2020-06-10, 12:18
Medlem
Intressant att de lämnar en konspiration öppen. Bra att skandiamannen nu är utpekad. Då är det bara att fortsätta nysta upp konspirationen!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Faktiskt. Det är två helt olika typer av personer.

Hade utredarna hittat mordvapnet och kunnat koppla det till någon i Stig Engströms bekantskapskrets hade jag nog kunnat köpa Engström som trolig mördare, även om mycket fortfaraned är oklart. Det som framkom idag gör mig inte det minsta övertygad om att det är Engström. Christer Pettersson är en mer trolig mördare och jag har aldrig trott att det var han som sköt Palme. Total besvikelse.

SE kan vara den som höll i vapnet, jag köper honom som GM, dock föll hela storyn när KP berättade om organisationer och personer som var och fortfarande är under sekretess och som fanns på stan där och då, att man inte kan komma vidare den vägen.

Inte oväntat alls att sekretess sätter käppar i hjulet på utredningen.

Bra upplägg på presskonferensen, dock hade man ju förväntat sig en vattentät upplösning på gåtan.
Citera
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Nu är jag ännu mer övertygad om att en konspiration ligger bakom, Svenska poliser & militärer antingen ensamma eller behjälpliga utländsk underrättelsetjänst
Citera
2020-06-10, 12:19
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Lägg av. Han är spiknykter idag. Men på midsommarafton drar han igång sitt krökande igen.

Jag tror han tidigarelägger halvårssupandet efter det här resultatet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Christer Andersson är ju t o m lik CP.

Och KP är ju otroligt lik CP, enl. mig. Har någon tänkt på det?
Citera
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att KP var nervös tror jag inte. Jag tror snarare att han har en begynnande Parkinson.
Jag har trott flera år att han är gammal stammare och att det är vad som bryter fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Han hade keps och halvlång rock, alltså var det han....

Ja, det är den slutsats man kan dra efter detta fiasko till pressträff. Gå inte ut i keps och halvlång rock för då kan du bli utpekad som mördare.
Citera
2020-06-10, 12:20
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Antingen talar Petersson sanning och det går inte att producera mer teknisk bevisning, och då får utredningen läggas ner. Det andra alternativet är att han ljuger, och då blir sannolikheten för en statligt sanktionerad konspiration det mest troliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Älskar fan hur spänningen byggdes upp och alla ni idioter som trodde att det skulle komma något vettigt ur det här!!! Alltså Krister Petersson TROLLENS TROLLKUNG och att han har det namnet bara det är ju som att hela utredningen skötts av ett flashbacktroll!!!! 5 stjärnor i trollning!!!!!

Haha JA! troll kungen helt klart.
Alltså helt seriöst detta måste ju vara så jäkla pinsamt för hela poliskåren.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
De trodde uppenbarligen att de skulle kunna presentera teknisk bevisning så sent som för någon månad sedan men nu kan de inte det. Varför ändrades detta?
Någon klant har antagligen tyckt att kulorna gick att binda till ett vapen, sedan har en mer kunnig person avfärdat den möjligheten.

Rena skämtet, bevisningen hade inte ens lett till åtal mot en levande Stig Engström. Nu gör man sig skyldig till förtal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Regeringen sade ifrån underhand: "stopp, ni kan inte peka ut Sydafrika!" ?
Ja, nu börjar man verkligen undra vad som gjorts och sagts de senaste dagarna. Det måste till en utredning som granskar utredarna.
Citera
2020-06-10, 12:21
Medlem
Var man tvungna att peka ut en gärningsman för att kunna avsluta Palmeutredningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in