2020-06-10, 12:28
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför skulle Stig Engström aktivt träda fram och utge sig för att vara vittne om han var mördaren?

Det är väl tänkbart för att vilseleda utredningen men absolut inget bevis för något. Någon som hatat Palme (vilket många gjorde) kan förstås ha haft en önskan om att vilseleda utredningen eftersom de tyckte att det var bra gjort.

Man får också fundera på hur Engström skulle kunna fly från platsen efter mordet för att strax efter komma dit igen och låtsas vara vittne. Hur sprang han då?

Det finns också flera misstänkta som med samma motiv och bättre möjligheter än Engström att mörda Palme. CA t.ex. som ägde en Magnum och som inte har lämnat in den till polisen. Han tog också självmord när polisen knackade på hans dörr och ville prata med honom.
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horgh
Någon annan än jag som noterat kontrasten i Peterssons entusiasm i feb i år kontra hans hängande mungipor på fiasko-förensen?

Min teori:
PU ville presentera sydafrika, men fick nej från politiskt håll, och fick byta till plan B dvs SE.

det skulle förklara Borgnäs källa, Suhonens källa samt varför man valde att nämna att Sydafrika är väldigt intressant ur ett motiv-perspektiv. Länge än så fick man inte gå av politiska och diplomatiska skäl.

Från Aftonbladet i går:
Onsdagens Palmebesked väntas bli historiskt – och Aftonbladet erfar att regeringen redan har informerats.

Chefsåklagare Krister Petersson har utlovat teknisk bevisning och enligt personer med känningar inom Socialdemokraterna har Palmeutredarna säkrat ett vapen:

– De har mordvapnet, säger S-profilen Daniel Suhonen.

slut citat.

Någon borde kräva att Suhonen redogör för sina uttalanden.
Citera
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Om man söker på Olof Palme så var ju Lisbeth bara tillsammans med honom mellan 1956-1986. Skulle inte hon kunna vara misstänkt som mördare? Varför gjorde dem slut 86? Vad hade hon för motiv? Det ligger en hund begraven här.
Jo självklart

I slutet på denna får vi höra sanningen.

https://youtu.be/E4ERsbTrIao
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dotslash
Herregud vilket antiklimax. Dom vill väl bara lägga locket på vad som är världens sämsta utredning någonsin. Att med Så svaga indicier anklaga en död människa...

Igår George Floyd - Idag Stig Engström!

Vi samlas allihopa kl 17.00 på plattan i City för att vandra Sveavägen upp och tillbaka fram till midnatt! Medtag ditt plakat med "DLM - Dead Lives Matters" eller "Rättvisa åt Stig!"

Vi försöker hålla FHM's dekret om max 50 000 pers och maximalt 15 mm mellanrum.

Kom igen! Det här duger inte! Men lämna era bats hemma!
Citera
2020-06-10, 12:29
Medlem
JustZlatans avatar
Jag tror jag har klarat ut det. För att få reda på vem som mördade Palme är det bara att ställa en enda fråga. Vem visste att Palme skulle gå på bio? Säpo. Någon från Säpo kontaktade en mördare eller så var det någon anställd från Säpo som utförde mordet. Varför har ingen tänkt på det tidigare?
Citera
Medlem
UlphSvensons avatar
Tomt på ny information och inget övertygande alls. Inte en privatspanare själv, men känns som det inte kom något som pekar ut Engström alls utom att han var en kuf som ville vara med i utredningen. CA och Sydafrika är fan troligare, utan att säga att det är omöjligt att de har rätt.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Bara jag som noterar att det i samma stund som denna presskonferense sker, också samtidigt kör man livet i coronauppdateringen samt tal från Löfven angående coronan?

Känns lite som att man medvetet försöker rikta strålkastarljuset från utredningens förklaring, eftersom man vet den suger balle.
Citera
2020-06-10, 12:30
Medlem
Summering av presskonferensen:
Det går inte att otvivelaktigt bevisa att Stig Engström var oskyldig, det är därför bevisat att han är skyldig.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tror han tidigarelägger halvårssupandet efter det här resultatet.

Högst troligt! Och jag förstår honom.
Citera
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Igår George Floyd - Idag Stig Engström!

Vi samlas allihopa kl 17.00 på plattan i City för att vandra Sveavägen upp och tillbaka fram till midnatt! Medtag ditt plakat med "DLM - Dead Lives Matters" eller "Rättvisa åt Stig!"

Vi försöker hålla FHM's dekret om max 50 000 pers och maximalt 15 mm mellanrum.

Kom igen! Det här duger inte! Men lämna era bats hemma!
Vilen särdeles dum idé.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vem trodde inte det. GW är säkert dock extra besviken. Han har ju sagt att han skulle kunna ge upp alla sina miljoner för att få reda på sanningen kring Palme-mordet. Konstigt att Palmes söner sväljer detta med hull och hår.

Jag tror många känner sig tvingade att hålla masken. Många vill nog också ha ett avslut, men det här kommer ju aldrig avsluta några teorier. Mycket som inte stämmer vad gäller Engström som mördare och framförallt finns inga bevis. Tror vi kommer fortsätta att fråga oss vem som sköt palme om ytterligare 34 år.
Citera
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyrico
Detta är en minst lika besvärande omständighet som pekar på att regeringen har förhindrat att den utlovade bevisningen presenterades som indicierns mot Engström som presenterades
Precis det jag ville visa. Kan tyvärr inte uteslutas. Så skakig och usel var Kristers utläggning. Han såg inte det minsta bekväm ut med situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in