2020-06-10, 10:38
Medlem
Nej det här var helt värdelöst
Citera
2020-06-10, 10:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Saknas groteskt mycket bevis för att kunna fälla Stig, även fast jag tror han är mördaren så skulle jag ALDRIG fälla honom som domare eller ens ge mig in som åklagare gentemot Stig utan fler bevis.
Finns inte Mordvapnet, DNA, video/bild bevis, ögonvittne eller fingeravtryck finns det inte tillräckligt bevis för en fällande dom, ord mot ord dömer inte någon i Svensk Domstol.

Dessutom att besudla minnet av en avliden person utan dessa bevis är riktigt illa gjort.

Jo för att göra detta borde man begära riktigt klara bevis. Nu kommer ju detta bli sk polisiärt uppklarat och Stig kommer betraktas som den som mördade Sveriges statsminister. Men absolut inget nytt har ju framkommit som ens skulle kunna leda till åtal. Det är kanske tur att han inte fick några barn eller har några andra nära släktingar kvar i livet. Blir enklare då att skylla på honom.
Citera
2020-06-10, 10:39
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Näe Christer Pettersson var självsäker och glad när han sa han löst mordet. Men från dess till nu har något hänt,
Enda vi vet är att regeringen blivit informerad och Stefan löfven varit på mötena flera gånger.

Varför behövs flera möten för denna tunna presentation?

Jag är nu övertygad om att sanningen stoppas av högre makter och denna presentationen är bevis för det.
"Vi kan inte utesluta större konspiration"
Tänkte själv på detta när jag läste det tidigare idag. Precis som att utpekandet skulle beröra främmande makt.
Citera
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Dessutom att besudla minnet av en avliden person utan dessa bevis är riktigt illa gjort.

Det är nästan värst av allt. Peka ut någon som mördare på synnerligen svaga indicier och sen lägga ner utredningen. Jag menar WTF? Vore värt för släktingar att stämma både för ärekränkning och förtal (om man ens kan det, vi bor ju inte i USA). Oavsett om Engström är huvudmisstänkt numer så borde denna tunna soppa aldrig ha presenterats överhuvudtaget. Vore bättre om dom bara sagt att utredningen kommit så långt det går men vår huvudmisstänkte/huvudmisstänkta är avlidna så vi lägger ner.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Så Stig får höra på nyheterna att mördqren hade en väska och DÅ berättar han att han hade en väska.

Den infon hade de aldrig fått reda på utan han. Stig ville bli kändis, det är allt.
Citera
2020-06-10, 10:40
Medlem
Jag tänkte på det som CP sa nyss efter att han varit med i tidningen.
”Blir man då utpekad att varit på mordplatsen kan man hänvisa till att man är igenkänd från tidningen”

Egentligen jävligt smart drag om du är mördaren?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Är inte grejen med mytomaner att de ljuger om saker de inte alls skulle behöva ljuga om, snarare än att ljuga för att rädda sitt eget skinn?

Japp, en massa lögner om ingenting egentligen. Ex nån åker på IKEA och köper en soffa och när lögnaren kommer hem så säger han att han inte köpt en soffa utan ett bord eller förnekar att han/hon varit på ikea
Citera
Avslutad
Nae det får bli att titta på En pilgrims död efter jobbet!

Där får vi ett värdigt slut även om det är filmatiserat från GWs böcker...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holaconsuela
Starka bevis presenteras under denna sagostund aka presskonferens:
- Utövade friidrott i sin ungdom
- Var stressad
- Drack kaffe
- Bar mössa?
- Bar blå täckjacka?
- Han hade kanske ett vapen, inget som kan bekräftas

Ska svenska folket gå med på det här? Att låta dem tro att vi är såhär lättlurade? Namninsamling?
Vad är agendan här?
Många vänsterblivna lär köpa det här rakt av. De är vana att aldrig ifrågasätta makten. Allt som de matas med från media är sant.
Citera
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Ni som blir upprörda över att det är Skandiamannen som gjorde det och vill att mer pengar ska gå till utredningen. Kan ni inte presentera vem ni tror gjorde det, som ni kommit fram i er hobbyutredning i era gamla garage?
Citera
Medlem
Thunderaces avatar
Känns osannolikt att Engström skulle gå beväpnad till vardags bara så där ifall att han skulle springa på Palme en dag?
Jag upplever även att man antyder att revolvern skall ha förvarats i handledsväskan? Vad jag vet om dessa är att de generellt är för klena för att förvara en tung revolver i.
Näe, tror inte på detta.
Citera
2020-06-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det här får en soppa på en spik att framstå som en matig och näringsrik måltid.

Är polisen så här dåliga 2020, trodde utvecklingen gått framåt sen 1986!??
Varför ingen teknisk bevisning, det hade ju Peterson sagt tidigare, ren lögn!
Här tar man ut delar och små delar av samtliga vittnen som ska peka åt Engström..
Hur många män mellan 30-50 år kan ha rock t.ex...

Att Engström ljugit eller hittat på vad han sett kring mordet, beror ju troligen på att han ville
få uppmärksamhet, han var för sent på plats och vill få en betydelse i sammanhanget då han
ej annars fick den uppmärksamhet han ville. Tecknerskans bilder som visar en flyende man
stämmer inte ett dugg, dom flesta vitten säger 30-45 år, Engström var 52 med plufsigt ansikte
och hade reumatism. Faan heller att jag köper denna soppa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in