2020-06-10, 09:13
Medlem
Jag har en gammal taxeringskalender för Linköping från år 2016 (dvs inkomstår 2014). I den finns ingen D*niel N*qvist i Linköpings kommun. Hans bror är med (bodde mitt i Linköping vid tiden), men inte han själv. Någon som vet vad detta kan bero på? Även om du nolltaxerar så är du ju med i kalendern.
Citera
2020-06-10, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvdoed-och-fet
I dagens samhälle är det inte ovanligt med 8-åringar som bär kniv.
Kan DÖN ha försökt avstyra en kniv från en gäng/hangaround till unge?

Därför han erkänt så fort? För att han anser att det var självförsvar.
Bara en tanke.
Oj, vilken tvist på målet det skulle bli då!
Citera
2020-06-10, 09:14
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Här så påpekar du klart och tydligt att du tror han hade psykos.

nej jag skrev det lite skevt bara i natten
Citera
2020-06-10, 09:15
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeavesOfGrass
Så jävla svenskt att säga att man skulle gola ner sin familj, tro fan att man inte gör det! Om jag visste att min bror hade mördat/våldtagit 50 kvinnor så skulle jag ändå skydda honom, det är min bror. Att Daniels familj vetat om detta och hållit käften finns jag inte alls konstigt.

Fan vilken konstig inställning. Hade min bror mördat och våldtagit 50 kvinnor hade jag fan slagit ihjäl honom själv och grävt ner han i en myr och slutligen angivit honom.

Vad är det för fel i huvudet på människor som tycker det är rätt att skydda massmördare och våldsverkare? Idioti
Citera
2020-06-10, 09:16
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Carling
Jag har en gammal taxeringskalender för Linköping från år 2016 (dvs inkomstår 2014). I den finns ingen D*niel N*qvist i Linköpings kommun. Hans bror är med (bodde mitt i Linköping vid tiden), men inte han själv. Någon som vet vad detta kan bero på? Även om du nolltaxerar så är du ju med i kalendern.

Han levde antagligen på soc.bidrag.
Citera
2020-06-10, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Mössan han bar var nedblodad. Resten av kläderna bör ju också ha varit det.

Han bor hemma. Mamman sköter tvätten. Just de kläderna har bar den dagen försvinner.

Hur vet vi att han bodde hemma just då och att mamman skötte tvätten? (Se även mina inlägg från sent igår)

Generellt: Är alldeles för många som snöar in på att han var ett litet barn som föräldrarna dagligen skötte om. Han var 21 och hade tillgång till boende nära mordplatsen. Kanske till och med eget boende just vid tiden för morden. Men folk är ju så upptagna med att diskutera jordgubbar att teorier om mordet inte får plats i tråden just nu.
Citera
2020-06-10, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Skärp dej! Jag såg inte GM men de som såg honom beskrev honom som liknande en data nörd. Läs vad som skrivs eller håll K.
Skärp dig själv. Att koppla ett tveksamt "datanördsutseende" med ett motiv bara för att farsan hade en databutik är utbota dumt.
Citera
2020-06-10, 09:21
Medlem
Leif GW har väl utlovat belöning på 500K för tips som leder till en lösning i fallet?

Högintressant tips från person på Gotland och Peter Sjölund anges som faktorer som bidrog till att man ringade in DN.

Vem får belöningen? Och nån som vet vad tipset som kom in handlade om?
Citera
2020-06-10, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Oj, vilken tvist på målet det skulle bli då!
Att argumentera självförsvar mot en 8:a åring, även om det skulle visa sig att kniven var ungens kommer inte lyckas med tanke på hur de blev dödade.
Citera
2020-06-10, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av possadin
Läste något inlägg om att GM var 30+ vid dådet. Det är ju fel. Alla människor kan hitta rätt med att slänga ur sig lite kriminologi-fakta.

Ja det är en missuppfattning
Varför läser du inte mitt inlägg? eller har du gjort det utan att förstå?
(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

jgf svarar INTE över 30 år 2004 ja

UTAN han svarar "Nej dessvärre inte" på det!
Citera
2020-06-10, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeavesOfGrass
Så jävla svenskt att säga att man skulle gola ner sin familj, tro fan att man inte gör det! Om jag visste att min bror hade mördat/våldtagit 50 kvinnor så skulle jag ändå skydda honom, det är min bror. Att Daniels familj vetat om detta och hållit käften finns jag inte alls konstigt.

Om att ej gola inbegriper hela definitionen av att skydda min bror om han mördat och våldtagit 50 kvinnor så är jag benägen att hålla med. Av princip skulle jag aldrig sätta ditt en familjemedlem eller andra vänner. Dock hade jag förmodligen klippt banden och inte aktivt hjälpt honom eventuellt grävt ner fanskapet själv
Citera
2020-06-10, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjolnir
Leif GW har väl utlovat belöning på 500K för tips som leder till en lösning i fallet?

Högintressant tips från person på Gotland och Peter Sjölund anges som faktorer som bidrog till att man ringade in DN.

Vem får belöningen? Och nån som vet vad tipset som kom in handlade om?

Sjölund anses väl som en del i utredningen, tror inte han är aktuell för någon belöning. Tipset beror väl på vad det är, men verkar ju inte vara avgörande för gripandet enligt vad vi sett så här långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in