Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Han måste ha spanat och väntat på offret. Frågan är vad han ville. Bara mörda någon. Hämnas mot någon i Mohameds familj. Kände han dem sedan tidigare?
Det skrevs i tråden att han sets på platsen flera dagar och rastlöst vandrat runt där. Det spekulerades om att det kunde varit en biltjuv men så släpptes det och tråden kom fram att det var GM som väntat på grabben. Ja, varför gjorde han det om han inte ville träffa honom.
Sexspåret tror jag inte på en morgon med trafik när folk gick på gångstigen, grabben med en stor ryggsäck och kunde säkert skrika och vara tuff nära sitt hem. Klart det fanns en historia bakom.
Det förvånar mej inte om det kommer fram att det var grabbens kniv som mordutredare Åkesson, inkallad som expert trodde. Smutsfolket här vill hellre dra fram en rasistskylt och synas med. Lågt men ack så vanligt idag i Ankeborg där dessa skyltar är lika vanliga som mjölk till barnen när hatet växer och växer.
Jag tror att GM finner en slags frid när han nu får mat, husrum, terapi och sin dator samt slipper att vara något annat än det osäkra barn han är. Jag hoppas på fängelse i minst 10 år och som 47-åring komma ut starkare. Då har han fått ett straff på 16+10 år vilket inte skall blandas ihop med andras öden. Här på jorden har var och en sin egen karma bitch att leva med.