Citat:
Ursprungligen postat av
univers123
Veldig enig med deg, altfor mye som taler mot at TH er gjerningsmann i denne saken. Også det faktum at han er mediesky, og skulle ha valgt en så spektakulær metode som kidnapping i "lille Norge" for å få kona til å forsvinne, rimer dårlig. En ting med trusselbrevet som kanskje kan indikere at forfatteren ikke er norsk, er bruken av store bokstaver. Mange (kanskje alle?) ikke -latinske språk, har ikke store og små bokstaver. Så ved å bruke kun store bokstaver, unngår man å avsløre typiske unorske feil som manglende stor bokstav etter punktum.
Ja men jeg føler meg overbevist om at forfatter er norsk. Fordi balansen er så perfekt ifht å skrive så dårlig norsk, men samtidig få fram budskapet så perfekt. Det er ingenting i brevet som ikke nordmenn forstår, selv om det er katastrofalt dårlig språk.
Jeg er ikke av de som tror dette er noe kidnapping. Overhode ikke. At dette er kidnapping er like sannsynlig som 0.005% hvis man bruker sannsynlighetsberegning matematisk og setter alle teser i rekkefølge. Det er fryktelig mange usannsynligheter samtidig som svekker den hypotesen noe enormt.
Dette er et drap fordekt som en kidnapping. Der tror jeg nok politi har helt rett.
Men som sagt, jeg er også veldig tvilende til at TH er den som står bak dette drapet.