Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Behöver det inte vara. Han kan ju ha drivits av någon fix idé att han skulle känna hur det är att bestämma över liv och död. Det är ofta sådana fantasier det handlar om, när människor (och speciellt unga män) plötsligt dödar någon främmande utan ett urskiljbart motiv. Han kan ju ha ångrat det väldigt mycket sedan dess, och varit livrädd för att åka fast.
Hade jag varit han, så hade jag flyttat utomlands och suddat ut spåren efter mig. Men han kanske inte hade resurser till det - att kunna börja ett nytt liv utomlands, försörja sig, byta namn o.s.v.? Han kanske var beroende av de svenska bidragsgrytorna?
Tror inte du riktigt förstår vad som krävs för att ettablera sig utomlands när du har ont om pengar och dåligt självförtroende, psykisk trött och behöver alkohol till att pigga upp sig med. I sverige hade han säkert men snålt bidrag, syskon, föräldrar sin TV, dator och sina spel.
Har en kompis här som bor granne och inte lämnar sitt rum mer än shopping 30 min en gång i veckan. Han mår skitbra och lever med sin teknik, musik, webb och TV från jordens alla hörn.
Men vad gjorde GM en kulen morgon på platsen och varför hade han spanat innan på platsen när han inte bodde runt kröken? Hade han bestämt att i morgon skall jag bli skogstokig och pang. Nähe, undvik inte det som alla PK inte vill se i sverige och inte såg komma.
Jag tänker inte nu på viruset som ingen såg komma i regeringen utan på hela läget. I desperation ville han ha en förändring i sitt liv men varför just stå och vänta på grabben där tidig morgon? Det svaret skulle vara befriande, tror jag. Men bara hans vänner kan nog bidra med det. Hade han en koppling med grabben? Slumpen? Tror inte på den här. Konfrontationen var planerad är mitt tips.