2020-05-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Allt är väl möjligt, beror på om man retat upp fel person, behöver inte nödvändigtvis ens vara mycket pengar det handlar om. Vad var det för FB-grupper?

Där man kan köpa och sälja CS skins
Citera
2020-05-12, 23:57
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outside3
Sök bara på CSGO Trade Sverige etc så kommer det upp grupper

Citat:
Ursprungligen postat av Amerey
Där man kan köpa och sälja CS skins

Ok tack. Det känns kanske inte som det är rätt typ av människor. Säkert förbannade, men steget därifrån till att ta bort någon är långt ändå.
Citera
2020-05-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ok tack. Det känns kanske inte som det är rätt typ av människor. Säkert förbannade, men steget därifrån till att ta bort någon är långt ändå.
Oja att de finns kriminella där också

Fast att åka till en annan Stad för att få hämnd för "1000kr" kanske är långsökt
Citera
2020-05-13, 00:02
Medlem
Citat:

Precis. Verkade ändå som att han blivit utlyst ganska fort i gruppen efter en scam på 900kr. Däremot finns de trades som kan göras för upp emot tiotusentals kronor. De tror jag dock inte var fallet.
Citera
2020-05-13, 00:02
Medlem
just_a_girls avatar
Är det nu så att han inte använt sitt simkort utan sin mors i något sammanhang kanske han misstänkte att hans eget nummer var avlyssnat. Eller att någon han ringde skulle vara avlyssnad. Tror att han kan ha försvunnit frivilligt och att modern vet om det. Frågan är varför men skulder eller risken att åka dit för bedrägerier kan ligga bakom. Alternativt kanske de som tagit moderns väskor stötte på honom. Helt osannolikt att man blandar ihop dagar som hon säger sig göra i detta fall.
Citera
2020-05-13, 00:04
Medlem
Hursom hoppas jag att ansvariga för detta har bollar nog att kliva fram, även vad man gör förtjänar man inte att bli kidnappad/mördad.

Han kan även bara ha kommit överens med sin mor att "försvinna" därav hennes konstiga svar inom visa områden.
Citera
2020-05-13, 00:08
Medlem
Citat:

Upprörda aspbergers utan empati känns väl som rätt så farliga.
Citera
2020-05-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intedenforsta
länken till s'r's fb funkar inte längre, verkar som hon tagit bort sin fb

Sånna som du som inte förstår detta med maskning borde bli ip-shadow-bannade från FB med omedelbar verkan.
Citera
2020-05-13, 00:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Har mamman återgått till att missbruka narkotika igen, å har hon ingen fast bostad? Låter som destruktivt leverne hon haft till 2016 i alla fall. .
Vild spekulation - Kanske de pundet tillsammans å han dog av överdos
Senast redigerad av Pandalina4 2020-05-13 kl. 00:27.
Citera
2020-05-13, 00:26
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amerey
Precis. Verkade ändå som att han blivit utlyst ganska fort i gruppen efter en scam på 900kr. Däremot finns de trades som kan göras för upp emot tiotusentals kronor. De tror jag dock inte var fallet.
Nä jag tror inte på det spåret heller.

Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Är det nu så att han inte använt sitt simkort utan sin mors i något sammanhang kanske han misstänkte att hans eget nummer var avlyssnat. Eller att någon han ringde skulle vara avlyssnad. Tror att han kan ha försvunnit frivilligt och att modern vet om det. Frågan är varför men skulder eller risken att åka dit för bedrägerier kan ligga bakom. Alternativt kanske de som tagit moderns väskor stötte på honom. Helt osannolikt att man blandar ihop dagar som hon säger sig göra i detta fall.
Fast hans telefon dog ju mitt i samtalet med sin farbror så då borde han ju inte ha nån nytta av hennes simkort. Jag har svårt att tänka mig att han skulle försvinna och sätta sin pappa i den här sitsen, de har en för bra relation. Och han skulle nog lita mer på honom om han var i knipa.
Att blanda ihop dagar är nog kanske inte så märkligt om man varit vaken några dygn och är dimmig i huvet. En normal människa skulle inte göra det, den skulle ha stenkoll på när sitt barn sågs sist.

Citat:
Ursprungligen postat av outside3
Hursom hoppas jag att ansvariga för detta har bollar nog att kliva fram, även vad man gör förtjänar man inte att bli kidnappad/mördad.

Han kan även bara ha kommit överens med sin mor att "försvinna" därav hennes konstiga svar inom visa områden.
Eftersom det pratas en del ändå så tror jag åtminstone några vet mer än de säger, och jag hoppas verkligen att de talar ur skägget. Vill de vara anonyma så går ju det att lösa

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Upprörda aspbergers utan empati känns väl som rätt så farliga.
Säger som GW, man ska inte krångla till det, de flesta brott är inte så långsökta eller krångliga. Man hittar oftast förövaren i den närmsta kretsen
Citera
2020-05-13, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satsumas81
Man förstå ju att mamman sitter på mer information än vad hon säger, pappan till h*nnes bror pratar med h*annes när han är i Kovland, (måndagen) sedan stängs telefonen av,
Och man får inte tag på han mer.

Mamman kommer med någon historia att h*nnes och hon va i sidsjön på söndagen, och att hon tappat bort han!

Sedan börja folk ifrågesätta mamman att han inte kunde ha försvunnit i sidsjön då pappan pratat med h*nnes på måndagen då h*nnes va med sin mamma.

Så börja mamman skriva på fb - sluta skriv jag blandar ihop dagarna.

Min slutsats i detta är att mamman har ju hittat på sidsjön historian ,
Tro h*nnes har försvunnit i Kovland.

Och att s*ara vet mycket mer och hon försöker verkligen dölja något!

Missing people borde söka i Kovland .

Fick också höra att m*ttias e*ik*son har något med detta att göra , han håller sig undan , ingen har fått tag i han efter h*nnes försvinnaden

Tror knappast hammarn håller sig undan , hans telefon står till förfogande till den som vill ringa , hans nummer ligger även utlagt på fb
Citera
2020-05-13, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Har mamman återgått till att missbruka narkotika igen, å har hon ingen fast bostad? Låter som destruktivt leverne hon haft till 2016 i alla fall. .
Vild spekulation - Kanske de pundet tillsammans å han dog av överdos

Mycket möjligt, men som Mor ska man nog kunna våga säga vad som hänt. Om hon kommer ihåg detta dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in