Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Kan prøve å spekulere litt....
Jeg tar utgangpunkt i opplysninger jeg har om at H*dda er litt "outsider", at hun forut for forsvinningen har valgt å ta avstand fra særlig faren og vært den som er mest kritisk og i opposisjon til ham. Nå viser hun i brevet som er offentliggjort sterk støtte, så det er tydelig at noe har forandret seg gjennom denne tiden etter forsvinningen.
1. Hvis det er en ekte kidnapping: Noen fra fortiden står bak, som har kjennskap til H*dda som del av Hagen familien og derfor trekker fram henne. H*dda har hatt noen bekjente fra et kriminelt miljø i ungdommen.
2. Noen vet at H*dda har hatt forbindelser i kriminelle miljø på Lørenskog, og velger derfor å trekke fram henne for å hinte til at et slikt miljø kan stå bak. En slags staging.
3. Noen nærstående til familien står bak, eksempelvis TEH eller andre: Man trekker fram et av barna for å forsterke trusselen, og velger da H*dda for å skåne de barna som er mer lojale til familien.
4. Hevn. Den som står bak har et horn i siden til både TH og H*dda eller hennes ektemann.
5. Hvis TH står bak kan han ha navngitt H*dda særskilt for å skremme henne "inn i varmen". Han visste at hun ville være den fremste til å mistenke faren, og det var nødvendig å plassere en ekstra trussel.
6. Kombinasjon av disse, og sikkert flere tenkbare årsaker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
7. At hun selv skrev brevet eller var med å bestemme innholdet. At noen skulle ha et motiv for å bare nevne henne i tillegg til TH uten å nevne noen av de andre barna, finner jeg usannsynlig.
Hadde en av de andre skrevet eller bestemt innholdet som eneste fra familien, ville minst to av barna blitt nevnt.
Vi kan ikke se bort ifra at det kan være slik du foreslår.
Det er jo heller ikke så "friskt" det GM har gjort, så alt trenger ikke være logisk.
Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger, så jeg bare venter og ser hva som skjer.
Jeg synes det er merkelig at politiet går så hardt ut mot familien offentlig, uten at jeg ser helt hvorfor.
Jeg har mine egne tanker om det, men velger å holde det for meg selv.
Slettsnoken skriver:
Citat:
Hadde en av de andre skrevet eller bestemt innholdet som eneste fra familien, ville minst to av barna blitt nevnt.
"Vi har hold øye på deg, Anne-Elisabeth, XXXXXXX, og mere familie", står det i trusselbrevet.
Det betyr egentlig at alle i familien er nevnt.
En annen ting:
I tillegg til andre ord som er nevnt, legger jeg merke til er at det står "mere" - det er et ord som tyder på at trusselbrev-forfatteren er norsk eller er sterkt tilknyttet landet.
Det ordet, "mere", mener jeg at ikke er et bokmål-ord. Det er vel mer dialekt, og tyder på at personen har relasjoner i Norge - i den grad at hen forstår (og sikkert også snakker) språket godt.
Jeg bruker ikke det ordet, så jeg vil tro at det er geografisk betinget - men samtidig kan det likevel være at andre fra samme sted som meg bruker ordet pga påvirkning fra media.