2020-06-10, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H24
"En man faller till backen, och det vågar jag påstå att det är Olof Palme"

Det är ju bra att vi är överens om vem mordoffret är i alla fall.

Den meningen är symbolisk för hela presskonferensen.

Är helt förbluffad. Man går alltså upp och upprepar ett spår som redan finns i utredningen utan någon som helst ny bevisning eller fakta.

Detta kunde ju gjorts precis på samma sätt för över 10 år sedan.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Nej, det är med största förmodan Skandiamannen, men det finns inget bevis förutom massa gubbgissningar att det "förmodligen" är Stig som är mördaren.

Inget som skulle ha kunnat få honom fälld i domstol överhuvudtaget.

Jag reagerar också på det. Hade förväntat mig att de funnit ett vapen som kunde knytas både till Stig Engström och de aktuella kulorna. Det är bara indicier som framförs. Han hade aldrig blivit dömd på detta. Lisbets vittnesmål mot CP var ju starkare. Tror visserligen inte att det var han som gjorde det. Det här kommer inte få ett slut om de inte kan presentera något konkret.
Citera
Medlem
Vi får ju iaf valuta för alla pengar som spenderats... Nu är vi nere på 10 miljoner per presskonferensminut. Kr/PKM kanske kan bli något att applicera på fler utredningar.
Citera
2020-06-10, 10:28
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Låt mig gissa!
GW:s dom kommer att bli hård!

Absolut! Tveklöst.
Citera
Medlem
Starka bevis presenteras under denna sagostund aka presskonferens:
- Utövade friidrott i sin ungdom
- Var stressad
- Drack kaffe
- Bar mössa?
- Bar blå täckjacka?
- Han hade kanske ett vapen, inget som kan bekräftas

Ska svenska folket gå med på det här? Att låta dem tro att vi är såhär lättlurade? Namninsamling?
Vad är agendan här?
Citera
Medlem
kyrkstockens avatar
"Du skall inte bära falsk vittnessbörd mot din nästa, tvärtom skall du försvara din broder tills motsatsen har bevisats".
När man ser denna presskonferans är det svårt att tro att vi alla ett historiskt vingslag bort alla levde efter denna princip.

Det är helt ok att framhålla SE som ett uppslag. Att det finns konstiga omständigheter kring honom. Men att påstå att han är mördaren på så lösa boliner.

Har ännu inte hört ett ord om walki-talkie observationer?
Jag tycker även man avfärdar polisspåret väl lätt. Det vore vid en genomgång rimligt att nämna polispiketen uppe på brunkebergsåsen.
Citera
Medlem
bravehs avatar
Fyfan vad svagt! Vad är det som gör att Engström är mer sannolik än Jeppson som gärningsman?
Citera
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforskning
Ni har blivit en meme

https://www.reddit.com/r/sweden/comments/h04uch/idag_%C3%A4r_det_dags_mina_kamrater/

Att bli en mEmE på vänster-Sweddit är inte nödvändigtvis något dåligt. Där är det fult att tvivla på myndighetspersoner (se: Tegnell/Petersson).
Citera
Medlem
Allt som de pratar om har man vetat om i årtionden, så varför komma med en "fällande" dom nu? Låter mer som om dessa herrar vill gå till historien som de som löste Palmemordet, trots att de inte har några som helst nya bevis att lägga fram.
Citera
Medlem
vemsfels avatar
Finns väl inga parkerade bilar i en jävla korsning som kan skymma sikten mot Luntmakargatan, DRIVER ni eller?
Citera
2020-06-10, 10:29
Medlem
Hahaha, Jeppsson gm!!
Citera
2020-06-10, 10:29
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo och kom ut exakt i rätt tid att möta Palme. Trots att han jobbat hela kvällen och det var inte annonserat att Palme hade varit på bio.

Visst det kan vara så. Men han känns ändå inte som typen som springer runt beväpnad i hopp om att stöta på en sådan som Palme att skjuta. Sedan som sagt iskall nivå extrem sett till att själv vända sig till polis och media.

Fast teorin var att han var ute tidigare, vilket vakter styrkt men SE förnekat, och att han då skulle sett Palme gå in på bio. Och då är det enkelt att ta reda på när filmen slutar.

Inte för att jag tror att det var han dock, tror mest han är en mytoman som ljugit om sitt deltagande på mordplatsen för att göra sig själv mer intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in