Citat:
Ursprungligen postat av
Amerey
Precis. Verkade ändå som att han blivit utlyst ganska fort i gruppen efter en scam på 900kr. Däremot finns de trades som kan göras för upp emot tiotusentals kronor. De tror jag dock inte var fallet.
Nä jag tror inte på det spåret heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
just_a_girl
Är det nu så att han inte använt sitt simkort utan sin mors i något sammanhang kanske han misstänkte att hans eget nummer var avlyssnat. Eller att någon han ringde skulle vara avlyssnad. Tror att han kan ha försvunnit frivilligt och att modern vet om det. Frågan är varför men skulder eller risken att åka dit för bedrägerier kan ligga bakom. Alternativt kanske de som tagit moderns väskor stötte på honom. Helt osannolikt att man blandar ihop dagar som hon säger sig göra i detta fall.
Fast hans telefon dog ju mitt i samtalet med sin farbror så då borde han ju inte ha nån nytta av hennes simkort. Jag har svårt att tänka mig att han skulle försvinna och sätta sin pappa i den här sitsen, de har en för bra relation. Och han skulle nog lita mer på honom om han var i knipa.
Att blanda ihop dagar är nog kanske inte så märkligt om man varit vaken några dygn och är dimmig i huvet. En normal människa skulle inte göra det, den skulle ha stenkoll på när sitt barn sågs sist.
Citat:
Ursprungligen postat av
outside3
Hursom hoppas jag att ansvariga för detta har bollar nog att kliva fram, även vad man gör förtjänar man inte att bli kidnappad/mördad.
Han kan även bara ha kommit överens med sin mor att "försvinna" därav hennes konstiga svar inom visa områden.
Eftersom det pratas en del ändå så tror jag åtminstone några vet mer än de säger, och jag hoppas verkligen att de talar ur skägget. Vill de vara anonyma så går ju det att lösa
Citat:
Ursprungligen postat av
Fredrik
Upprörda aspbergers utan empati känns väl som rätt så farliga.
Säger som GW, man ska inte krångla till det, de flesta brott är inte så långsökta eller krångliga. Man hittar oftast förövaren i den närmsta kretsen