2020-06-10, 12:24
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför skulle Stig Engström aktivt träda fram och utge sig för att vara vittne om han var mördaren?

Kan inte hitta något motiv heller. Och springer man omkring med en Magnum till vardags? Om den inte kommer från GB-glass.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
För er som vill se på lite tv-underhållning har Svt en genomgång hur mordet gick till ikväll.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-har-studion-byggts-om-infor-palme

Om de inte lägger ner inslaget efter dagens gedigna "historiska pressträff" vill säga!
Citera
Medlem
Stolpe ut. En uppblåst skrävlare som sökte uppmärksamhet och strålkastarsken. Ändrade hela tiden
sitt vittnesmål för att det passade honom och media. Att det 34 år senare skulle göra honom till mördare
tror jag inte var hans mening.
Citera
Medlem
horghs avatar
Någon annan än jag som noterat kontrasten i Peterssons entusiasm i feb i år kontra hans hängande mungipor på fiasko-förensen?

Min teori:
PU ville presentera sydafrika, men fick nej från politiskt håll, och fick byta till plan B dvs SE.

det skulle förklara Borgnäs källa, Suhonens källa samt varför man valde att nämna att Sydafrika är väldigt intressant ur ett motiv-perspektiv. Länge än så fick man inte gå av politiska och diplomatiska skäl.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haksa
Ja, jag med. Hela utredningen genomsyras ju av total ignorans, vittnesmål som man aldrig utredde etc.

Länspolismästare Hans Holmers uttalande om hur sanningen kring palmemordet skulle "skaka Sverige i dess grundvalar" hade han gärna fått utveckla. Han blev väl t.o.m. utfrågad i KU men vägrade klargöra vad han menade. Att han sen också skrev boken med titeln: "Olof Palme Är Skjuten! (läs det fetade baklänges) kan ju knappast vara en slump.

En gåta god som någon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Den här presskonferensen kommer gå till historien som det mest löjeväckande tilltag den svenska statsmakten har legat bakom.
Istället för att erkänna att de misslyckats i utredningen och inte längre vill lägga mer resurser på den så gör de så här! ….

Instämmer! Varför lade dom inte bara med utredningen?
Citera
2020-06-10, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Enligt presentationen skulle stämpeluret på Skandia sitta utanför
receptionen. Det skulle innebära att samtalet med vakten
inte påverkar tidsramen.
Menar du att han gick ut senare och omöjligt kan vara mördaren?
Citera
Medlem
Palme kritiserade inte bara USA utan indirekt även stred mot USA:s intressen med all rätt. Vi erkände Nordvietnam, skickade dit vapen samt soldater och fältläkare för att lära dom sjukvård och strid under Vietnamkriget.

Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
https://sv.wikipedia.org/wiki/Olof_Palmes_tal

Hanoibombningarna.
23 dec 1972.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Palme sa något dumt om USA. Minns inte vad det var. Så det stämmer nog.
Har för mig att han kallade USA för "dessa satans mördare" i något förstamajtal angående USAs krig i Sydvietnam. Tror det gick så långt att USA kallade hem sin ambassadör. Men att de sedan skulle ha utarbetat en mordkomplott mot Palme ska jag låta vara osagt.
Citera
Medlem
All teknik går ju framåt.

Borde det inte gå att koppla kulorna till vapnet om säg 10-15 år med förfinade metoder?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror Leif också är besviken. Trodde verkligen på något nytt och konkret.

Vem trodde inte det. GW är säkert dock extra besviken. Han har ju sagt att han skulle kunna ge upp alla sina miljoner för att få reda på sanningen kring Palme-mordet. Konstigt att Palmes söner sväljer detta med hull och hår.
Citera
2020-06-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Ingvar Carlsson är den mest ärliga sossen idag. Borde gå att pressa honom med mer frågor. Det känns som han vill säga mer i intervjun med SVT.

Ingvar Carlsson är troligen den person som hade mest nytta av en död Palme - motivet är solklart!

Han gick bredvid Palme som en lärjunge i minst 20 år - var palmes personliga sekreterare etc etc

Om det hade varit i Ryssland - så är Ingvar Carlsson - Sveriges Beria....
Senast redigerad av Whistlehead 2020-06-10 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in