2020-06-10, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullpadel
Alltså, håller med dig. Men i just sånna här fall, där det till synes saknas motiv och snarare handlar om psykos eller vansinnesdåd, och inte handlar om något vanligt fyllebråk eller annan koppling, känns det ändå lite märkligt att GM inte skulle försöka begå fler brott i efterhand.

Jo just det att det pekar på att det inte finns någon koppling till BO är lite märkligt.

Men undrar ändå om hur vanligt eller ovanligt det är med ”omotiverade” mord där GM inte upptäcks men trots detta inte fortsätter. Finns det någon kunskap kring detta?
Citera
2020-06-10, 05:20
Medlem
rubin22s avatar
Det hade varit intressant att veta om han var på festen på Barnhemsgatan, eller varför han befann sig just då på mordplatsen? Något som vet mer?
Citera
2020-06-10, 05:25
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellenare
Sidan som användes för att lösa det här fallet var Family Tree DNA. Sidan Gedmatch användes för att få fast Golden State Killer.

Du kan skicka ditt DNA-test via MyHeritage eller Ancastry för att senare ladda upp resultatet på exempelvis Gedmatch o FTDNA, det har jag gjort. Där kan man även godkänna att det får användas av polis.
Citera
2020-06-10, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Jag personligen tycker att det är ok så länge det rör sig om väldigt allvarliga brott som i det här fallet men om det börjar användas för lindrigare brott som inbrott, narkotikahandel vet jag fan.

När det kommer till det här brottet hade jag gladeligen hjälpt till att sätta dit förövaren, oavsett hur nära släkt. Men ja, det blir en halkig backe. Handlar brottet om att någon skrivit en insändare som är kritisk till genuspolitiken och hamnar i fängelse för den så är det ju en helt annan sak.
Citera
2020-06-10, 05:27
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Vore så skönt! Är vi inte trötta på allt väntande? Varför jag håller fast vid det jag skrev i mitt förra inlägg beror bl a på att alla andra förklaringsmodeller inte givit nåt. Dessutom har jag träffat en dubbelmördare, helt normalt fungerande svensk medborgare, utan minne av det han gjort.

Yxmördaren?
Citera
2020-06-10, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HannahGraafRyttare
När det kommer till det här brottet hade jag gladeligen hjälpt till att sätta dit förövaren, oavsett hur nära släkt. Men ja, det blir en halkig backe. Handlar brottet om att någon skrivit en insändare som är kritisk till genuspolitiken och hamnar i fängelse för den så är det ju en helt annan sak.

Ja precis. Man vill ju gärna vet hur ens DNA prov används och om det kan missbrukas.
Citera
2020-06-10, 05:46
Medlem
Pillevickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellenare
Sidan som användes för att lösa det här fallet var Family Tree DNA. Sidan Gedmatch användes för att få fast Golden State Killer.
Jag har skickat DNA till Family Three DNA men jag vill minnas att de inte skulle använda DNAt till brottsbekämpning.
Det skulle inte förvåna mig om mitt DNA nu ligger i en stor central någonstans. USA i ett nötskal. Nu börjar jag ångra mig att jag skickade in DNA-t från första början
Citera
2020-06-10, 05:53
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Jordgubbsflickan hade fel om GM på många punkter. En av dessa var att han inte skulle ha vetat om att han begick mordet. Han erkände ju nu så kan inte vara han.

Påstod också att GM var 25+ vid tiden för mordet, med andra ord ren BS från en psykosocialt störd individ vars liv är helt innehållslöst utan Flashback.
Citera
2020-06-10, 05:56
Avslutad
Är så sjukt nyfiken på motivet! Och hur allt har varit för honom direkt efter osv. Har undrat detta sen man var 14år! Tror själv att det varit planerat mot 8åringen! Nått med hans familj att göra! Han måste ju berättat anledningen nu för några personer! Ut med det
Citera
2020-06-10, 06:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Rätt i ålder? Hon skrev ju att han var närmare 30 år!
Varför skriva något utan att läsa JG inlägg, finns en sökfunktion.

Nej, du har fel. JG har aldrig påstått att han var 30 år vid mordtillfället. Det var en annan person som frågade om han var det. Hon svarade då mycket tydligt: Nej, dessvärre inte.

Om du har läst JG:s inlägg så ser du däremot att hon svarar: Typ, när en annan skribent frågar om GM är i 20-årsåldern.

Det är en total missuppfattning om att JG påstått att GM är 30 år. Det är en helt annan person som påstår det genom att skriva: Är GM runt 30 år? Ja. Det är skribenten själv som skrivit ja. Om du läser raden under så ser du att JG dementerar det!

"Varför skriva något utan att läsa JG inlägg, finns en sökfunktion?", Tagga ner och öva på din läsförståelse!
Citera
2020-06-10, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Vad är det för ny DNA metod?
Hur åkte han fast för detta nu? Om han sedan tidigare var ostraffad, hur har de bundit hans DNA med DNA från brottsplatsen?

De som styr i Västvärlden har lurat massa korkade medelklassmänniskor att betala pengar för att få lämna ifrån sig sitt DNA till internationella företag. Dessa företag samarbetar sen med olika myndigheter i olika länder och har i praktiken upprättat ett stort och sökbart DNA-register. Någon i mördarens familj eller släkt kan ha betalat för "släktforskning" och genom detta har man kunnat söka på DNA från mordplatsen och fått träffar på släktingar till mördaren och kunnat isolera ett antal tänkbara personer och familjer.
Citera
2020-06-10, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Du kan skicka ditt DNA-test via MyHeritage eller Ancastry för att senare ladda upp resultatet på exempelvis Gedmatch o FTDNA, det har jag gjort. Där kan man även godkänna att det får användas av polis.

Tror du att DNA-informationen inte kommer användas, om man kryssar i att man inte vill att den används av polis?

När informationen är insamlad så är den insamlad och då kommer den att användas förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in