2020-06-10, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Jag har fortfarande inte hittat någon information om han finns med i utredningen sedan tidigare. Viktigt att komma ihåg att polisen misslyckats i denna utredning. Dom räddas av nya metoder och släktforskare.
Jag tror de har väntat på att han skulle begå ett nytt brott och att de då skulle få en DNA-träff. Ja det är klart att de misslyckades.
Citera
2020-06-10, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Motivbilden kommer nog upp rätt snart.
Möjligen hörselpsykos men det är ovanligt att man dödar folk bara sådär.
Vanligt att man blir rädd för att skada andra under en psykos dock.
Om det är en psykos så är det positiva i att han minns händelseförloppet, tydligen eftersom han erkänner mord, vissa minns inte vad som händer under sin psykos och då blir det mer problematisk.

Alltid vid mordfall dyker denna falang av teoretiker som drar fram psykoskortet som en orsak till att folk mördar.

Sätt er in i GM:s sits, han är en "nobody" som knappt klasskamraterna lägger märke till. Alltid varit den udda killen. Alla åren av att leva som ett spöke grodde upp en ilska, föraktet mot andra människor.
Men som den ynkrygg han var och är än idag så vågade han inte ens gå på en gamling eller en kvinna utan ett försvarslöst barn.

Så jag är helt övertygad om att han varit vid sina sinnes fulla bruk när dådet begåtts. Det var en medveten handling som jag tror han inte ångrar idag.
Citera
2020-06-10, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash

Lägg ner det med Jordgubbstrollet nu. Hen hade fel. Detta måste vara den mest irriterande tråden jag försökt följa på FB när typ varannat inlägg handlat om Jordgubben, var GM bodde under tiden för morden (Sturefors, sagts 34,896ggr), om han var 20 eller 21 när det skedde och om hur lagen är då + massa andra frågor som varit officiell info i åratal om detta fall.
Huvudpoängen med diskussionen är väl inte jf i sig utan att komma fram till om GM varit aktiv på fb. Det är ju inte omöjligt och skulle vara väldigt intressant att följa. Har du några sådana aningar?
Citera
2020-06-10, 01:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Hur fan kan snuten ha missat honom i hela 16 år?

Jo det är frågan. Efter så många man testat. Man kunde ju testat brodern för att se att DNA stämde till viss del och sedan tagit in honom. Vi kommer förhoppningsvis få mer information de närmaste dagarna. Huruvida han kanske varit intressant men inte så mycket att man topsade honom.
Citera
2020-06-10, 02:02
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Alltid vid mordfall dyker denna falang av teoretiker som drar fram psykoskortet som en orsak till att folk mördar.

Sätt er in i GM:s sits, han är en "nobody" som knappt klasskamraterna lägger märke till. Alltid varit den udda killen. Alla åren av att leva som ett spöke grodde upp en ilska, föraktet mot andra människor.
Men som den ynkrygg han var och är än idag så vågade han inte ens gå på en gamling eller en kvinna utan ett försvarslöst barn.

Så jag är helt övertygad om att han varit vid sina sinnes fulla bruk när dådet begåtts. Det var en medveten handling som jag tror han inte ångrar idag.

Jag är inne på samma spår som dig, för en del personer
är det för ofattbart att det finns dem som kan döda utan ånger
och sinnesförvirring.
Men det finns, absolut.
Vid en del rättegångar har försvaren försökt med tillfällig psykos orsak,
för att gärningsmannen ska slippa ta ansvar för dåd.
Tror inte på psykos för den hör killen.
Möjligt dock att han har haft depressioner.
Citera
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Är inne på samma spår, eller varje fall liknande. En "lone wolfe" som inte har några problem med att gå under radarn. Kan vara ett nasizt- eller rasistdåd, en Peter Mangs-typ men som bara slagit till en gång, vad vi vet. Ska bli intressant att se vad de hittar i hans näthistorik.
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Hur kan man ens vilja fortsätta leva efter att man haft ihjäl två personer? Usch hade det varit mitt syskon hade anmält hen, hade helt ärligt varit rädd för mitt egna syskon
Varför utgår du från att han har normal empati som oss flesta andra?
Har du inte sett hur mycket ondska det finns i världen, är du så skyddad?
Citera
2020-06-10, 02:03
Medlem
TOGEVICs avatar
Finska rötter hos MGM?
Svenskar (MGM har ju ett tydligt svenskt namn) är inte mest kända för att kniva som dubbelmördaren gjort. Däremot är det mer vanligt att finnar (eller finska zigenare, eller för den delen afghaner, hazarer) gör sånt emellanåt.
Snubben ser ju svensk ut och har ett svenskt namn - men kanske att han har finskt blod?!
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Men det är ingen vild gissning att personen lider av antisocial personlighetsstörning.
Inte säkert. Detta är för övrigt en märklig slaskdiagnos, en helt onödig skräpdiagnos.

Jag tror mer på att Daniel Nyqvist har diagnos inom autismspektrumet.
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Men bilden av Daniel Nyqvist, 37, som ska ha mördat dem, är suddig.

Hos klasskamraterna har den bleknat och i hyreshuset där han bor tycks ingen ha lagt märke till honom

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MROAEo/efter-16-ar-har-daniel-nyqvist-37-fatt-ett-ansikte
Citat:
I över tio år har han bott i huset, men ingen har lagt märke till honom, ingen minns honom, ingen tycks ha sett honom.

Inte förrän nu.
Helt absurt detta!!
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Hur fan kan snuten ha missat honom i hela 16 år?
Stor skandal!
Citera
2020-06-10, 02:05
Medlem
rubin22s avatar
Lite kul! GM var inte så ung som GW trodde, han är inte så perfekt den mannen " GW" som nog många ville tro?
Citera
2020-06-10, 02:08
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Huvudpoängen med diskussionen är väl inte jf i sig utan att komma fram till om GM varit aktiv på fb. Det är ju inte omöjligt och skulle vara väldigt intressant att följa. Har du några sådana aningar?

Skrev i inlägget efter att jag inte har speciellt mycket emot just teorier ifall det är GM om de läggs fram väl, men att många inlägg handlar om att de tycker hen verkar trovärdig trots att hen flera ggr ska ha hintat om att GM är mycket äldre än vad DN är.

Jag tror mer på troll eller att JGF hade fel i sina teorier. Att spekulera i en användares identitet bryter väl dessutom mot forumets regler, eller?
Citera
Medlem
Rastades avatar
Citat:

Jag skrev "om" och förklarade lite skillnader för den jag citerade.

Är också inne på det du säger då detta är mest troligast, hade han känt ånger hade den fega råttan erkänt redan strax efter dådet, som faktiskt folk med psykoser oftast gör när de begått hemska handlingar, och nu vet vi att han garanterat min sin handling vilket man nästan kan utesluta en psykos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TOGEVIC
Finska rötter hos MGM?
Svenskar (MGM har ju ett tydligt svenskt namn) är inte mest kända för att kniva som dubbelmördaren gjort. Däremot är det mer vanligt att finnar (eller finska zigenare, eller för den delen afghaner, hazarer) gör sånt emellanåt.
Snubben ser ju svensk ut och har ett svenskt namn - men kanske att han har finskt blod?!Inte säkert. Detta är för övrigt en märklig slaskdiagnos, en helt onödig skräpdiagnos.

Jag tror mer på att Daniel Nyqvist har diagnos inom autismspektrumet.Helt absurt detta!!Stor skandal!
Vad menar du? Är det absurt att polisen inte hittar en ostraffad individ i en stad med över 100 k invånare? Utan något som kan peka mot en viss individ? Ja visst... jätte absurt... Eller helt normalt. Beror ju på vilken planet man bor på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in