2020-06-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Joda vi kan starte på nytt... Hvor ble det av artiklen som forteller at de "Hadde en trivelig frokost sammen, snakket litt om hytteturen de gledet seg til, og da ektemannen kysset sin kone farvel i det han dro på jobb visste han lite om at det var siste gang han skulle se henne igjen..." Eller noe i den duren. Har det stått noenting om at de i det hele tatt så eller snakket med hverandre den morgenen? Det burde vært vært skrevet noe sånt i media helt i begynnelsen, kanskje først? Mulig jeg har gått glipp av det da...

Apropos, et indisium i saken påtalemyndighetene bygger er vel at når TH forklarer dette (utfetad) til politiet, vet han ikke at rett etter at han reiste på jobb, sendte SMS til datter om at hytteturen av avlyst.

Så de satt neppe og snakket om hvordan de gledet seg turen.

Hvorfor lyver TH her?

Forutsatt at AEH sendte SMS-en, noe jeg tror hun gjorde.
Citera
2020-06-12, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja «mere familie» gjør egentlig at trusselbrevet omfatter alle, mens kun H*edda H*gen Ber*ntsen og ektemannen Ei*ik Ber*ntsen er nevnt v navn (der det er sladdet ut/XXXXX)
Jada, forsto det
Det kan selvsagt være en årsak til akkurat det.
Citera
2020-06-12, 15:27
Medlem
Citat:
Eller RU med kompiser var en beleilig villedning?
I THs posisjon kunne han hatt kun én medhjelper som han hadde kontakt med. En han stoler blindt på, og som har likt motiv. Gammel forretningspartner f.eks?
Denne M(aster)GM styrte da all kontakt med kryptogutta og dem som utførte ugjerningen i huset.
Kanskje litt søkt, men det er det mye som er i denne saken...

(Jeg tipper nr 5 forresten)

Dersom TH står bak synes jeg ex-bryteren GHH er den som utpeker seg som sannsynlig partner hvis jeg skulle valgt hvem som burde ses på med lupe. Han ble ikke intervjuet før i januar 2019, og fram til da visste han ikke om saken sa han. Han hadde altså tydeligvis ikke pratet med politi (avhør).
Men om han kan ha noe med saken å gjøre, det har jeg absolutt ingen forutsetning om å si noe om, hverken om det er mulig eller om han er typen til det, eller om han har alibi eller noen ting. Men det er klart at med 25 år som TH sin aller nærmeste partner så er det naturligvis grunn nok til at han sikkert har vært i søkelyset.

Hvis TH står bak må det være lojalitet i bildet. Og det må være noen som har møtt ansikt til ansikt hele tiden, på naturlig måte. Da er isåfall GHH en av kanidatene som TH sin høyre hånd i en hel levetid omtrent, og har vel vært med TH i alt som er bygd opp gjennom de 25 årene. Der er det isåfall sterke bånd av lojalitet. Kjenner vel alt om både motgang og medgang og alt av hendelser under veis. Det sier jo sitt sånn sett, uttrykket "høyre hånd", som var hans egen omtale om seg selv.

Så møttes de i huset rett før hendelsen, og de har også møttes i Sloraveien i etterkant iflg hva han sa. De har hatt kontakt på trening osv iflg GHH sitt intervju. Han har også sagt mye som mange synes skurrer i sine intervju, sier mye rart og ulogisk.

At de skal ha møttes for å diskutere eierskap i Kondis Lørenskog i tidene etter hendelsen, og at han sier at de IKKE HAR SNAKKET OM SAKEN, synes jeg virker veldig merkelig også. To så nærstående må da ha snakket om saken? Med mindre GHH faktisk selv er usikker på om TH har gjort det, for da vil han jo ligge lavt ifht å nevne saken.

Angående Kondis treningssenter. De har vel bare små eierandeler der(25% hver), og dette er et lite treningsenter og en fillesak for TH ifht hva annet han står i. Skal noe diskuteres rundt det treningsenteret er det vel isåfall naturlig med hele styret til stede for å ta en seriøs prosess om det? Sånne ting synes jeg virker merkelig. Kondis Lørenskog kan umulig være noe viktig case for TH. Sånn tenker jeg ihvertfall.

Men kan hende at GHHer utelukket fra saken pga alibi osv for lenge siden. Politi hadde nok hanket han inn hvis de fant noe som skurret på han.
Citera
2020-06-12, 15:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja men jeg føler meg overbevist om at forfatter er norsk. Fordi balansen er så perfekt ifht å skrive så dårlig norsk, men samtidig få fram budskapet så perfekt. Det er ingenting i brevet som ikke nordmenn forstår, selv om det er katastrofalt dårlig språk.

Jeg er ikke av de som tror dette er noe kidnapping. Overhode ikke. At dette er kidnapping er like sannsynlig som 0.005% hvis man bruker sannsynlighetsberegning matematisk og setter alle teser i rekkefølge. Det er fryktelig mange usannsynligheter samtidig som svekker den hypotesen noe enormt.
Dette er et drap fordekt som en kidnapping. Der tror jeg nok politi har helt rett.

Men som sagt, jeg er også veldig tvilende til at TH er den som står bak dette drapet.
Jeg har en tanke om at GM spiller på en frykt hos TH overfor Øst-Europeere. Noe GM vet om TH's fortid..
Citera
2020-06-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har en tanke om at GM spiller på en frykt hos TH overfor Øst-Europeere. Noe GM vet om TH's fortid..

Ja jeg tror GM kjenner alt om TH, og vet alt om hans svakheter og hans historikk og personlighet. Og har spilt på alt dette.

Og som du har nevnt. Kunnskap om at TH har gammel pc, med virus:-)

Forfatter av brev og mail har tydeligvis blitt flinkere til å være ØSt-Europeisk-norsk i mail i januar. Fått øvd seg litt og nye tanker om ordbruken. Men hadde ikke enda lært seg at betale skrives ikke betala:-)
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-12 kl. 15:45.
Citera
2020-06-12, 15:37
Medlem
Citat:
Jeg har VG+ i 3 mnd av gangen. Etter oppsigelse går det ca én uke så kommer det ett nytt tilbud med "prøv VG+ i 3 mnd for ca 20 spenn". Funker kanskje med DB også?

Mulig - har ikke sjekka. ABC Nyheter stjeler som ravner. Innholdet i +artiklene til VG og Dagbladet, finner du i ABC neste dag. NRK er et godt alternativ til løssalgsavisene.
Citera
2020-06-12, 15:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Gir meg ikke så lett på hypotesen om et «familiekomplott».

Vi har hørt at politiet har drevet hemmelig etterforskning mot TH som trolig ikke har gitt så mye. Dette var nok en del av planen, og kontakten mellom de impliserte har trolig vært deretter.

Familietreff andre steder enn Sloraveien, hjemme hos barna, kanskje i kirken, menighetshuset o.l. er mulige steder hvor planen og fremdriften kan ha vært diskutert, sannsynligvis uten at politiet overvåket disse lokalene.

Alle møter med utenforstående ville vært mistenkelige, og sikkert gjenstand for overvåking.

Disse tingene, i tillegg til den «Utenkelige hypotesen» tror jeg kan ha komplisert saken kraftig.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-12 kl. 15:44. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-12, 15:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Vi har hørt at politiet har drevet hemmelig etterforskning mot TH som trolig ikke har gitt så mye. Dette var nok en del av planen, og kontakten mellom de impliserte har trolig vært deretter.

Familietreff andre steder enn Sloraveien, hjemme hos barna, kanskje i kirken, menighetshuset o.l. er mulige steder hvor planen og fremdriften kan ha vært diskutert, sannsynligvis uten at politiet overvåket disse lokalene.

Alle møter med utenforstående ville vært mistenkelige, og sikkert gjenstand for overvåking.

Disse tingene, i tillegg til den «Utenkelige hypotesen» tror jeg kan ha komplisert saken kraftig.
Selv om jeg personlig ikke tror på dette så kan det fortsatt holdes åpent.
Hvordan TH kunne klare å få alle barna hans til å være med på dette er for meg en gåte.
Citera
2020-06-12, 15:56
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Artikkelen er datert 16.mai. Jeg kan ikke se at det er noe nytt i artikkelen.Er for øvrig ikke veldig imponert av +artiklene i løssalgsavisene. Sier nå opp abonnementet på Dagbladet. Det som er bra med abonnement, er tilgangen til avisarkivene!

Ja,enig-tilgang til arkivet er bra!
Generelt er jeg ikke imponert over journalistene i noen av avisene om denne saken.
Mye skurrer også vedr. politiet,da de er konsekvente på å ikke gi detaljer i intervjuer som er i videoer/offentlig -men samtidig så legges det ut drypp av detaljer mange gng.pr mnd. som pressen gir videre.
Det er jo opplagt at etterforskerne gir detaljer på bakrommet til noen journalister.
Detaljer som virker som bagateller,og ikke sterke beviser. Sånn at det lå igjen en bukse,håndkle osv.
Citera
2020-06-12, 16:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Selv om jeg personlig ikke tror på dette så kan det fortsatt holdes åpent.
Hvordan TH kunne klare å få alle barna hans til å være med på dette er for meg en gåte.
Jeg tror det handler om å manipulere barna i årevis til å se på mor som en felles fiende. Det er vanskelig, men har gjennom historien vist seg mulig. Saken i seg selv er historisk, trolig også på verdensbasis, så det er absolutt ikke en umulig tanke.
Citera
2020-06-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Trodde du hadde røyka sokkene dine for en uke siden, men nå begynner jeg å tenke d samme...... Denne saken stinker fra ende til annen. Det er slik jeg ser det, to i familien som må være med på dette. Far i huset selv og minst et av barna.
Citera
2020-06-12, 16:57
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Trodde du hadde røyka sokkene dine for en uke siden, men nå begynner jeg å tenke d samme...... Denne saken stinker fra ende til annen. Det er slik jeg ser det, to i familien som må være med på dette. Far i huset selv og minst et av barna.
Jeg tror alle fire, de samtykket tydeligvis tidlig til telefonavlytting, så de gikk ikke på en smell på den måten heller.

Alle annen kommunikasjon mellom TH og evt. medhjelper enn noen innad i familien tror jeg ville blitt avslørt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-12 kl. 16:57. Anledning: Precisering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in