2020-06-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag tror det kommer mer, lite pga att han erkände så snabbt och verkade så medgörlig. Men förklaringen till varför han gjorde det kanske inte är så logisk däremot.
Han erkände nog för att då DNA matchade var det game over. Inte alls säkert att han står kvar cid erkännandet, ska bli intressant följa rättegången.
Citera
2020-06-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Kanske har han bytt tilltalsnamn?
Tilltalsnamnet är ju isåfall det som skrivs i skolkatalogen...? Eller hur menar du? Jag kanske missförstår.
Citera
2020-06-10, 11:55
Medlem
Citat:
Han kanske bytt förnamn bågon gång efter mordet?
"Under barndomen var de ”Danne och Danne” och gick hela grundskolan i samma klass."
https://www.expressen.se/nyheter/daniel-nyqvists-forvandling-innan-dadet-sorgligt/
Citera
2020-06-10, 11:56
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Han erkände nog för att då DNA matchade var det game over. Inte alls säkert att han står kvar cid erkännandet, ska bli intressant följa rättegången.

Jo, absolut, å andra sidan finns det de som tvärnekar och vägrar prata oavsett dna-bevisning (Wilma-fallet).

Jag tror fortfarande han fick psykbryt på något sätt, tror jag hade tyckt det var jobbigare om det visade sig att han bara ville testa att döda någon.

Tror faktiskt inte han hade psykos, snarare okontrollerbar ilska över något, och troligtvis inte relaterat till offren. Det var så våldsamt.
Citera
2020-06-10, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Han hade nog inte socialbidrag utan någon form av sjukskrivning. Sen tror jag inte han började med det förrän han flyttade hemifrån 2009. 2004-2009 tror jag inte han hade någon inkomst alls eller kontakt med myndigheter. När han började komma ut hade det gått så lång tid att ingen tänkte på det. Så tror jag det kan ha varit.

Sjukt ändå att han var clean från skulder inte hamnade hos kronfogden osv.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale
Varför orkar du inte? Har vi inte precis börjat? Kontrar med Niklas Eliasson, John Svahlstedt, Niklas Lindgren, Mattias Flink, John Ingvar Lövgren, Peter Mangs, Simon Arnamo, Fredrik Svensson, Kristoffer Johansson, Anders Hansson, Peter L. Abrahamsson, Tommy Zethraeus, John Ausonius, Sten Johansson, Sara Svensson, Ulf Olsson, Jonna Henningsson, Olle Möller, Albin Aspgren, Hans Marmbo, Anders Eklund, Martin Jonsson, Daniel Hansson, Andréas Johansson, Hampus Hellekant, Kjell-Åke Johansson, Hugo Färnström, Leif Axmyr, Ulf Borgström, Anders Carlsson, Björn Lindberg Hernlund och nu, alldeles nyligen, Daniel Nyqvist.

Ja, den vita ondskan måste få ett slut nu!

Eller så kanske ondskan är ett genomgående mänskligt drag, oavsett hudfärg eller kön.
Citera
Bannlyst
Har vi fått någon ny intressant info i tråden? Verkar som att ingen känt honom på hans äldre dagar..
Citera
2020-06-10, 11:59
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Har vi fått någon ny intressant info i tråden? Verkar som att ingen känt honom på hans äldre dagar..

Nej.

Personligen hoppas jag mest på att utredarna faktiskt frågar honom om det där överfallet på tidningsbudet år 2006, som polisen då tyckte hade starka kopplingar till dubbelmordet.
Citera
2020-06-10, 12:00
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
I princip så kan man INTE undgå ATT ha släktingar ... vilket är helt omöjligt - eller hur?

Och bästa sättet att inte åka dit - är att INTE göra något brottsligt.

ja det var lite poängen.

Det blir en fråga om gränsen för statens kontroll och makt över medborgarna.
Citera
2020-06-10, 12:02
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Nä, han måste ha levt väldigt isolerat.
Citera
2020-06-10, 12:02
Medlem
Citat:
Sjukt ändå att han var clean från skulder inte hamnade hos kronfogden osv.

Nja den typen brukar inte ha så mycket skulder.
Citera
2020-06-10, 12:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det vet du ju inte i det här läget. Bättre att hålla sig borta från den typen av diskussion innan vi har FUP och ett eventuellt motiv från förhören. Just nu är du inte bättre än dom du kritiserar.

Att mörda ett barn och en äldre kvinna på gatan med kniv är framförallt ett dåd av en svårt psyksjuk människa. Motivbilden är alltså extremt oklar för oss andra.

Ja om man ser till vilka offren är så tyder det på en psyksjuk GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in