2020-06-10, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Hon kanske tyckte om elefanter
kanske hade haft sitt livs upplevelse när hon red på en elefant
så har jag för mig att elefant står för en massa egenskaper

Reagerade också frågande på att det fanns en elefant i dödsannonsen

Är ofta synonym med att vara en matriark. Kan vara vad som helst dock.
Citera
2020-06-10, 09:01
Medlem
Finns det någon här på forumet som faktiskt träffat GM?

Vem är GM bror?

Kan någon vänlig person sammanfatta allt och lämna Jordgubben utanför : ).
Citera
2020-06-10, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvdoed-och-fet
I dagens samhälle är det inte ovanligt med 8-åringar som bär kniv.
Kan DÖN ha försökt avstyra en kniv från en gäng/hangaround till unge?

Därför han erkänt så fort? För att han anser att det var självförsvar.
Bara en tanke.

Bland det dummaste jag läst.

Börjar även med dagens samhälle. För det första så var det 2004 i Linköping, antalet 8-åringar som bar kniv kan räknas på 0 antal händer.

En intervju finns med en av hans barndomsvänner som säger att de slutade umgås för att GM drack konstant. Det är mer sannolikt ett vansinnesdåd, "jag får inte hjälp av samhället så jag ska ta revansch"
Citera
2020-06-10, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Häktningsframställan, https://docdro.id/CUDLwDZ

Tack för du hämtade de.
Målnr: B 24-2620
Citera
2020-06-10, 09:05
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Finns det någon här på forumet som faktiskt träffat GM?

Vem är GM bror?

Kan någon vänlig person sammanfatta allt och lämna Jordgubben utanför : ).

700 sidor á 35 inlägg... ca 26.000 inlägg.

Sammanfatta,,, eehhh?
Citera
2020-06-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Jag kommer ihåg att vid tiden för mordet var jag i Sverige och bodde hos en nära släkting i Linkan. Jag nämnde mordet och tyckte det var underligt att ingen visste något. - om jag vore mördaren skulle du inte märka något ovanligt och fråga mej idag, sa jag då jag varit ute och promenerat på morgonen i trakterna. -Nej varför det, kom svaret och en uppsyn som sa sköt du ditt så sköter jag mitt. Svensken i ett nötskal.

När vittnesmålen kom in var det ett signalement som överensstämde med andras. - han ser ut som en data nörd. Men polisen fortsatte att tro det var en galning medan jag kopplade ihop data nörden med farsans skumma databutik och vet att du hämnas bäst med att hota sonen när farsan är stark. Jag ringde till polisen men det ramlade nog mellan stolarna. Vi får se hur länken ser ut, hoppas jag.
Så du tycker att hans foton som publicerats ser ut som en datanörd? Ser väl ut som vilken annan Svensson i den åldern. Att koppla ihop att vara dataintresserad/plugga data vid den tiden med motiv bara för att farsan hade en databutik är väldigt långsökt och borde dessutom vara ett spår som polisen följt upp om det fanns några indikationer på detta.
Citera
2020-06-10, 09:07
Medlem
ballobass avatar
Är det någon som ska upp till tingsrätten idag vid häktesförhandlingen?
Citera
2020-06-10, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det var väl bra.

Undrar dock varför mina skattepengar går åt till att lösa 16 år gamla mord i ett land som är plågat av kulturberikning, skjutningar, mord, våldtäkter i världsrekordsiffror och ökad gängkriminalitet.

Sjuka prioriteringar.
Jag tror du själv vet svaret. Svensken hatar ta tag i fakta men köper framtidsdrömmar från politikerna. Tack än en gång till "DNA-Markören" som kom in och avslutade cirkusen som pågått under 16 år. Idag gråter nog många trådaktivister som använt tråden som en terapi lokal.
Citera
2020-06-10, 09:11
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Är det någon som ska upp till tingsrätten idag vid häktesförhandlingen?
Brukar det inte vara stängda dörrar vid sådana här fall när det rör minderåriga offer?
Citera
2020-06-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihly
Har du aldrig bott i en trappuppgång? Har bott i en ny lägenhet i ett år nu och har kanske träffat på hälften av de som bor i min ingång. Annat än namnen på deras skyltar skulle jag inte kunna identifiera resten. Och det är inte så att jag försöker undvika dem. Om någon sitter inne hela dagarna och kanske åker och handlar någon gång i veckan under normala arbetstider finns det liten chans att folk skulle stöta på dem annat än några sekunder i trappen. De man träffar på är de som gillar att vara ute mycket och de som börjar jobbet vid samma tid och ev. någon från föreningen ibland.

Exakt. Jag har bott i min lägenhet 15+ år och jag vet inte ens vad det bor för folk i min trappuppgång förutom ett äldre par som bott här i 50år. Kommer och går folk som jag aldrig sett. Då bor jag trots allt i en bostadsrätt. Jag vet inte namnet på någon. Inte ens det unga paret mittemot. Kan inte ens minnas att jag läst det på dörren. Av de 6 lägenheterna i trappan skulle jag nog bara kunna peka ut hälften vid en fotokonfrontation. "Hej" är ungefär den längsta konversationen jag deltagit i. {kom på att jag kände polarens lillebror som bodde ovanför mig så då blev det lite traggande och lite fest ibland) Har helt enkelt inte ett intresse av det. Men man kan ju som jag trots det ha en bra relation med familj, gamla skolkamrater och andra nyfunna vänner.
Senast redigerad av zrx 2020-06-10 kl. 09:16.
Citera
2020-06-10, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihly
Så du tycker att hans foton som publicerats ser ut som en datanörd? Ser väl ut som vilken annan Svensson i den åldern. Att koppla ihop att vara dataintresserad/plugga data vid den tiden med motiv bara för att farsan hade en databutik är väldigt långsökt och borde dessutom vara ett spår som polisen följt upp om det fanns några indikationer på detta.
Skärp dej! Jag såg inte GM men de som såg honom beskrev honom som liknande en data nörd. Läs vad som skrivs eller håll K.
Citera
2020-06-10, 09:13
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Brukar det inte vara stängda dörrar vid sådana här fall när det rör minderåriga offer?

Törs inte svara på det, men det är mycket möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in