2020-06-10, 21:21
Medlem
https://www.st.nu/artikel/inga-nya-spar-efter-forsvunne-mannen-polisen-fortsatter-att-halla-forhor

Citat:
I helgen var Missing People ute och sökte efter mannen i terrängen.

– *Det gav inget – eller nu vet vi ju i alla fall att han inte är i det området och att vi inte behöver leta mer på det stället, säger Henrik Blusi, förundersökningsledare vid polisen i Sundsvall.

Citat:
Parallellt med sökinsatserna bedrivs fortfarande en förundersökning om människorov, alltså en misstanke om att mannen ska ha blivit kidnappad.

– Den misstanken finns kvar och det är ingenting som har förändrats. Det är inget nytt som har hänt och mannen är fortfarande försvunnen, säger Henrik Blusi.

Citat:
Vad gör ni nu från polisens sida?

– Vi fortsätter att hålla förhör och det är på det sätter vi jobbar just nu, säger Henrik Blusi.

Varje dag hålls nya förhör, så även på tisdagen * – men inte heller det förhöret gav någonting som kan ge svar på var den försvunne mannen är.
Citera
2020-06-10, 23:05
Medlem
Jag är säker på nedanstående. Kalla det killgissning om ni vill, men det kommer attt visa sig att det stämmer:
1. Han har inte blivit uppäten av vilda djur.
2. Pappan och farmor har inget med hans försvinnande att göra. Dom är bra människor. Pappan sköter sig nu.
3. Hammarn har levt med problem sedan sin ungdom. Han skulle kunna få ett eget kapitel här. I sin ungdom vållade han en mycket omtyckt persons död i en olycka. Jag är säker på att denna incident plågat honom genom livet, och varit en faktor kring var han hamnat. Men han har inte fått sitt smeknamn utan anledning. Han må knarka en del (har försökt städa till sig men misslyckats), men är i grunden en bra kille. Att han ska ha mördat sin barndomsväns son är otänkbart. Han är dock lojal så han kan ha ställt upp på att dölja något för en väns skull.
4. Mamman är inte att lita på. Hon har såklart inte gjort Hannes illa, men som konstaterats många gånger i tråden så är hon helt väck.
5. Polisen vet om alla teorier och killgissningar som vi framställer här, och har redan följt upp allt. Dom vet också mer än dom kommunicerar ut i media.

P.S
Jag såg en "missing person-poster" på stan i dag. Den träffad. Känns deppigt att en ung pojk mött detta öde, vadän det nu må vara.
D.S
Citera
2020-06-10, 23:24
Medlem
VonAcnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyybula
Men som av en fet jävla slump (!?) så cyklade Hammarn med tillhörande flickvän precis förbi, på Storgatan, då jag postade inlägget och kom från riktning polisstationen. Om dom såg fräscha och nyktra ut? Nja.
Du kanske ska skapa en ny tråd om honom och hans eventuella cykelkunskaper. Denna tråden handlar om hannes inte om Mattias/hammarn.
Citera
2020-06-11, 07:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Hur har det.gått med efterlysningen på stadens
bussar?
Citera
2020-06-11, 10:47
Medlem
Silentiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur har det.gått med efterlysningen på stadens
bussar?

Jo, det sitter sådana på bussarna har jag sett.
Citera
2020-06-11, 13:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentium
Jo, det sitter sådana på bussarna har jag sett.

Tack.
Nästa insamling kanske kan gå till att öka
belöningen?
Citera
2020-06-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Life
Jag är säker på nedanstående. Kalla det killgissning om ni vill, men det kommer attt visa sig att det stämmer:
1. Han har inte blivit uppäten av vilda djur.
2. Pappan och farmor har inget med hans försvinnande att göra. Dom är bra människor. Pappan sköter sig nu.
3. Hammarn har levt med problem sedan sin ungdom. Han skulle kunna få ett eget kapitel här. I sin ungdom vållade han en mycket omtyckt persons död i en olycka. Jag är säker på att denna incident plågat honom genom livet, och varit en faktor kring var han hamnat. Men han har inte fått sitt smeknamn utan anledning. Han må knarka en del (har försökt städa till sig men misslyckats), men är i grunden en bra kille. Att han ska ha mördat sin barndomsväns son är otänkbart. Han är dock lojal så han kan ha ställt upp på att dölja något för en väns skull.
4. Mamman är inte att lita på. Hon har såklart inte gjort Hannes illa, men som konstaterats många gånger i tråden så är hon helt väck.
5. Polisen vet om alla teorier och killgissningar som vi framställer här, och har redan följt upp allt. Dom vet också mer än dom kommunicerar ut i media.

P.S
Jag såg en "missing person-poster" på stan i dag. Den träffad. Känns deppigt att en ung pojk mött detta öde, vadän det nu må vara.
D.S

Barndomskompis? Hammarn ser ju ut att ha varit hög längre än H*nnes levt?
Citera
2020-06-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gli-Azzurri
Barndomskompis? Hammarn ser ju ut att ha varit hög längre än H*nnes levt?

Ser att jag läste galet nu. Nevermind
Citera
2020-06-12, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gli-Azzurri
Ser att jag läste galet nu. Nevermind

Ja, det var väl tidigt 90-tal när olyckan med lill-mange hände. Efter det har han väl inte misshandlat folk med hammare som vapen. Ett tag var han vass på att racea-motorcykel på bana (kan inte den branchen men tror han var i toppen av landets förare), men sedan fallit in i ett beroende. Som jag nämnt tidigare så är han inte ond i grunden, men om Hannes mamma bett honom om något kan han nog ställt upp.

Det är ändå ofattbart hur detta dragit ut på tiden.

Vad gör Polisen? Det är dags att leverera!
Citera
2020-06-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Life
Ja, det var väl tidigt 90-tal när olyckan med lill-mange hände. Efter det har han väl inte misshandlat folk med hammare som vapen. Ett tag var han vass på att racea-motorcykel på bana (kan inte den branchen men tror han var i toppen av landets förare), men sedan fallit in i ett beroende. Som jag nämnt tidigare så är han inte ond i grunden, men om Hannes mamma bett honom om något kan han nog ställt upp.

Det är ändå ofattbart hur detta dragit ut på tiden.

Vad gör Polisen? Det är dags att leverera!

Vad hände med lill-mange?
Citera
2020-06-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysmoster
Vad hände med lill-mange?
Har för mig att Hammarn skjutsade Mange på en Cross-mc eller trimmad moped ... och de kraschade så illa att Mange dog.
Citera
2020-06-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonAcne
Du kanske ska skapa en ny tråd om honom och hans eventuella cykelkunskaper. Denna tråden handlar om hannes inte om Mattias/hammarn.

Fast i tråden spekuleras det kring Hannes försvinnande, och i en del av dessa spekulationer. Så har hammaren flertal gånger kommit på tal, så att en person upplyser oss andra om att han återvänt och är och cyklar i stan är inte konstigt alls? Så vad är ditt problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in