Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Är väl inte alla familjer där man umgås nära med varandra bara för att man står skrivna på samma adress. Tvärtom är det väl fullständigt normalt i svenska familjer att hemmaboende söner över 20 år lever lite sina egna liv, lagar egen mat, har sina egna tider etc. Man säger "hej" till varandra, men sitter liksom inte framför TV:n tillsammans varje kväll. Sedan vet vi ju inte om eller hur ofta GM sov hos sina morföräldrar intill brottsplatsen eller om dessa ens var hemma hela den veckan. De kan ju faktiskt ha varit på semester eller vad som helst och han bodde tillfälligt själv i deras lägenhet/hus. Finns massor med varianter på varför ingen i hans närhet reagerat. dvs pga att han inte hade någon i sin vardagliga närhet.
Jag kommer ihåg att vid tiden för mordet var jag i Sverige och bodde hos en nära släkting i Linkan. Jag nämnde mordet och tyckte det var underligt att ingen visste något. - om jag vore mördaren skulle du inte märka något ovanligt och fråga mej idag, sa jag då jag varit ute och promenerat på morgonen i trakterna. -Nej varför det, kom svaret och en uppsyn som sa sköt du ditt så sköter jag mitt. Svensken i ett nötskal.
När vittnesmålen kom in var det ett signalement som överensstämde med andras. - han ser ut som en data nörd. Men polisen fortsatte att tro det var en galning medan jag kopplade ihop data nörden med farsans skumma databutik och vet att du hämnas bäst med att hota sonen när farsan är stark. Jag ringde till polisen men det ramlade nog mellan stolarna. Vi får se hur länken ser ut, hoppas jag.