2020-06-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Haha, det där beskrev du riktigt bra! Fick mig ett gott skratt vid din beskrivning på slutet, men håller med dig om det mesta.

Dock detta med ytterkanten på trottoaren kan vara till hans nackdel också, ett vittne sade ju att personen som sedan sköt Palme rörde sig där ute på trottoarkanten och följde efter snett bakom paret en bit innan han tog sig fram till dem.
Aha, du menar det här?
”Nästa märklighet: han betonade att han gått på trottoarens ytterkant. Den delen av trottoaren var oplogad och bemängd med snömodd och föreföll vara ett udda vägval, men för Engström fanns det ett värde i att placera sig själv på den delen av gatan: om någon händelsevis hade fäst sig vid Nicola Fauzzis observation av mannen som förföljt makarna Palme så var det där ute i snön som denne hade spatserat. Nu sådde Engström tvivel kring även denna observation.”
Klassisk SE modus operandi, ta kommandot över besvärliga observationer genom att proaktivt koppla dem till sig själv - som ju var en glad, hjälpsam och oskyldig fjolla, så ifall nån säger att mördaren hade keps, glasögon, 3/4-rock eller handledsväska och rörde sig vid ytterkanten, så var det inte alls mördaren utan bara lilla jag!

Det där med snön är ju intressant med tanke på att rekonstruktionsvideon är från april när det var barmark. Mårelius sa att SEs vilda sprint i rekonstruktionen inte stämde med mördaren, som sprang långsammare. Men i februari var det ju stora isfläckar lite här och var enligt bilderna, så det tror väl fan att SE inte hade samma fäste som när han lekte Usain Bolt i april.
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-06-12 kl. 13:07.
Citera
2020-06-12, 13:06
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Oj, vilka vilda spekulationer. Det finns ju ingenting som är rimligt i det du säger. Glöm SE. Han mördade inte Palme.

Det intressanta är varför KP tystades av regeringen. Vad hade han grävt upp som var så farligt för regeringen, dvs. socialdemokraterna?

Farligt för Sverige snarare. Palme mördades av samma anledning som man nu med all kraft försöker avlägsna Trump från presidentposten. Man är beredd att göra allt för att bilden av det ryska "monstret" bibehålls. Personer som kan "förstå" ryssarna rensas bort för att västvärldens sammanhållning och NATO skall kunna bibehållas.
Senast redigerad av KABUN 2020-06-12 kl. 13:28.
Citera
2020-06-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Har inte läst tråden ..men såg på presskonferensen på nätet
Han såg ovanligt korkad ut Peterson
Att han satte ett vapen i händerna på Skandiamannen på grunden att han kände en " Vapensamlare "
Fick mig tänka på Trollkarlen som Ryckte den lilla Skrämda vita kaninen ur hatten.

Sedan framkom det att det fanns ingen som hade en aning om vad som hände på platsen
OCH DET KAN jag köpa
Om det smäller två skott en Fredag kväll vid 23 tiden så vet alla som gjort lumpen vad som händer en går i skydd bakom en byggbarack. Vad kan man säga om det --många hade gjort så.
Hälften av alla ute då lågt räknat är drogade eller fulla ( vill minnas att Leif GW sagt att det fanns skumt folk där och Krister Pettersson i vart fall )
Om det smäller 2 skott så inte fan tittar men efter vad folk har för kläder eller långrock skor osv.
Först tittar man om det finns en mördare kvar med pistolen i näven
Sedan tittar man efter om det syns myndighetspersoner ..

När man sedan ser att det är Palme
Kan man lugnt räkna med att många listar ut att detta är för stort för mig ..Jag drar ..många springer därifrån ---typ stannar jag kvar här kan jag sitta i limmet riktigt Ordentligt ..
Visar sig att så var det Också...
Alla svartskallar alla som rökt på de senaste 14 dagarna. Alla som är halvfulla de flesta unga
Dåliga ljusförhållanden med Motljus från Skyltfönster ..
det framskymtar att snuten varit " Elaka " mot vittnen
En del har mer eller mindre betts försvinna
Man ser efteråt att intrycket är att försöka sätta dit ngn Krille och nu Skandia mannen
Holmer skulle " kratta manegen " för en svartskalle i termer av PKK resten gav han fullständigt fan i är intrycket.
Värdelöst Polisarbete --med ett rasistiskt upplägg ..Politiskt styrt antagligen --Partiorder Pilla inte med det det handlar om rikets säkerhet .När det i själva verket gäller nästa val .. resten borta
SÅ det ger jag Peterson
Har det haft karaktären av POLITRUK rasism med oduglighet --i 35 år HUR kan man se smart ut på presskonferensen 2020. Han kunde haft lyckats Knyta slipsen och kammat sig men ge honom GK för kavajen Då.
Han bankade på trumman var lite stor i korken men han kan inte rätt gärna säga att jag tar detta jobbet men jag kommer aldrig att klara av det.

Jag tycker Skandiamannen skall ha upprättelse --För mig är det en Kille som ställt upp .Han har hamnat i " Zonen " då vill han hålla sig framme .Det händer ju se Dokusåpa folket.
Han kanske fått ett par spänn av tidningarna i arvode för att berätta ..Kolla aldrig en bra historia hette det förr --- Det finns många som tar
Palmehatet var ju stort på den tiden säkert halva folket retade sig på karln Men från det att alla skulle skjuta honom är att driva det för Långt.
Långa rockar på vintern --halkiga skor -- bögslungor inget konstigt.

Har inte ordningsmakten mer behöver han ( Skandiamannen ) och familjen ha upprättelse
Det har även den aspekten .. att om man är Oskyldig ger sig tillkänna på en Brottsplats ställer upp
försöker hjälpa till så skall inte snuten försöka sätta dit en ..med fula trix för att man i vänkretsen har ngn som samlar på vapen eller andra kanske inte vanliga intressen som är hederligt skötta

NÄSTA gång det skjuts står ingen kvar ..Snuten har ju svårt samarbeta med stora grupper
----> https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/dan-eliasson-hj%C3%A4lp-oss-hj%C3%A4lp-oss-1.4379538

För mig hade det varit bättre säga
Detta var ett stort F*ck Up Dropped the ball .. Kling och Klang med R*vapulare och
andra fårskallar Utan hjärnor förstörde det från början och direkt vi skall lära oss av
detta sätta upp en bättre organisation med hederligt folk som inte får Politisk
Påtryckning .. Våra bästa mannar skall få jobba ifred Ber om ursäkt för detta
Schabblet ..

SKALL dom fortsätta ..jaeehh varför inte släpps materialet kan den intresserade allmänheten kanske hitta ngt privatspanarna ... Kommer premisserna fram kan det vederläggas bestyrkas ..
typ han ljuger där den Pistolen fanns på Skytteklubben XYZ år 2013 eller så.
Det kan finnas folk på Ordningsmakten som kan komma med uppgifter av demokratiskt värde.
Här på Flashback har man sett rätt mycket dokument av intresse. Sämre kan det inte rätt gärna bli.
Ropar dom på Hjälp javisst lägg ut rubbet ngn stans på nätet får vi se var vi hamnar
Skall vi fixa detta lilla enkla Åt er JÄ..A storkäftade Korkade SNUTJ..L
Hur går det med Skjutningarna på stan förresten är det en annan R*vapulare som fummlar med det ??

Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
NU var det lagom att avsluta palme-"utredningen" 2 år efter Lisbet Palmes död, eller ?

Eftersom man visste att Lisbet aldrig skulle ha accepterat att Stig Engström skulle vara mördaren.

S Engström liknade inte Christer Pettersson över huvud taget , som hon pekade ut !

Visa upp nio foton på välkammade bilhandlare med gnistrande leenden och ett tionde på Aleister Crowley. Fråga folk ”vem är mördaren”?
Citera
2020-06-12, 13:07
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protector
Tror DNA skulle jämföras med brev där okända har tagit på sig mordet

Alltså anonyma brev?
Citera
2020-06-12, 13:10
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Att han satte ett vapen i händerna på Skandiamannen på grunden att han kände en " Vapensamlare "
Fick mig tänka på Trollkarlen som Ryckte den lilla Skrämda vita kaninen ur hatten.

Sedan framkom det att det fanns ingen som hade en aning om vad som hände på platsen
OCH DET KAN jag köpa
Om det smäller två skott en Fredag kväll vid 23 tiden så vet alla som gjort lumpen vad som händer en går i skydd bakom en byggbarack. Vad kan man säga om det --många hade gjort så.
Hälften av alla ute då lågt räknat är drogade eller fulla ( vill minnas att Leif GW sagt att det fanns skumt folk där och Krister Pettersson i vart fall )
Om det smäller 2 skott så inte fan tittar men efter vad folk har för kläder eller långrock skor osv.

Kan man lugnt räkna med att många listar ut att detta är för stort för mig ..Jag drar ..många springer därifrån ---typ stannar jag kvar här kan jag sitta i limmet riktigt Ordentligt ..
Alla svartskallar alla som rökt på de senaste 14 dagarna. Alla som är halvfulla de flesta unga
Man ser efteråt att intrycket är att försöka sätta dit ngn Krille och nu Skandia mannen
Holmer skulle " kratta manegen " för en svartskalle i termer av PKK resten gav han fullständigt fan i är intrycket.
Värdelöst Polisarbete --med ett rasistiskt upplägg ..Politiskt styrt antagligen --Partiorder Pilla inte med det det handlar om rikets säkerhet .När det i själva verket gäller nästa val .. resten borta
SÅ det ger jag Peterson
Har det haft karaktären av POLITRUK rasism med oduglighet --i 35 år HUR kan man se smart ut på presskonferensen 2020. Han kunde haft lyckats Knyta slipsen och kammat sig men ge honom GK för kavajen Då.
Han bankade på trumman var lite stor i korken men han kan inte rätt gärna säga att jag tar detta jobbet men jag kommer aldrig att klara av det.

Jag tycker Skandiamannen skall ha upprättelse --För mig är det en Kille som ställt upp .Han har hamnat i " Zonen " då vill han hålla sig framme .Det händer ju se Dokusåpa folket.
Han kanske fått ett par spänn av tidningarna i arvode för att berätta ..Kolla aldrig en bra historia hette det förr --- Det finns många som tar
Palmehatet var ju stort på den tiden säkert halva folket retade sig på karln Men från det att alla skulle skjuta honom är att driva det för Långt.

Har inte ordningsmakten mer behöver han ( Skandiamannen ) och familjen ha upprättelse
Det har även den aspekten .. att om man är Oskyldig ger sig tillkänna på en Brottsplats ställer upp
försöker hjälpa till så skall inte snuten försöka sätta dit en ..med fula trix för att man i vänkretsen har ngn som samlar på vapen eller andra kanske inte vanliga intressen som är hederligt skötta

NÄSTA gång det skjuts står ingen kvar ..Snuten har ju svårt samarbeta med stora grupper
----> https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/dan-eliasson-hj%C3%A4lp-oss-hj%C3%A4lp-oss-1.4379538

Detta var ett stort F*ck Up Dropped the ball .. Kling och Klang med R*vapulare och
andra fårskallar Utan hjärnor förstörde det från början och direkt vi skall lära oss av
Schabblet ..

SKALL dom fortsätta ..jaeehh varför inte släpps materialet kan den intresserade allmänheten kanske hitta ngt privatspanarna ... Kommer premisserna fram kan det vederläggas bestyrkas ..
Det kan finnas folk på Ordningsmakten som kan komma med uppgifter av demokratiskt värde.
Här på Flashback har man sett rätt mycket dokument av intresse. Sämre kan det inte rätt gärna bli.
Ropar dom på Hjälp javisst lägg ut rubbet ngn stans på nätet får vi se var vi hamnar
Hur går det med Skjutningarna på stan förresten är det en annan R*vapulare som fummlar med det ??

Ja, hon som försökte rädda livet på Palme borde också ha sprungit därifrån i stället.
Hon blev förhörd som om hon var mordmisstänkt, väldigt obehagliga polisförhör.

Att någon sprang ifrån platsen betyder inte ett dugg. Det kan ha varit vanlig självbevarelsedrift.
Citera
2020-06-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Har det funnits några hot mot åklagaren Krister Peterson ?

Jag skulle vilja påstå till 100% att konspirationen är så pass stor att svenska folket aldrig får reda på sanningen om hur allt ligger till kring Palmemordet.

”Det skulle skaka Sverige i dess grundvalar om sanningen om mordet på Olof Palme kom fram.”

”Det svenska folket är inte moget att få reda om sanningen till mordet på Olof Palme.”

”Det kanske är bäst för Sverige om mordet förblir olöst.”
Citera
2020-06-12, 13:25
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Oj, vilka vilda spekulationer. Det finns ju ingenting som är rimligt i det du säger. Glöm SE. Han mördade inte Palme.

Det intressanta är varför KP tystades av regeringen. Vad hade han grävt upp som var så farligt för regeringen, dvs. socialdemokraterna?

Varför är det inte rimligt? SE var inte en särskilt rimlig person. Han var en "kuf" med alkoholproblem, bakgrund inom militären, och rörde sig i borgerliga kretsar. Det här var 1986. På den här tiden var det lagligt att bära kniv på offentlig plats. Snorungarna sprang omkring med 30 centimeters Ramboknivar. Klart att han kan ha haft en pistol i skrivbordslådan. Hans fru kanske inte gillade att han hade vapen hemma. Vapnet som sådant är inte designat för att genomföra ett yrkesmord.
Citera
2020-06-12, 13:30
Medlem
BlueVeinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Varför är det inte rimligt? SE var inte en särskilt rimlig person. Han var en "kuf" med alkoholproblem, bakgrund inom militären, och rörde sig i borgerliga kretsar. Det här var 1986. På den här tiden var det lagligt att bära kniv på offentlig plats. Snorungarna sprang omkring med 30 centimeters Ramboknivar. Klart att han kan ha haft en pistol i skrivbordslådan. Hans fru kanske inte gillade att han hade vapen hemma. Vapnet som sådant är inte designat för att genomföra ett yrkesmord.

Han rörde sig också ute närmare midnatt och skulle till Täby. En vapenvän som honom, vars bästa vän är vapensamlare hade inte haft svårt att få tag på vapen. Inte heller långsökt att han bär vapen för att känna sig trygg.

Han erkänner ju också iprincip mordet i en intervju på 90-talet. https://m.imgur.com/a/tw7uNNH

SE är mördaren, Palme blev dödad av en slump då en instabil alkoholist råkade ta illa upp vid en slumpträff. De finns ingen konspiration.
Citera
2020-06-12, 13:30
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Alltså de här resonemangen är helt fantastiska.
Det du skriver där skulle alltså räcka för ett åtal för mord tycker du?
Citera
2020-06-12, 13:34
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Alltså de här resonemangen är helt fantastiska.
Det du skriver där skulle alltså räcka för ett åtal för mord tycker du?

Nej, Krister Petersson säger ju tydligt att det som finns inte räcker för att styrka brott. Och en åklagare har ingen rätt att väcka åtal om han inte tror att han kan styrka brott.
Citera
2020-06-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Ja det är väl inte bara det han hävdar ju vidare även att palme fått Hiv efter att ha knullat Tage Erlander, att det var ett teatermord som egentligen aldrig ägde rum, att familjen palme firade mordet i nån jävla sommarstuga uppe i Dalarna, att säpoagenter gjort inbrott hos honom och försökt förgifta hans mat o.s.v o.s.v
Ha Ha mitt i allt elände kring MOP får såna här inlägg mig att skratta.
Skrattet behövs ibland.
Vilka sjuka teorier man tagit del av under årens lopp.
Kritiskt granskande alla ni yngre som läser om MOP mycket är skit, rent ut sagt.

Skulle kunna skapa en tråd om galna teorier enbart.
Citera
2020-06-12, 13:49
Medlem
Citat:

OCH DET KAN jag köpa

SÅ det ger jag Peterson

Schabblet ..

I ett avseende har du extra mkt slagit huvudet på spiken.
Den som råkar befinna sig på en brottsplats i Sverige, som den på Sveavägen 1986. Den ska inte försöka hjälpa till!! Inte på platsen, inte med att försöka sätta efter en förmodad GM, inte därefter heller, såsom ett välmenande vittne.
Varför då; JO, det svenska rättsväsendet är inte värt att få den "hjälpen", inte heller regeringen, inte heller gamar på "medierna". Och - sist men inte minst - man ska absolut inte försöka hjälpa "folket" , så att dom ska få en förklaring till "incidenten"!!!
Enkelt: man drar fort, sedan så kniper man käft, både om vad man sett och vad man TROR.
Skit i Hollywood såpor.....
Senast redigerad av Niklas-P 2020-06-12 kl. 13:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in