2020-06-10, 15:42
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Saninngen? Utan bevis? Det är förtal

Det hade varit förtal om kreti och pleti hade anklagat honom. Det kallas yrkesutövning när en åklagare gör det. Det finns vissa höga trösklar för att bli en åklagare, och det är ingen tillfällighet. Krister Petersson är en bra åklagare.
Citera
2020-06-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
"Alla" vet att svenska vita kontorsarbetande män i 50+ åldern alltid har gått runt med en laddad .357 magnum eller liknande på och efter arbetet, speciellt i en tid där Sverige är bland världens säkraste länder, och emellan åt kliver ut från kontoret och skjuter första bästa offer de träffar på och en kvart - tjugo minuter senare tar en kaffe i lugn och ro innan hemresan.

Ett annat vanligt beteende är att mördare ivrigt tar kontakt med media och går ut i TV dagen efter som vittne, har hänt oräknerligt många gånger.

Rättsväsendet har kommit så långt nuförtiden att vi kan bortom folkligt tvivel kan faställa gärningsmannen utan varken DNA, vapen, vittnen och uppsåt mycket tack vare den samhällsutveckling som gjort stora framsteg bara det sista decenniet, häxprocessen gör snart renässans.

Nu kan folket känna sig trygga med att statsmakten har hittat lösningen på mordet och så går vi vidare.

Det där var det roligaste jag läst på mycket länge! Och den bra sammanfattning av presskonferensen
Citera
2020-06-10, 15:43
Medlem
Citat:
– Krister Petersson har inte presenterat lösningen på mordet. Det möjligt att vi har fått bevittna att ännu ett brott begåtts, nämligen förtal av avliden, säger GW.

Som jag även sa tidigare att pekar man ut en person utan rättegång så lär det bli föremål för förtal.

Detta är en ren politisk rapport för att visa Socialdemokraternas storhet i att lösa problem. Men man har inte löst några problem utan skaffat sig ett till och visat hur värdelösa man är på rättstillämpning. Socialdemokraterna är fullständigt nere för räkning nu efter ytterligare ett misslyckande och gör allt för att flytta fokus efter att de stod med byxorna nere efter pandemidebatten. Åter igen har Socialdemokraterna gjort fel!

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/leif-gw-persson-om-lösningen-på-palme-mordet-kolossal-besvikelse/ar-BB15hFzf?ocid=spartandhp
Citera
2020-06-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Om den gode SE sköt Palme i affekt av ett otrevligt bemötande brydde han sig knappast om några eventuella livvakter. Och dom hade väl gjort sig till känna vid det laget?
Det är sant. Hoppas att Krister Petersson levererar rimliga hypoteser om detta.
Citera
2020-06-10, 15:45
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det hade varit förtal om kreti och pleti hade anklagat honom. Det kallas yrkesutövning när en åklagare gör det. Det finns vissa höga trösklar för att bli en åklagare, och det är ingen tillfällighet. Krister Petersson är en bra åklagare.

Fel.
Citera
2020-06-10, 15:45
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
"Men farfar, det började ju uppenbarligen gå utför för Sverige redan när den här pressträffen visades. Vad gjorde du för att stoppa förfallet? Jag tänker i alla fall inte skaffa några barn till den här världen, och det kunde du också låtit bli med, gubbj-v-l."

Samtalet utspelas egentligen via skype för jag har planerat mitt pensionsboende i ett annat land långt långt från svärje om 4 år när jag går i pension.

"Utan mig hade du inte funnits till min käre son-hen men du är alltid välkommen att bo här i lugnet hos oss"!
Citera
2020-06-10, 15:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Min gissning är som jag skrivit tidigare i tråden, man hade ett vapen som man trodde starkt på därav den optimism man ser i vissa intervjuer. Sedan blev det inget med vapnet, och där skulle iaf jag vilja veta mer.

Sedan så slår ju utredningen fast att SE hade en historia som inte alls höll. SE kan mycket väl vara gm. Men sett till hur stora missar som tydligen varit möjliga så kan man kanske inte utesluta fler missar?

Man hade inget mordvapen - hur denna rövarhistoria kunnat etsa sig så stark är obegriplig.

Sen vid stora grejer finns det alltid folk som vill göra sig bemärkta - i lönndom till polis - eller offentligt
i media mm - Engström verkar tillhöra dessa - vad skulle t ex han magnum-connection vara
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino

Han är klar, det kommer inget mer nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino

Jag säger inte att detta är bevisat på något sätt. Men om Olofs obefintliga livvaktsskydd var känt eller ej för gärningsmannen är knappast relevant i sammanhanget av ett spontat och i affekt genomfört mord/dråp.
Citera
2020-06-10, 15:48
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Varför göra det så krångligt? Om han vet när filmen slutar, vet han när de lämnar bion. Sen fick han se om detta ledde till ett bra eller dåligt tillfälle, vet inte varför du behöver få in i storyn att SE hade perfekt kontroll över händelseförloppet. Paret Palme kunde gått åt ett annat håll eller ställt sig mitt i en tät folkhop och då hade SE fått gå hem och muttra ”nästa gång...” Man kan ju inte räkna baklänges genom händelseförloppet och resonera så att eftersom han lyckades måste han ha vetat i detalj hur allt skulle hända.

Men vi måste ju för hela friden få ihop en trovärdig händelsekedja nu när det inte finns tillstymmelse till bevis.

Och Mårten som hävdar att han såg SE efter filmen kan inte blint accepteras utan rimlig förklaring. Det går inte ihop.

KP var inte i närheten av att presentera en sannolik händelsekedja eftersom det är omöjligt.
Citera
2020-06-10, 15:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Mental, har Krister P ingen yrkes-skam i kroppen? Att som erfaren åklagare, i ett jättefall, inte ha mer att komma med när man lanserar en gärningsman är inget annat än ren ynkedom. Han måste ha blivit lovad något, en reträttpost eller en stor summa pengar...
Citera
2020-06-10, 15:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Hur höga trösklar var det att falskeligen anklaga Tommy Karim (o mannen vars fru avlivades
av en älg) för mord o andra där det visat sig finnas andra sedermera dömda gärningsmän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in