Citat:
Ursprungligen postat av
Lurenskog
Eller RU med kompiser var en beleilig villedning?
I THs posisjon kunne han hatt kun én medhjelper som han hadde kontakt med. En han stoler blindt på, og som har likt motiv. Gammel forretningspartner f.eks?
Denne M(aster)GM styrte da all kontakt med kryptogutta og dem som utførte ugjerningen i huset.
Kanskje litt søkt, men det er det mye som er i denne saken...
(Jeg tipper nr 5 forresten)
Dersom TH står bak synes jeg ex-bryteren GHH er den som utpeker seg som sannsynlig partner hvis jeg skulle valgt hvem som burde ses på med lupe. Han ble ikke intervjuet før i januar 2019, og fram til da visste han ikke om saken sa han. Han hadde altså tydeligvis ikke pratet med politi (avhør).
Men om han kan ha noe med saken å gjøre, det har jeg absolutt ingen forutsetning om å si noe om, hverken om det er mulig eller om han er typen til det, eller om han har alibi eller noen ting. Men det er klart at med 25 år som TH sin aller nærmeste partner så er det naturligvis grunn nok til at han sikkert har vært i søkelyset.
Hvis TH står bak må det være lojalitet i bildet. Og det må være noen som har møtt ansikt til ansikt hele tiden, på naturlig måte. Da er isåfall GHH en av kanidatene som TH sin høyre hånd i en hel levetid omtrent, og har vel vært med TH i alt som er bygd opp gjennom de 25 årene. Der er det isåfall sterke bånd av lojalitet. Kjenner vel alt om både motgang og medgang og alt av hendelser under veis. Det sier jo sitt sånn sett, uttrykket "høyre hånd", som var hans egen omtale om seg selv.
Så møttes de i huset rett før hendelsen, og de har også møttes i Sloraveien i etterkant iflg hva han sa. De har hatt kontakt på trening osv iflg GHH sitt intervju. Han har også sagt mye som mange synes skurrer i sine intervju, sier mye rart og ulogisk.
At de skal ha møttes for å diskutere eierskap i Kondis Lørenskog i tidene etter hendelsen, og at han sier at de IKKE HAR SNAKKET OM SAKEN, synes jeg virker veldig merkelig også. To så nærstående må da ha snakket om saken? Med mindre GHH faktisk selv er usikker på om TH har gjort det, for da vil han jo ligge lavt ifht å nevne saken.
Angående Kondis treningssenter. De har vel bare små eierandeler der(25% hver), og dette er et lite treningsenter og en fillesak for TH ifht hva annet han står i. Skal noe diskuteres rundt det treningsenteret er det vel isåfall naturlig med hele styret til stede for å ta en seriøs prosess om det? Sånne ting synes jeg virker merkelig. Kondis Lørenskog kan umulig være noe viktig case for TH. Sånn tenker jeg ihvertfall.
Men kan hende at GHHer utelukket fra saken pga alibi osv for lenge siden. Politi hadde nok hanket han inn hvis de fant noe som skurret på han.