2020-06-12, 11:09
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Definitvt det hade ju i princip knytit honom (elelr ja iaf hans vapen) till mordplatsen.
Det hade utan tvekan räckt för mig .
MEN eftersom man inte hittat vapnet och inte heller kan knyta CA till vare sig Grand eller mordplatsen
så har man inte mycket på honom.
SE är knuten till platsen och har ljugit på ett antal punkter osv.
Jag har lutat ¨åt SE ettag så jag har inga problem med att se honom som en ganska sannolik GM.
MEN eftersom inte CAs vapen hittades så känner jag ändå ett icke obetydligt tvivel.
OM CAs vapen hade hittats och provskjutits utan att vara mordvapenet då hade jag varit helt med¨på att SE är GM.
Nu finns tyvärr ett klart tvivel .CAs vapen gnager lite i mig det gör det.
Jag känner precis som du. Utan vapnet så är CA bara intressant, inte misstänkt. Anledningen till att jag trodde (och fortfande tror) på CA var att KP gick ut hårt med att man hade teknisk bevisning, vilket jag tolkade som mordvapnet.

SE uppför sig mycket konstigt i samband med mordet, och jag köper KP:s resonemang om att man borde ha tittat närmare på honom.
Citera
2020-06-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdaren
Bland de användare jag har på listan är det Kraxpelax som jag tyckte stack ut.
(--)
Jag undrar för övrigt om någon känner till andra gamla forum och diskussionsgrupper som man kunde gräva lite i?
Kraxpelax var en av de tongivande särlingarna på Exilen, ett forum dit invandringsskeptiker drog sig efter att ha blivit utkastade från Passagen debatt runt millennieskiftet. Vet inte hur mycket av det som går att hitta på Wayback Machine?
Citera
2020-06-12, 12:33
Medlem
Himmelstosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Kraxpelax var en av de tongivande särlingarna på Exilen, ett forum dit invandringsskeptiker drog sig efter att ha blivit utkastade från Passagen debatt runt millennieskiftet. Vet inte hur mycket av det som går att hitta på Wayback Machine?

Det är inte troligt att det är CA. En snabb googling avslöjar snabbt Kraxpelax egen blogg och flera inlägg på andra fora, där han även uppger sitt riktiga namn. Inläggen pågår i flera år efter 2008.
Citera
2020-06-12, 12:56
Medlem
Dock så är tankegången god,och fortsatt efterforskning rörande Christer Anderssons eventuella närvaro på nätet bör göras.
Jag är övertygad om att detta kan vara ett av flera olika sätt att komma vidare i mysteriet Christer Andersson..och jag är dessutom relativt säker på att PU skitit i sådana här grejer.
Citera
2020-06-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlrichBrandman
CA:s lillebror heter Kurt. Det kan jag bekräfta. Andra uppgifter ger också intrycket att denna person är trovärdig. Även om jag inte är 100 procent säker.

Jag tackar för bekräftelsen,och jag hoppas att du fortsätter att hoppa in i tråden då och då.
All kunskap runt arbetshypotes Christer Andersson mottages med tacksamhet.
En sak är säker..lösningen på mordet på Olof Palme finns i materialet och däromkring..och intresset för att föra denna sak vidare framåt dog inte i Onsdags.

Uthungrad tandlös hund på köttben.Till skillnad från KP och HM ger vi inte upp.
Senast redigerad av Lookalike 2020-06-12 kl. 13:02.
Citera
2020-06-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag tackar för bekräftelsen,och jag hoppas att du fortsätter att hoppa in i tråden då och då.
All kunskap runt arbetshypotes Christer Andersson mottages med tacksamhet.
En sak är säker..lösningen på mordet på Olof Palme finns i materialet och däromkring..och intresset för att föra denna sak vidare framåt dog inte i Onsdags.

Uthungrad tandlös hund på köttben.Till skillnad från KP och HM ger vi inte upp.
Ahaa!! Så nu är det den vådligt självskjutne Christer A.s närmare anhöriga som står i skottlinjen?! Dvs de ska sättas an, med deckares nyfikna frågande??
Detta kan bli en lustiger dans!
Citera
2020-06-12, 13:34
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Så var förfrågan inlämnad om att ta del av allt material i utredningen som rör Christer Andersson.
Rör det sig om stora mängder så får jag ett kostnadsförslag först.
Det skall dessutom naturligtvis sekretessprövas.

Eventuella andra foton än passfotot känns väl som det bör prioriteras.
Något annat som inte får missas vid eventuell nödvändighet att prioritera i materialet?

Vill gärna veta om familjen och/eller CA har haft tillgång till någon annan bostad än stugan i Tungelsta vid tiden efter mordet.
Om man ex. fortf. haft kvar barndomshemmet i Harplinge.
Om så är fallet så kan han ev. ha gömt vapnet där.
Citera
2020-06-12, 13:41
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlrichBrandman
CA:s lillebror heter Kurt. Det kan jag bekräfta. Andra uppgifter ger också intrycket att denna person är trovärdig. Även om jag inte är 100 procent säker.

Kan du bekräfta att CA:s pappa hette Verner?
Citera
2020-06-12, 13:43
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompleteControl
Namnet Kurt är det som finns i bouppteckningen så det stämmer. Personen som påstod sig vara avlägset släkt skulle posta ett fotografi på CA som då inte är passfotot, vet inte hur det gått med det. TS Kato85 vet kanske mer.

Blev inget eftersom han inte blev den utpekade, vilket jag har all respekt för.
Tänker inte pressa anhöriga om ev. uppgifter utan detta kommer enbart om de vill ge dem frivilligt.

Det som står i utredningen borde ge betydligt mer information om denne person än en avlägsen släktning.
Citera
2020-06-12, 14:17
Medlem
Roerligs avatar
Ett eventuellt snabbspår till de viktigaste för allmänheten ej kända uppgifterna om CA i PU kan vara någon av de poliser verksamma i PU under den tid CA ansågs vara ”huvudspår”. Några av dem har ju uttalat sig i efterhand. Även Åsgård lär ha mkt info om CA och ett intresse för saken. Tänker intervju hos Aro eller nån annan podd tex.

Vet inte hur fria de kan tänkas vara att uttala sig om uppgifter som tidigare föll under förundersökningssekretess, men inte är hemliga för övrigt.
Citera
2020-06-12, 14:58
Medlem
omigas avatar
Kontakta Paul Smith

Något den här tråden alltid kommer att sakna är integritet och trovärdighet. Det behövs en sammanhållande kraft som kan arbeta objektivt och skydda de källor som önskar det.

Det finns bara en sådan person, den danska författaren Paul Smith. Möjligen även Gunnar Wall.

Samtliga övriga hittills kända sk privatspanare eller författare i Sverige har inte kunnat uppvisa ett objektivt förhållningssätt, integritet och/eller sund källkritik.

Jag vill därför uppmana alla som känner uppgivenhet över nedläggningen, och som som sitter på information om CA - anhöriga, utredare och experter - att kontakta någon av dem.
Citera
2020-06-12, 15:07
Medlem
omigas avatar
Crowdfunding

Är det någon som känner sig manad att dra igång en Crowdfunding för CA delen av förundersökningen? Tror 100 000 kr räcker ganska långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in