkter, så får hans resonemang om brott ett genomslag som är unikt.

Kan den som säger sig hata slumpen och inte vill krångla till det i onödan ignorera CA?

CA passar inte in i den bild Leif GW Persson har återgett i sina böcker, som till merparten handlar om en poliskonspiration.

Även om han tror att denna man är den mest troliga så vore det skadligt för hans bokförsäljning ifall han går ut och går tvärt emot den teori han själv lanserat i sina böcker.
Vem vill köpa och läsa dem då?
Citera
2020-06-13, 07:17
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
CA passar inte in i den bild Leif GW Persson har återgett i sina böcker, som till merparten handlar om en poliskonspiration.

Även om han tror att denna man är den mest troliga så vore det skadligt för hans bokförsäljning ifall han går ut och går tvärt emot den teori han själv lanserat i sina böcker.
Vem vill köpa och läsa dem då?

Många ser Leif GW som en allvetande guru. Jag vill minnas att han i början trodde det var CP, sedan kom han väl på att, vem läser böcker om mordet som handlar om något så oglamoröst som ett fyllo från Rotebro?
Citera
2020-06-13, 07:58
Medlem
Har det gjorts någon intervju med Cristers bror eller förhör med honom?

Har de genomsökt hans tidigare adresser och stugan efter vapnet?
har han hållt till på andra ställen ? vad vet vi? finns det fler bilder? kanske brorsan har några?
Citera
2020-06-13, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Har det gjorts någon intervju med Cristers bror eller förhör med honom?

Har de genomsökt hans tidigare adresser och stugan efter vapnet?
har han hållt till på andra ställen ? vad vet vi? finns det fler bilder? kanske brorsan har några?

Nej, när Paul Smith ringde blev han förbannad.
Citera
2020-06-13, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Många ser Leif GW som en allvetande guru. Jag vill minnas att han i början trodde det var CP, sedan kom han väl på att, vem läser böcker om mordet som handlar om något så oglamoröst som ett fyllo från Rotebro?
Leif GW är som en jäddlans vindflöjel, om än indränkt i starka drycker; kallar sina medmänniskor för Tomtar och pekar ut Mördare, lite som det passar.
Kan man nu hoppas på att personer, som är helt utan polisiära befogenheter, ger faen i att ge sig på Christer Anderssons anhöriga??
Citera
2020-06-13, 13:21
Medlem
AW93 gör ett solitt intryck på mig.Att CAs farsa hette Werner visste i vartfall inte jag.

Personligen så har jag full respekt för anhöriga till CA och deras integritet.Dessutom så är jag övertygad om att till exempel bror till CA inte har några problem med att hålla på just detta.

En intressant och ny observation är ju att om AW93 är den han utgett sig för att vara,så visar detta att anhöriga till CA tror att det var han som mulade Palme.
Satt i jämförelse med stackars Stig Engströms anhöriga,som ju mangrant kategoriskt avvisar Stig som kapabel till mordet..så äger ju förhållandet omkring CA sitt intresse.
Citera
2020-06-13, 13:28
Medlem
Jag har pratat med vissa personer.
Det efterfrågade materialet kan dröja en del,då det finns ett stort allmänt intresse vad det verkar att ta del av olika delar av PUs material.
Jag lovar som sagt att återkomma så fort jag får någon ny info.
Allt efterfrågat material som jag får ut..ämnar jag lägga upp pronto så att alla som vill kan ta del av det.

Sitta och tjyvhålla på någonting ger ingenting.Skall vi ha en chans att föra denna sak vidare så krävs det den kollektiva kraften som ligger hos alla som är intresserade av arbetshypotesen CA.

Vi har ju sett vad hemlighållande av info inom en mindre krets(PU med flera) leder till.Det är inte det rätta sättet att jobba på som jag ser det,och vi i allmänheten borde utnyttja den möjlighet som uppenbarar sig iom att vi inte är bunda av sekretess och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in