2020-06-10, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
SE var ju på gång äldigt tidigt i utrednignen, betedde sig appart, ljög. Man försökte göra kontroller på hans kontor, vilket stoppades, den skumma bakdörren som låstes typ 1 minut efter mordet + andra konstigheter i Skandiahuset. SE drog medvetet till sig intresse.

Nu kan det i min värld mycket väl vara ensam GM och klåpare till polis och utredare.
Kringliggande WT och rörelser kan mycket väl ha varit andra aktiviteter också.
Det finns en sannolikhet att CA såg OP på bion, kutade hem hämtade vapnet och kom tillbaka.

Det är nästan ockhams rakknivs favoritscenario jämfört med,

konspiration som innefattar svensk säkerhetstjänst eller polis, mörkblå brun höger med förgreningar in i marinen.

Det som talar för ensam GM är att han behöll vapnet (om det nu är CA och hans vapen...).

Det som talar mot CA är att han verkar ha sprungit ned på David Bagares gata när han bodde på Hälsingegatan.

Det är otroligt om det var en pågående komplott mot OP och CA bara råkade dundra in och knäppa honom innan dom hann med det.

Man kanske offentliggör en del utredningsmaterial som privatspanarna nu får kamma igenom?
Citera
2020-06-10, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu kan det i min värld mycket väl vara ensam GM och klåpare till polis och utredare.
Kringliggande WT och rörelser kan mycket väl ha varit andra aktiviteter också.
Det finns en sannolikhet att CA såg OP på bion, kutade hem hämtade vapnet och kom tillbaka.

Det är nästan ockhams rakknivs favoritscenario jämfört med,

konspiration som innefattar svensk säkerhetstjänst eller polis, mörkblå brun höger med förgreningar in i marinen.

Det som talar för ensam GM är att han behöll vapnet (om det nu är CA och hans vapen...).

Det som talar mot CA är att han verkar ha sprungit ned på David Bagares gata när han bodde på Hälsingegatan.

Det är otroligt om det var en pågående komplott mot OP och CA bara råkade dundra in och knäppa honom innan dom hann med det.

Man kanske offentliggör en del utredningsmaterial som privatspanarna nu får kamma igenom?

Den tanken har jag lekt med också när man varit trött och tänkt på ett Cluedo- perspektiv.

Alla var påväg att mörda Honom denna kvällen. SE, CA, VG , CP .. hela bunten. Men bara en av dom han först 😂 så alla teorier, vittnes mål är sanna fram till själva skotten.
Citera
2020-06-10, 05:19
Medlem
En tanke, kan polisen när Krister P tog över ha börjat titta på gamla spår och lagt ihop ett och ett och bestämt sig för att göra husrannsakan på CA alla kända adresser?

Eftersom teknisk bevisning var avgörande för fällande dom och CA vapen var det enda i Stockholm som inte hittats bör han ju kommit ganska högt på den listan och getts en del resurser?

Nu vet jag ju inte var (eller om) vapnet hittades förräns 09:30 men säg att det låg i trädgården, det bör ju inte vara första stället en glad köpare börjar gräva upp?

Men en polisgrupp kan ju ha gått igenom trädgården med en NDT markradar.

Alternativet är såklart att köparen renoverade upp huset och snubblade på vapnet och var smart nog att kontakta palmegruppen.
Citera
2020-06-10, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
Han har verkligen ingen heder denna Daniel Suhonen. Går direkt ut till Aftonbladet med sitt eget namn och hänvisar till källor inom partiet. Tror det är en ytterst liten krets inom regeringen som fått förhandsbesked. Daniels källa behöver inte ha direkt insyn.

Ska bli spännande i alla fall. Hittills bevisar det bara att politiker är villiga att gå över lik för lite publicitet.

Framförallt sk1tdåligt att göra ingenting och sedan försöka sno glansen från PU som jobbat häcken av sig för att komma hit.

Har tyckt han varit lite vettig förut men nu är han i slaskhinken med så många andra.
Citera
2020-06-10, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Om det är som du säger så kan inte CA vara Grandmannen eftersom Mårten Palme uppger att mannen vid det nedsläckta skyltfönstret väntade med att gå först efter de passerat honom.

Då är frågan vem är Grandmannen.

Och då måste Christer ha stått i krokarna där med, eftersom Mårten i förhör säger att mannen var den enda på hela gatan som fanns där på rimligt avstånd från paret och Mårten när de språkade om hemfärden.

Och hur visste Christer att de skulle snedda mot Sari om han gått före på östra sidan och de startade promenaden på den västra?

Om det är ensam galning så finns det ju inga kopplingar till CP.

Då kan ju polisen ha haft oturen att satsa på CP som verkade passa gärningsmannaprofilen bättre.

När man därefter gjorde en push för CA så tog det stopp för efter det spektakulära frikännandet så behövde man teknisk bevisning för att få lagföra någon. De chefer som förnedrats iom. CP var inte angelägna om att åka på en smäll till.

Man ser samband där inga samband finns.
Citera
2020-06-10, 08:41
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompleteControl
Det där med löparen känner jag igen! Kan det ha varit i Runners World? Ska leta på vinden efter gamla tidningar som borde vara slängda för länge sedan. Nu går jag in i min ”bubbla” och hoppas kunna skriva igen i denna tråd när jag bearbetat det som komma ska. Tack till TS och alla engagerade postare här!
/CC
Stämmer, det var i RW jag läste det. Kommer inte ihåg exakt när det var men jag tror att det var efter att Filter gått ut med SE-spåret. Vill minnas att jag blev lite förvånad över att han inte nämnde det som sitt favoritspår.

Som jag tolkade GW i morse så tror han på CA men inte SE.

Spänningen är olidlig!
Citera
2020-06-10, 09:42
Medlem
Soterns avatar
Där sket sig allt!
Citera
2020-06-10, 09:49
Avstängd
CA tror jag fortfarande på, inget bevis på skandiamannen bara massa gissande
Citera
2020-06-10, 09:58
Medlem
kato85s avatar
Det här är ju kriminellt, de har fel man.

De har inget mordvapen.

Har de dykt i vedasjön? Ja eller nej?
Citera
2020-06-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det här är ju kriminellt, de har fel man.

De har inget mordvapen.

Har de dykt i vedasjön? Ja eller nej?

Garanterat inte.
De verkar göra bedömningen att det inte går att knyta ett vapen till kulorna längre.
En bidragande orsak till den bedömningen kan vara de negativa resultaten efter provskjutningarna av Engströms grannes vapen.
Senast redigerad av Frosten.Patron 2020-06-10 kl. 10:28.
Citera
2020-06-10, 10:54
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frosten.Patron
Garanterat inte.
De verkar göra bedömningen att det inte går att knyta ett vapen till kulorna längre.
En bidragande orsak till den bedömningen kan vara de negativa resultaten efter provskjutningarna av Engströms grannes vapen.

Så det är en ursäkt till att inte dyka vid vedasjön? ok..

Gör man det och man finner Christers vapen, och även om den är rostig så är då frågan, varför ligger Christers vapen i sjön?
Citera
2020-06-10, 11:44
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andran
Sådär ja.
Krister Peterson gjorde precis som jag inte hoppats.
Det kallas Cherry picking.
Tre vittnesmål säger stickad mössa, KP väljer ut ett som säger "keps" för att kunna få in ett annat vittne som man inte vet om hon såg mördaren.

Ingen teknisk bevisning.
Inget som utesluter en alternativ gärningsman.
Inget tydligt motiv.
Ingen förklaring till hans vapeninnehav.

Fyll gärna på!

Exakt min reaktion. La ni märke till hur KP totalt ignorerade Chevamannens (Leif L) uppgifter om att han var säker på att han såg SE på mordplatsen och att det absolut inte var han som han såg fly efter mordet.

Men så plötsligt tyckte KP att en beskrivning av Leif om mördarens utseende kvalade in i presentationen.

Även om KP inte tycker att Leifs uppgifter är helt pålitliga var det ändå en ren lögn att påstå att absolut ingen sagt sig se Stig vid mordplatsen efter dådet.

KP verkar bygga sitt case nästan helt på Yvonne Nieminens vittnesuppgifter. Saker som talar emot att Stig var mördaren blundar han för.

Inget vapen - inget besked om Stig alltid bar magnumrevolver (bisarrt) eller om detta var ännu en tillfällighet att lägga i raden av tillfälligheter för att få ihop SE som mördaren.

Inget försök att förklara vad som egentligen utlöste mordet.

Ingen genomgång av Stigs personlighet som skulle kunna förklara raden ovan.

Ingen har fallit så tungt i min inre förtroendebarometer som KP gjorde idag.
Senast redigerad av vinbra 2020-06-10 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in